Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ook naar de bergen in Tanjay geweest en gelukkig maar weinig regen:

Mais groeit maar nu alleen nog het onkruid wieden, maar eten en drinken (tuba) komt eerst... :jajaja: :jajaja:


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


Herbie

Citaat van: bananacreek op vrijdag  9 augustus 2013, 14:41:55
Kreeg net een text uit Mayabon dat ik even moest bellen en het bleek dat een meisje een pan met kokend water over haar been had gekregen en of ik 10 stuks Amoxicillin 500 mg wilde kopen en morgen brengen.

Hele bovenbeen verbrand en vel er af

Zo op mijn vraag of ze het meisje naar het ziekenhuis hadden gebracht voor eerste hulp....antwoord: Nee, ze hebben er tandpasta op gesmeerd............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Ze hebben toch altijd eieren in huis, het is beter eiwit er op te doen zo kan er geen zuurstof meer bij. Maar ja tandpasta kan ook de zuurstof afsluiten. Alleen denk dat het zeer pijnlijk is. Want tandpasta is een bijtend product.

Amoxicilline

Infecties van de bovenste luchtwegen met daarbij ook infecties van oren,
middenoorontsteking (acute otitis media), acute bijholte -ontsteking
keelontsteking (faryngitis).
Infecties van de onderste luchtwegen zoals acute verergering van een
gekenmerkt door hoesten en het opgeven van slijm (bronchitis) en een
longontsteking (community acquired pneumonie).
Infecties van de urinewegen zoals blaasontsteking (cystitis).
Infecties van het maagdarmkanaal: bacteriƫle darmslijmvliesontsteking
Ontsteking van de binnenwand van het hart (endocarditis): ter voorkoming
van het hart (endocarditis) bij mensen die een risico lopen op
tandheelkundige ingrepen zoals het trekken van tanden of kiezen.

Zou toch wat anders kopen hoor Creek en zeker Flamigel.

http://www.brandwonden.be/data/pdf/behandelen-van-brandwonden-in-de-thuiszorg.pdf
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

#11646
Bij brandwonden is koeling van groot belang om te voorkomen dat de hitte verder het weefsel intrekt.  Daarom direct minimaal 5 minuten koelen met niet al te koud water. Als het grote brandwonden zijn onder de douche ermee.
Het grote gevaar bij brandwonden is infectie. Daarom als het een tweedegraads verbranding is na koeling afdekken met hydrocolloid verband (Duoderm, Tegaderm) maar dat is misschien niet verkrijgbaar op het platteland in  PH.  Is geen speciaal verband bij de hand dan maar afdekken met een theedoek of een laken.
Reiniging van een open wond kan met kan met povidonjood. Eventueel tetanus injectie nodig. Als eral  infectie is opgetreden dan is antibiotica nodig en dan is de vraag naar Amoxillin verklaarbaar.

Het beste is om niets op de brandwond te smeren. Zeker geen tandpasta of boter. Alles wat je erop smeert kan niet steriel zijn en ervoor zorgen dat de hitte van de brandwond niet weg kan.

[yt=640,505]http://www.youtube.com/watch?v=IXojAk2CSSw[/yt]


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

TheDolphin

#11647
Criminelen zeg dat zijn nogal wat paginas om door te bladeren. Jammer dat er niet een thumbnail gallerie functie in zit om makkelijker door te bladeren. Die Brandweerautos in Dumaguete zijn mooi ja. Nou hier wat fotootjes van mij.


Net geland in Dumaguete. Eerst even een SML drinken aan de boulevard met de tricycle driver. Ai beetje groot nog steeds die foto. Ik hoop niet dat ik nu forumregels schend  :floet:


Uitzicht vanaf Harold's Mansion. Thumb dan maar?










Bij de markt in Dumaguete

Ok ik heb de fotoresolutie even aangepast dan is de kwaliteit wel minder maar dan past ie in het scherm en dat scheelt weer muiswerk

Op het strand bij Dauin


In de verte zie je Apo Island




Harold heeft een boot geregeld. We komen al dichter bij Apo Island


Beetje snorkelen bij Apo Island














bananacreek


bananacreek

@Kano & Herbie: Dank voor uw advies maar ik ga morgen met het meisje en haar broer (bayut... :happy: :happy: :happy:) naar het emergency hospital in Siaton voor "eerste hulp" want ze kunnen zich alleen nog herinneren aangaande een tetanus injection een aantal jaren geleden op school.........

Ik vroeg aan het meisje: Dat zal wel verschrikkelijk veel pijn doen?

Ze zei: " Nee, het doet maar weinig pijn............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Ben benieuwd wat daar morgen uitkomt

Ik zei: Ik ben in dit geval wel bereid om wat te helpen want als er infectie bij komt dan "slaan de paarden op hol"

Ik kan natuurlijk ook zeggen: Ja kijk iedereen heeft zijn eigen problemen, maar de andere ik zegt dan: "Hou je rotkop Klootzak en help dat kind, ze hebben geen rooie cent" ...en dat is waar in dit geval......

Maar de mensen (speciaal de ouders) zijn verschrikkelijk ignorant............
Wordt morgen vervolgd.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf: