Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Kano op zondag 14 april 2013, 14:52:30
Plain GI is gewoon gegalvaniseerd ijzer. Van die geribbelde golfplaten dus  :hoedjeaf:

Is het niet beter plastieken golfplaten te gebruiken? Dat ijzer blijft de warmte vasthouden, vandaar ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: Digos op zondag 14 april 2013, 14:35:12

Wat is plain GI?

:ikkeniebegrijp:

GI plain sheet is de vlakke GI plaat in diktes van (vroeger) .16, .18, .24, .26, .31 (gemeten in " (inches (tiendelig stelsel)



Maar nu is .26 vervangen door .27 en je betaald hetzelfde en .27 is veel dunner want de meeste merken zijn "undersized" en de corrugated (GI golfplaat) is van zeer slechte kwaliteit vergeleken met de .26 een aantal jaren geleden

Corrugated GI sheets




De plastic corrugated sheets worden meestal gebruikt als licht-doorlaat, maar hebben zeer veel te lijden onder de ultra-violet straling van de zon en gaan op den duur verkleuren.



Maar ik spreek nu van een aantal jaren geleden en nu zijn er misschien betere kwaliteiten die zo behandeld zijn dat ze langer mee kunnen gaan onder de tropische zon.

Ook het meeste bouwstaal is hier "undersized" de de DTI doet daar maar weinig aan vanwege de corruption.

bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag 14 april 2013, 15:20:28
Citaat van: Digos op zondag 14 april 2013, 14:35:12

Wat is plain GI?

:ikkeniebegrijp:

GI plain sheet is de vlakke GI plaat in diktes van (vroeger) .16, .18, .24, .26, .31 (gemeten in " (inches (tiendelig stelsel)



Maar nu is .26 vervangen door .27 en je betaald hetzelfde en .27 is veel dunner want de meeste merken zijn "undersized" en de corrugated (GI golfplaat) is van zeer slechte kwaliteit vergeleken met de .26 een aantal jaren geleden

Corrugated GI sheets




De plastic corrugated sheets worden meestal gebruikt als licht-doorlaat, maar hebben zeer veel te lijden onder de ultra-violet straling van de zon en gaan op den duur verkleuren.



Maar ik spreek nu van een aantal jaren geleden en nu zijn er misschien betere kwaliteiten die zo behandeld zijn dat ze langer mee kunnen gaan onder de tropische zon.

Ook het meeste bouwstaal is hier "undersized" de de DTI doet daar maar weinig aan vanwege de corruption.

Op de .26 corrugated platen kon je vroeger nog redelijk "lopen" als je "per ongeluk" tussen de umbralla nails stapte (of nu tex-screws), maar dat moet je nu niet met de .27 proberen want dan krijg je problemen....... :negatief: :negatief:

gosternokke

Ja, je kan beter  tweedehands golfplaten kopen ,die nog uit de goede tijd stammen  en dus wel redelijk van dikte zijn en beloopbaar dan die nieuwe flinterdunne rommel.   Ik heb zelf nipa op dak ,maar wel wat van die lichtdoorlatende golfplaten er op zitten voor licht.  Die waren binnen een paar jaar  door de zon donkergeel geworden, dus minder licht.  heb ik dus vervangen door vlakke dubbelwandige kleurloze platen, heet dacht ik  polycarbonaat ? o.i.d.

josv

Citaat van: bananacreek op zondag 14 april 2013, 15:20:28
De plastic corrugated sheets worden meestal gebruikt als licht-doorlaat, maar hebben zeer veel te lijden onder de ultra-violet straling van de zon en gaan op den duur verkleuren.



Maar ik spreek nu van een aantal jaren geleden en nu zijn er misschien betere kwaliteiten die zo behandeld zijn dat ze langer mee kunnen gaan onder de tropische zon.


Die van ons hebben het 6 jaar volgehouden. Verkleuren is niet het probleem maar ze worden ontzettend broos. Toen er af en toe een kat spontaan doorheen lazerde hebben we ze maar laten vervangen.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Citaat van: gosternokke op zondag 14 april 2013, 21:08:25
Ja, je kan beter  tweedehands golfplaten kopen ,die nog uit de goede tijd stammen  en dus wel redelijk van dikte zijn en beloopbaar dan die nieuwe flinterdunne rommel.   Ik heb zelf nipa op dak ,maar wel wat van die lichtdoorlatende golfplaten er op zitten voor licht.  Die waren binnen een paar jaar  door de zon donkergeel geworden, dus minder licht.  heb ik dus vervangen door vlakke dubbelwandige kleurloze platen, heet dacht ik  polycarbonaat ? o.i.d.
Dat is hier wel typisch, het blijf allemaal hetzelfde kosten maar de qualiteit wordt terug geschroefd.
Broodjes van de bakker BV slaan niet op maar worden kleiner en kleiner.  :offtopic:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Citaat van: josv op maandag 15 april 2013, 07:21:58
Citaat van: bananacreek op zondag 14 april 2013, 15:20:28
De plastic corrugated sheets worden meestal gebruikt als licht-doorlaat, maar hebben zeer veel te lijden onder de ultra-violet straling van de zon en gaan op den duur verkleuren.



Maar ik spreek nu van een aantal jaren geleden en nu zijn er misschien betere kwaliteiten die zo behandeld zijn dat ze langer mee kunnen gaan onder de tropische zon.


Die van ons hebben het 6 jaar volgehouden. Verkleuren is niet het probleem maar ze worden ontzettend broos. Toen er af en toe een kat spontaan doorheen lazerde hebben we ze maar laten vervangen.


Zo zie je maar wat een verschil er in kwaliteit is , ook in die kunststof golfplaten, de onze werden dus absoluut niet broos, kwam alleen geen licht meer door.    Een  :smiley-philippines:    buurman die zag dat wij ze eraf haalden vroeg er gelijk om, dus daar liggen ze nu op dak ,over de doorgeroeste platen heen.

gosternokke

Voor wie ze nog niet kent die polycarbonaat platen hier een link   http://www.polycarbonaatplaten.net/      Zijn al paar jaar te koop ook in  :smiley-philippines:  , zijn dubbelwandig, maar net als de kunststof golfplaten niet beloopbaar.     Als een golfplatendak heb moet je wel die kunstofgofplaten nemen om goede aansluiting te krijgen, maar heb je net als ik nipa kun je zo doe polycarbonaatplaten gebruiken voor lichtdoorlaat.   Weet niet meer de exacte prijs, ieder geval meer dan 1000 pesos voor een plaat  van 122x244 centimeter.    Uit 1 zo een plaat heb ik 4 lichtdoorlaten gezaagd, platen zijn makkelijk te zagen, ook met een gewone handzaag met wat fijnere tanden.

Ronny55

Citaat van: gosternokke op maandag 15 april 2013, 10:02:39
Voor wie ze nog niet kent die polycarbonaat platen hier een link   http://www.polycarbonaatplaten.net/      Zijn al paar jaar te koop ook in  :smiley-philippines:  , zijn dubbelwandig, maar net als de kunststof golfplaten niet beloopbaar.     Als een golfplatendak heb moet je wel die kunstofgofplaten nemen om goede aansluiting te krijgen, maar heb je net als ik nipa kun je zo doe polycarbonaatplaten gebruiken voor lichtdoorlaat.   Weet niet meer de exacte prijs, ieder geval meer dan 1000 pesos voor een plaat  van 122x244 centimeter.    Uit 1 zo een plaat heb ik 4 lichtdoorlaten gezaagd, platen zijn makkelijk te zagen, ook met een gewone handzaag met wat fijnere tanden.
1450 tot 1750 php de plaat heb er mijn veranda mee toeliggen heb wel plaaten van 1220 x 4880 gebruikt ook.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: josv op maandag 15 april 2013, 07:21:58
Citaat van: bananacreek op zondag 14 april 2013, 15:20:28
De plastic corrugated sheets worden meestal gebruikt als licht-doorlaat, maar hebben zeer veel te lijden onder de ultra-violet straling van de zon en gaan op den duur verkleuren.



Maar ik spreek nu van een aantal jaren geleden en nu zijn er misschien betere kwaliteiten die zo behandeld zijn dat ze langer mee kunnen gaan onder de tropische zon.


Die van ons hebben het 6 jaar volgehouden. Verkleuren is niet het probleem maar ze worden ontzettend broos. Toen er af en toe een kat spontaan doorheen lazerde hebben we ze maar laten vervangen.

Toen werden er Catburgers op het menu gezet?............. :lachen: :lachen: :happy: :happy: