Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: bananacreek op vrijdag 29 maart 2013, 13:47:16



Een man besluit na 30 jaar dan toch maar weer eens te gaan biechten. Hij doet het gordijn opzij, gaat naar binnen en ziet tot zijn verbazing een goed gevulde minibar, een fles roze bubbels in een ijsemmer, een schaal gebrande amandelen, een schaaltje met Mon Cherie bonbons en foto's van lekkere topless meiden aan de muren.

Dan hoort hij dat de priester binnenkomt en zegt: "Eerwaarde, vergeef mij, het is al heel lang geleden dat ik voor het laatst in de kerk ben geweest, maar ik moet zeggen: er is een boel veranderd!"
















Waarop de priester antwoord: "Eruit idioot, je zit aan mijn kant.

bananacreek

Citaat van: innka3 op vrijdag 29 maart 2013, 15:19:29
Citaat van: bananacreek op vrijdag 29 maart 2013, 13:47:16



Een man besluit na 30 jaar dan toch maar weer eens te gaan biechten. Hij doet het gordijn opzij, gaat naar binnen en ziet tot zijn verbazing een goed gevulde minibar, een fles roze bubbels in een ijsemmer, een schaal gebrande amandelen, een schaaltje met Mon Cherie bonbons en foto's van lekkere topless meiden aan de muren.

Dan hoort hij dat de priester binnenkomt en zegt: "Eerwaarde, vergeef mij, het is al heel lang geleden dat ik voor het laatst in de kerk ben geweest, maar ik moet zeggen: er is een boel veranderd!"


Waarop de priester antwoord: "Eruit idioot, je zit aan mijn kant.

:thumb: :thumb:

innka3

Citaat van: Benincebu op vrijdag 29 maart 2013, 15:18:55
Tv toestellen zijn omgerekend hier net zo duur als in nederland, of net iets duurder maar veel scheeld het niet
nou,ik denk niet dat je deze daar goedkoper kunt kopen.net zoals veel flatscreens. :hoedjeaf:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-5-Series-UE46ES5500W,10259,346197,277193.html?langId=-11

bananacreek

CitaatOfwel ook goed, luxe goederen zoals TV toestellen die je hier voor pakweg 300 tot 450 euro kan kopen en voor dezelfde vragen ze in de filippijne gouw 1000 euro.
verzending per TV naar visayas is 105 euro via ons.
Dus per TV minstens 445 euro (of 23140 pesos) winst.
Probleem is het kan wel heel lang duren eer er een TV verkocht geraakt denk ik dan zo voor de volle pot.
Maar daar kan je dan wel nog wat korting op toestaan om zodoende toch een rollement te hebben.

Goed als die tv's multi-systems zijn want hier hebben we NTSC en in Nederland-Belgie Pal of Pal/Secam? Verschillend aantal lijnen neem ik aan............


innka3

Citaat van: bananacreek op vrijdag 29 maart 2013, 15:29:18
CitaatOfwel ook goed, luxe goederen zoals TV toestellen die je hier voor pakweg 300 tot 450 euro kan kopen en voor dezelfde vragen ze in de filippijne gouw 1000 euro.
verzending per TV naar visayas is 105 euro via ons.
Dus per TV minstens 445 euro (of 23140 pesos) winst.
Probleem is het kan wel heel lang duren eer er een TV verkocht geraakt denk ik dan zo voor de volle pot.
Maar daar kan je dan wel nog wat korting op toestaan om zodoende toch een rollement te hebben.

Goed als die tv's multi-systems zijn want hier hebben we NTSC en in Nederland-Belgie Pal of Pal/Secam? Verschillend aantal lijnen neem ik aan............


de vrij moderne tv's in Europa in staat zijn pal en NTSC weer te geven,bij twijfel even de specificaties
er op nakijken :hoedjeaf:

wiking


Ja zaken zoals dit per balikbayan box verzenden vind ik ook niet echt slim (spreek nu tegen mijn eigen winkel)
je moet uw rekening goed maken dan en de zendprijs erbij rekenen (maar bespaar niet op die zendprijs door de goedkoopste te willen vinden want de kans bestaat dat u dan die goederen helemaal niet of veel te laat en dus bedorven aankrijgt)
Dat is volgens mij het grootste probleem het duurt veel te lang om eetwaren die rap slecht worden onder hoge temperaturen in te voeren.
2 keer een reden om geen appelmoes in te voeren voor verkoop.

Wat volgens mij wel goed kan is goederen met een relatief grote winstmarge die niet kunnen slecht worden.
vb. koffiepads in een senseo machine (36 pads voor 2,78 euro bij aldi)
Als u dan een senseo machine hebt en u kan een kofietje slijten voor pakweg 30 pesos dan heb je gouw 1080 pesos terwijl u dit 144,56 pesos kost aan goederen (2,78 x 52 rate)
Als u dan zo'n doos vol hebt komt u voor lang toe. Natuurlijk moet je dan ook nog de zendkost rekenen, neem nu 120 euro visayas = 6240 pesos.
als de winst dus 935,44 pesos is voor 36 pads heb je maar 6,67 keer nodig om ook die kost betaald te krijgen
en geloof me 36 pads neemt niet veel plaats in he en dit pakweg 7 keer is pinuts.
dus met een ganse doos vol kan je daar een aardig sentje mee verdienen of niet soms.

Het is dus zoeken naar zaken die niet veel plaats innemen en die je daarenboven met veel winst kan verkopen zonder dat zij dat merken.
Wij betalen hier 2 euro op cfee voor onze koffie en geen haan die daar naar kraait

Ofwel ook goed, luxe goederen zoals TV toestellen die je hier voor pakweg 300 tot 450 euro kan kopen en voor dezelfde vragen ze in de filippijne gouw 1000 euro.
verzending per TV naar visayas is 105 euro via ons.
Dus per TV minstens 445 euro (of 23140 pesos) winst.
Probleem is het kan wel heel lang duren eer er een TV verkocht geraakt denk ik dan zo voor de volle pot.
Maar daar kan je dan wel nog wat korting op toestaan om zodoende toch een rollement te hebben.


[/quote]


En importheffingen etc op een dergelijke nieuwe tv? Idd tv's hier heeft iedereen al dus prijs is laag. Daarentegen vooral LCD blijven zeer luxe producten in :smiley-philippines:. Wat alleen voor de midrange highlevel mensen is. Heb inderdaad belachelijk hoge prijzen gezien voor tv's in :smiley-philippines:. Gek, ze komen wel uit een van die landen daar. Taiwan misschien? of korea :weetikniet: Zelfde dacht ik toen ik aan het rondreizen was in Thailand. Even wat hardeschijven inslaan. Ze worden daar immers gemaakt. Kwam terug van een koude kermis. Zelfs in NL zijn ze nog goedkoper. In de  :smiley-philippines: gaan ze met computer hardware terug naar wat bij ons ongeveer in 2008 te koop was. Sorry no have sir.  :lachen:

innka3

Citaat van: wiking op vrijdag 29 maart 2013, 18:09:08


. Daarentegen vooral LCD blijven zeer luxe producten in :smiley-philippines:.
LCD en PLASMA TV'S  zijn al weer uit.de nieuwsten zijn nu LED TV's  :harenuittrekkenpg2:

Budgie

Citaat van: gosternokke op vrijdag 29 maart 2013, 15:03:03
Citaat van: Kano op vrijdag 29 maart 2013, 13:07:43
Nog geen stoofappelen op de Filipijnen gezien  :denk:  Stoofperen trouwens ook niet.

  En hoe kan je een stoofappel, dan herkennen ?   net als bij stoofperen te hard om in te bijten ?     In  :nederlandsevlag: zijn het meestal de goudreinetten die voor de appelmoes gebruikt worden.    Maar ik vrees die niet in  :smiley-philippines: tegen te komen.    

Moesappels hebben een grove struktuur en zijn wat zuur De beste zijn goudreinettes en meer specifiek de rode goudreinettes De gele zie je nog maar weinig

Stoofappels zijn fijner van structuur en om als ze net als van oma te laten smaken moeten ze zoet te zijn Vroeger had je Groninger kroon en Bloemee zoete Maar ik heb ontdekt dat de Fuji zich er goed voor leent en dan vooral de Franse
De Italiaanse en Oosterrijkse zijn wat zuurder Op de Filippijnen zal je gewoon even moeten ruiken welke er zeer zoet zijn.

Kook ze zelf driekwart geschild(telkens randje laten staan), gehalveerd en ontpit in voldoende water met suiker(koffieschepje per stuk) en een stukje zoethout en bij het serveren wat kaneel erover Gebruik meestal 3 per persoon of als het grote zijn 2 1/2
Asawa vind ze heerlijk en heeft het veel liever net als ik dan appelmoes.
Getting older beats the alternative -dying young

Ronny55

Dacht in geen geval dat tv's importeren iets zal opbrengen....Voor 34000 peso koop ik hier al een 40" LED en dat is dan niet de goedkoopste
Mijn monitor die ik gebruik als TV en voor de pc is een 32" led van samsung....24500 peso.....De 3d van Sony daarentegen is wel 85000 peso , maar das dan ook het nieuwste snufje hier, daar krijg je dan ook een home cinema en een bleu-ray speler bij (waarde 12000 peso).
Electronika en huishoudtoestellen importeren is zinloos.......(50 hz/ 60hz)
Vb .Duitse kennissen van ons importeren via balikbayan box aircon van Duitsland.." veel beter koop dan hier (split 1pk merk ??geen inverter carrier hier 29500 peso +6000 installatie) 289 euro....pakweg 16000 peso . betaald nog eens 12000 peso voor de installatie hier. Vevoer , 2 boxen 180 euro 10000 peso. dat maakt een totaal van om en bij de 38000peso. Na 8 weken kom hij hier janken ...de aircon werkt niet goed ...Bij controle veel te licht voor de kamer ca 60m3 moet min 2 hp tot 2.5 hp. Moest constand draaien en kreeg het (ongeisoleerd) huis niet gekoeld. We hebben hem een 2hp carrier inverter verkocht 52000 peso all-in . Veel minder verbruik en lekker koel.....38000 peso vergegooit geld ,jammer maar helaas.

Weer een tevreden klant.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

robert van dijck