Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Gibson

Bij een inverter airconditioner wordt de AC power omgezet naar DC power en dan weer van DC naar AC. Tijdens dat laatste process, DC naar AC, krijg je controle over de frequency. Met deze frequency wordt het toerental van de motor (in dit geval de compressor) geregeld. Resultaat; de compressor kan traploos in toeren worden aangestuurd. Dus, gekoppeld aan de thermostaat draait de compressor harder of zachter als dat nodig is. Dit bespaard stroom want een niet inverter type airconditioner is aan of uit. Het aanslaan trekt veel stroom plus het draaien zelf is altijd op volle kracht. Plus, die klote capacitors kan niet stuk :-)

De aanschaf kosten zijn, uiteraard hoger, maar op de lange duur bespaar je geld. Bijkomend voordeel, ik heb Carrier Split Inverter Airconditioners, is dat ze erg, heel erg, still zijn in de kamer. Op vol automatisch stopt de luchstroom zelfs als de temperatuur bereikt is.  Zou niet anders meer willen..
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

robert van dijck


Ronny55

Citaat van: Gibson op zaterdag 30 maart 2013, 07:31:38
Bij een inverter airconditioner wordt de AC power omgezet naar DC power en dan weer van DC naar AC. Tijdens dat laatste process, DC naar AC, krijg je controle over de frequency. Met deze frequency wordt het toerental van de motor (in dit geval de compressor) geregeld. Resultaat; de compressor kan traploos in toeren worden aangestuurd. Dus, gekoppeld aan de thermostaat draait de compressor harder of zachter als dat nodig is. Dit bespaard stroom want een niet inverter type airconditioner is aan of uit. Het aanslaan trekt veel stroom plus het draaien zelf is altijd op volle kracht. Plus, die klote capacitors kan niet stuk :-)

De aanschaf kosten zijn, uiteraard hoger, maar op de lange duur bespaar je geld. Bijkomend voordeel, ik heb Carrier Split Inverter Airconditioners, is dat ze erg, heel erg, still zijn in de kamer. Op vol automatisch stopt de luchstroom zelfs als de temperatuur bereikt is.  Zou niet anders meer willen..
Mooi , je weet er meer van dan ik, weer een paar dingen geleerd :jajaja:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Gibson,. je hebt er kennelijk verstand van. Daarom even een vraagje. Is het zo dat je bij de window type en conventionele split type beter wat ondercapaciteit kan hebben waardoor de airco niet steeds aan en afslaat en voldoende lang aan de gang is om ook de vochtigheid uit de lucht te halen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Marinero

Citaat van: Gibson op zaterdag 30 maart 2013, 07:31:38
een niet inverter type airconditioner is aan of uit. Het aanslaan trekt veel stroom plus het draaien zelf is altijd op volle kracht.

Telkens als 't onding hier aanslaat krijg ik een hartverzakking!  :harenuittrekkenpg2: kan er niet van slapen!

Gibson

Sorry, ik ben totaal geen expert op airconditon gebied  :lachen:  Window airconditioners vind ik ondingen (sorry) en wij noemen die ook wallbangers, vanwege de klere herrie die ze maken. Nou moet ik wel zeggen dat de modernere window units iets stiller zijn, maar die ben ik nog niet tegen gekomen als inverter type.

Onder capaciteit is niet goed. Als een airconditioner constant moet draaien kunnen ze bevriezen en, de compressor, door branden. Vandaar dat over capaciteit beter is en de thermostaat nooit op zijn laagste stand zetten, als ze die lage instelling niet kunnen bereiken..

Sorry, maar goede spullen zijn nu eenmaal duur. Window aircon is goedkoop maar in verbruik altijd weer duurder dan split unit. Plus, split is altijd stiller (inverter nog meer zo).

Ik heb op mijn werk veel te maken met inverters. Wij noemen dat Variable Frequency Drive (VFD) en draaien daar 800 en 1600hp electromotoren mee aan 😎. Maar, nadeel is, het process van omzetten geeft relatief veel warmte af, waardoor wij weer hele grote airconditioners op de controle kamers hebben ( ook inverter type).

Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

bananacreek

Citaat van: Gibson op zaterdag 30 maart 2013, 07:31:38
Bij een inverter airconditioner wordt de AC power omgezet naar DC power en dan weer van DC naar AC. Tijdens dat laatste process, DC naar AC, krijg je controle over de frequency. Met deze frequency wordt het toerental van de motor (in dit geval de compressor) geregeld. Resultaat; de compressor kan traploos in toeren worden aangestuurd. Dus, gekoppeld aan de thermostaat draait de compressor harder of zachter als dat nodig is. Dit bespaard stroom want een niet inverter type airconditioner is aan of uit. Het aanslaan trekt veel stroom plus het draaien zelf is altijd op volle kracht. Plus, die klote capacitors kan niet stuk :-)

De aanschaf kosten zijn, uiteraard hoger, maar op de lange duur bespaar je geld. Bijkomend voordeel, ik heb Carrier Split Inverter Airconditioners, is dat ze erg, heel erg, still zijn in de kamer. Op vol automatisch stopt de luchstroom zelfs als de temperatuur bereikt is.  Zou niet anders meer willen..

Dat vroeg ik me al af met een paar aircons in de disco en nu weet ik het ook...............dank u beleefd... :thumb: :happy: :hoedjeaf:


bananacreek

We gaan gewoon verder met de doldrieste avonturen hier...wat is de doldriest?.....staatsgeheim... :jajaja: :jajaja:

Ik heb er nu potten meer gekocht  (ze zetten er maar 5 op de shelf..............geen ruimte)

Totaal 10 stuks goed voor een maand of vijf misschien?.... :weetikniet:


bananacreek

Aankoop prijs van dit model ongeveer P9000 (@ a nursery in Bais )



Dit kleinere model kost ongeveer P3500 (non turbo waarschijnlijk)



Dit zijn geen surplus SUV's........... :neeneenee: :neeneenee:

bananacreek

Ceres Liner tussen Dumaguete en Tanjay.....



Kleine video clip onderweg................ :jajaja: :jajaja: