Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

Ik draag ook altijd een helm, ten eerste verplicht hier in cebu en ten tweede moet er niet aan denken dat ik op mijn poffertjes porum val en nog lelijker wordt  :jajaja:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Herbie

Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 april 2013, 11:24:19
No checkpoints gezien vandaag............ :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Alles voor niets?............ :weetikniet: :weetikniet:




Hopelijk draag je hem morgen niet en staan ze er terug. Boete 1500 plus :biggrinn: want is derde keer :thumb: :floet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronny55

Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 april 2013, 11:24:19
No checkpoints gezien vandaag............ :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Alles voor niets?............ :weetikniet: :weetikniet:


Draag een helm voor je eigen veiligheid...niet voor de checkpoints.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

rudi777

#10633
Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 april 2013, 11:23:07
.





Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 april 2013, 11:21:41
Toch maar eieren voor de P1500 gekozen........." THE TEDDYBEAR EXPRESS" (Klootzakken zonder grenzen)... :lachen: :lachen: :lachen:







Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 april 2013, 11:24:19
No checkpoints gezien vandaag............ :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

Alles voor niets?............ :weetikniet: :weetikniet:




Bananacreek, wordt je soms gesponsord door het forum per posting?


Je plaatst 4 foto's van je bike, en hebt daar 3 postings voor nodig.  
Ook elke frontpaginafoto van de kranten plaats je apart in een posting.


Dus, verklap het eens, hoeveel brengt het op   :dollareyes:   :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes:       :lachen:     :lachen:     :lachen:  :lachen:     :lachen:    :lachen:



:daag:

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Herbie

Citaat van: boldy op zaterdag 27 april 2013, 13:59:38
hij wil koploper zijn  wat het aantal postings betreft :)


Dat is hij al :jajaja: en volgens mij zal niemand hem nog inhalen. Of misschien met de brommer, zal Creek moeten stoppen voor het niet dragen van een helm en wij niet :lachen:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Inday

#10636


Het volgende was van toepassing voor een NIET  klootzak.



1° offence  rijden zonder helm :

* Drivers License kwijt voor Min 24Hr

* Betalen fee   1,740.00  PHP

* Volgen van Seminar in LTO Dgte


















Het lokaaltje voor de seminar zat stampvol.

Stipt beginnen, een LTO-man vat post bij de deur en doet deze slotvast.

Niemand kan nog binnen of buiten.



Dan begint de/het ?  seminar.

eerst wordt op de verplichting en gevaren gewezen.

- geen slippers
- helm verplicht
- 2 spiegels


Er wordt in je gezicht gebruld : wie denk jij wel dat je bent.

Dan wordt men toegesnauwd dat NIEMAND boven de wet staat, ja ook jij niet.  

Vervolgens kom je te weten, dat niet LTO de wet maakt, maar er wel moet op toezien dat ze gerespecteerd wordt.

Een heel deel niet-conforme helmen wordt getoond. zie foto

Een paar straffe verhaaltjes over buitenlanders mogen natuurlijk niet ontbreken.






En terwijl je daar binnen opgesloten zit, en alle banbliksems over je hoofd krijgt, kijk je door het raam, en zie je ze voor de deur van dit LTO gebouw vrolijk voorbij rijden zonder helm, zonder spiegels, of met slippers.  Rare jongens die Filippijnen   :ikkeniebegrijp:    :ikkeniebegrijp:    :ikkeniebegrijp:




   




wiking


bananacreek

Ok, helm weer gedragen en geen checkpoints, maar bij thuiskomst kwam ik er toto mijn schrik achter dat al mijn sleutels kwijt waren en die bos zat aan de sleutel van de dienstmotor en ik had het kunnen weten want al staat het contact aan dan kan je toch de sleutel eruit halen en in de bergen is die eruit "gewipt' toen ik waarschijnlijk over een steen reed.............wat een paniek........... :negatief: :negatief:

Toen aan de achterkant over de muur met prikkeldraad (5 layers) en naar beneden gesprongen...........

Maar ik dacht ik kom nooit de bunker in want ik wist niet meer of de sleutel van het grote padlock ook in de reservebos zat die ergens onder de grond verstopt was.......de zaak opgegraven en toen bleek dat ik het toch wel goed had gedaan om de betrokken sleutel daarbij te voegen............ :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Want zonder die sleutel kom je er NIET in.....ok, nieuwe bos sleutels samengesteld want ik heb altijd genoeg reservesleutels.

Goed om flink paranoid te zijn............... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Om 17.00 uur belde er iemand uit de bergen en zei dat de sleutels onder een mangotree waren gevonden en gelijk morgen ophalen en een klein kind van de buren had de bos sleutels gevonden en die maar honderd pesos geven........ :thumb: :thumb:

Eén ding staat vast: EENS EEN KLOOTZAK, ALTIJD EEN KLOOTZAK................ :happy: :happy:




vvjoris

Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 april 2013, 11:28:12
Marlboro @ P10 per stuk



Is tabak die je op de markt koopt in  :smiley-philippines: van degelijke kwaliteit?

Aangezien sigaretten naar  :eu: normen al goedkoop zijn (zelfs met sin tax) veronderstel ik dat losse tabak ook niet zo duur is?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.