Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#10260
Goed nieuws:



Handyman,Robinsons Appliance, Department store en supermarket worden verplaatst (of een branch?) naar het Matiao gebouw waar Mart One heeft gezeten en dat is een grote oppervlakte............... :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Leve de competition .................. :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Dat zijn echt de slimmere jonges uit Manila............

Voor de kleintjes................. :ripba8: :ripba8:

De supermarket?........Dan wordt dat zeer pijnlijk voor Lee Plaza en dan moeten zij ook weer iets naar beneden met de prijzen, uitstekend............. :happy: :happy:

bananacreek

Paaseieren?............ :neeneenee: :neeneenee: Paasaardappelen............ :thumb: :thumb: :happy:



Ok Junior, we start counting again.......uno....dos....tres............... :jajaja: :jajaja:


Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Als dit permanent zou zijn dat is dit zeeeer dom, ongelofelijk dom.....en als ze geen coral-rock kunnen vinden (genoeg in Tanjay Mountains (Kanghatap), dan kunnen ze toch wel een ander soort rots vinden als replacement?

Ik ga dat toch navragen............om te weten te komen of dit nu tijdelijk is of dat ze echt dom zijn..... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:




bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag 29 maart 2013, 13:42:11
Wat kosten de piepers daar Creek?

Ik eet bijna nooit aardappels, maar ik denk @ P55-60 kg?

Zijn dit Bintjes of Eigenheimers?.................. :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

#10265
Vanaf Banilad Bacong tot aan Bacong Kerk............ongeveer 5-6 km ............. :thumb: :thumb: :happy:



Maar zoals het nu bij ligt moet er niet dronken vanaf rijden in donker.................. :lachen:

En vanaf Bacong kerk tot Siaton ook uitstekend asphalt (naar Fil. normen)



Voor de liefhebbers................. :happy: :happy: :thumb: :thumb:
Met build in USB 3.0 connection............ :thumb: :thumb: :happy:


bananacreek

#10266
Ome Joop...............al om 10.30 behoorlijk bezopen... :jajaja: :atyourservice: :atyourservice:


Johan En Elvie

#10267
Citaat van: bananacreek op vrijdag 29 maart 2013, 12:19:52
Citaat van: vvjoris op donderdag 28 maart 2013, 16:46:16
Citaat van: bananacreek op donderdag 28 maart 2013, 15:08:00

Appelmoes kost in  :belgiesmiley: 85 eurocent, dus 44 pesos met de koers van vandaag. Lijkt me toch wel interessant om enkele kartonnetjes van 12 te importeren als er interesse voor is...

Wordt thuis bezorgd?............. :thumb: :happy:

Uiteraard, mits transportkost uiteraard ....

Pas op dit is gemeend! Een van de komende weken, maanden, wanneer precies weet ik niet maar ten laatste juni kom ik naar Cebu. Als er iemand wil bestellen, en 't is niet te ver kom ik het brengen. Moet het natuurlijk eerst balik bayan sturen, dus levering is sowiso pas in juni ....

Inderdaad ze kosten hier dan 135 pesos = € 2,60 (51.40 rate)

Vanuit Cebu makkelijk door te sturen via een lokaal transport bedrijf zoals Fast Cargo of een ander bedrijf nader te bepalen.

Maar als u dat per balikbayan moet sturen dan verliest u want dan kan u nooit meer van de prijs van 0,85 euro rekenen.

Als wij -(de eindklanten) (voor mij zou dat dus twee dozen zijn afhankelijk van het volume in een pot)- dan ook moeten betalen voor de balikbayan transport dan kom je snel op 135 pesos retail price neem ik aan?... :hoedjeaf: :hoedjeaf:






[/quote]

Ja zaken zoals dit per balikbayan box verzenden vind ik ook niet echt slim (spreek nu tegen mijn eigen winkel)
je moet uw rekening goed maken dan en de zendprijs erbij rekenen (maar bespaar niet op die zendprijs door de goedkoopste te willen vinden want de kans bestaat dat u dan die goederen helemaal niet of veel te laat en dus bedorven aankrijgt)
Dat is volgens mij het grootste probleem het duurt veel te lang om eetwaren die rap slecht worden onder hoge temperaturen in te voeren.
2 keer een reden om geen appelmoes in te voeren voor verkoop.

Wat volgens mij wel goed kan is goederen met een relatief grote winstmarge die niet kunnen slecht worden.
vb. koffiepads in een senseo machine (36 pads voor 2,78 euro bij aldi)
Als u dan een senseo machine hebt en u kan een kofietje slijten voor pakweg 30 pesos dan heb je gouw 1080 pesos terwijl u dit 144,56 pesos kost aan goederen (2,78 x 52 rate)
Als u dan zo'n doos vol hebt komt u voor lang toe. Natuurlijk moet je dan ook nog de zendkost rekenen, neem nu 120 euro visayas = 6240 pesos.
als de winst dus 935,44 pesos is voor 36 pads heb je maar 6,67 keer nodig om ook die kost betaald te krijgen
en geloof me 36 pads neemt niet veel plaats in he en dit pakweg 7 keer is pinuts.
dus met een ganse doos vol kan je daar een aardig sentje mee verdienen of niet soms.

Het is dus zoeken naar zaken die niet veel plaats innemen en die je daarenboven met veel winst kan verkopen zonder dat zij dat merken.
Wij betalen hier 2 euro op cfee voor onze koffie en geen haan die daar naar kraait

Ofwel ook goed, luxe goederen zoals TV toestellen die je hier voor pakweg 300 tot 450 euro kan kopen en voor dezelfde vragen ze in de filippijne gouw 1000 euro.
verzending per TV naar visayas is 105 euro via ons.
Dus per TV minstens 445 euro (of 23140 pesos) winst.
Probleem is het kan wel heel lang duren eer er een TV verkocht geraakt denk ik dan zo voor de volle pot.
Maar daar kan je dan wel nog wat korting op toestaan om zodoende toch een rollement te hebben.

Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

gosternokke

Citaat van: Kano op vrijdag 29 maart 2013, 13:07:43
Nog geen stoofappelen op de Filipijnen gezien  :denk:  Stoofperen trouwens ook niet.

   En hoe kan je een stoofappel, dan herkennen ?   net als bij stoofperen te hard om in te bijten ?     In  :nederlandsevlag: zijn het meestal de goudreinetten die voor de appelmoes gebruikt worden.    Maar ik vrees die niet in  :smiley-philippines: tegen te komen.     

LMBen

Tv toestellen zijn omgerekend hier net zo duur als in nederland, of net iets duurder maar veel scheeld het niet
Na 8jaar philipijnen weer terug europa