Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Een bezoeker vanmiddag @ The Why Not............... :jajaja: :thumb: :thumb: :happy:

Sir, Mawibata, op doorreis naar een andere bestemming...... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Een zeer interessant gesprek gehad onder het genot van Coke Light en koffie.......... :thumb: :thumb:



De Klootzak was weer te verlegen om een glimlach te toveren?............ :stomstomstom: :stomstomstom:... :lachen: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 20 februari 2013, 15:53:12
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 14:06:57
Citaat van: Pjottr op woensdag 20 februari 2013, 14:01:24
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 13:53:57
Ok, de discussie is nu open en dat is goed;



Ik zie dus borrelen van het water in de radiateur maar met de dop er af blijft de temperatuur wel op 50-60% en ik zie (ga weer kijken) geen stoom/witte rook uit de uitlaat komen.

Dus als de dop  er niet op zit draait het wel goed......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:





Misschien verkeerde dop zonder bypass?? of zit deze verstopt door kalk. Kan de druk dan niet kwijt.. Misschien moetje daar eens naar kijken.
Anders zit je over een poosje weer met het zelfde euvel.

Ja, dat zou ook kunnen, maar dan moet er een oorzaak zijn voor het borrelen...ik zou ook een nieuwe dop kunnen kopen en gewoon een uitproberen....de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maar ik neem aan dat het borrelen de koppakking is, en het ergste zou zijn een scheurtje in de kop, maar we gaan erachter :jajaja: :jajaja:er komen............ :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ook @ Pierrevanwies: Toch even goed van die opmerking en zie maar waar dit forum goed voor is........ :thumb: :thumb:  :hoedjeaf:



Mogelijkheden: 1º Koppakking kapot,meest logische en voorkomende euvel.
                     2º Radiator verstopt,gevolg water begint te koken en bij pech koppakking en in ergste geval cilinderkop die scheurt.
                     3º Thermostaat die slecht werkt of hangt,motor word dan ofwel te heet of blijft te koud.Naargelang de plaatsing van de thermostaat kan het zelfs 
                         voorkomen dat de temperatuur meter de juist temperatuur aanduid maar de motor op bepaalde plaatsen overhit,gevolg te hoge druk opbouw en
                         waterverlies.
Zo te lezen naar de symptomen van je auto Creek denk ik eerder dat de radiator gewoon "versleten "was.
Normaal bij een te hoge druk opent in de vuldop een ventiel zoals Pierrevanweis zegt.Indien niet kan zoals hij zegt de radiator het begeven,maar dan moet hij toch al serieus verzwakt geweest zijn door de jaren.Meest logische is dat een waterdarm het begeeft bij een veel te hoge druk.
Persoonlijk denk ik dat het de koppakking is vermits je het water ziet borrelen,verbrandingsgassen die in het watercircuit komen door de lekkende koppakking,maar niet in zo een ernstige mate vermits het water zonder dop rond de 60 graden blijft hangen.

Ok wagen is gerepareerd en hier het hoe en waarom (aangenomen):



Thermostaat ging niet voldoende open waardoor en geen voldoende doorstroming was om de motor volledig af te koelen met als gevolg koppakking doorgebrand en gassen komen in het koelsysteem en omdat er een pressurecap op de radiator zit kon ook de cap niet voldoende "afblazen" en de druk in de radiator werd zo hoog dat de radiator op de zwakste plek scheurde met de gevolgen van dien........... enz enz.



Nu is de thermostaat eruit gehaald en een hoop surpluswagens uit korea en japan rijden hier zonder thermostaat en inderdaad de thermostaat van de dienstjeep heb ik er een aantal jaren geleden ook uitgehaald.

Dit geeft weer een discussie want sommige mensen zeggen: " Ja, maar als je de thermostat eruit haalt dan kan de motor niet op bedrijfstemperatuur komen", maar in de tropen staan de zaken er anders voor als in landen zoals Japan en Europa met een gematigd klimaat................... :jajaja: :jajaja:

Nu uitproberen.......... :thumb: :thumb:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 maart 2013, 13:37:39
Nog meer helmen problemen  en nu bleek dat volgens de DTI in Dumaguete UNITOP vele helmen heeft verkocht die met een FAKE sticker waren beplakt en deze Klootzak heeft zijn helm ook daar gekocht voor niet minder dan 1250 pesos en nu komt de vraag: " Wie wordt tijdens een inspectie verantwoordelijk gehouden voor een fake sticker die er door de winkel zijn opgelijmd en door onschuldige mensen zijn gekocht?





Nu begrijp ik waarom er bij Unitop plotseling geen helmen meer verkocht werden sedert een week of twee........ :jajaja: :jajaja:





Vandaag met een Chinese "eigenaar" van UNITOP gesproken over mijn kapotte insectkiller en de BENZ-2 helmen problemen...en hijhad net zo goed chinees kunnen gaan spreken want het engels wat hij naar voren bracht was nog slechter als vele Koreanen dat doen.............. :lachen: :lachen: :negatief: :negatief: :negatief:

Toen een  :smiley-philippines: vrouwlijke manager (of zoiets) erbij en dat meisje was zeer vriendelijk en begreep mijn problemen met de drywood termites en de viagra......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Betreffende de helmen:

Ze vertelde dat ook de mensen die bij Unitop werken het slachtoffer waren want zij hebben ook hun helmen bij Unitop gekocht, maar het probleem is niet ontstaan door Unitop maar een importer uit Manila en de DTI heeft alleen met behulp van een microscope kunnen uitvinden dat de stickers fake waren............. :jajaja: :jajaja:


Dus vroeg ik: "Will de LTO now bring a microscope when they have check-points?".........LTO: "Sorry sir, there are 34 others waiting ....just relax with a free seminar on  :smiley-philippines: traffic rules beside the road?:



Daar kon ze wel om lachen............ :lachen: :lachen:








innka3

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 maart 2013, 12:49:59


Nu is de thermostaat eruit gehaald en een hoop surpluswagens uit korea en japan rijden hier zonder thermostaat en inderdaad de thermostaat van de dienstjeep heb ik er een aantal jaren geleden ook uitgehaald.

Dit geeft weer een discussie want sommige mensen zeggen: " Ja, maar als je de thermostat eruit haalt dan kan de motor niet op bedrijfstemperatuur komen", maar in de tropen staan de zaken er anders voor als in landen zoals Japan en Europa met een gematigd klimaat................... :jajaja: :jajaja:

Nu uitproberen.......... :thumb: :thumb:
als je radiator lek is/gegaan heb je zonderwater gereden,de druk in je systeem kan nooit je radiator opblazen.
daarvoor heb je de radiator-dop of het moet een verrotte radiator zijn.
dus 1 of je dop is kapot/2 of je termo is kapot 3 of allemaal(dan maar een andere auto aanschaffen) :lachen:
oh ja, en je termostat zit er in om de motor op idiale bedrijfs-temp. te houden .
als die er uit is kan je nooit een goede circulatie krijgen ,wel dat de motor onder zwaardere omstandig
heden aan de kook komt.dat verhaal om de termostat er uit te halen is zo'n hardnekkig lulverhaal.
in het midden-oosten rijden aardig wat auto's met termostat ,en daar is het wel wat warmer dan in de  :smiley-philippines:

bananacreek

Terug naar AF........................... :negatief: :negatief:

Hij is al dood maar het zou beter voor hem zijn om langdurig ziek te zijn met zeer veel pijn......de Flikker





Celso de Los Angeles


http://newsinfo.inquirer.net/168787/what-went-before-the-closure-of-banks-under-legacy-group


Vandaag kreeg ik deze mails van de PDIC in Makati betreffende de betaling van de exess uninsured amounts (P52T)

Citaat

Dear Mr. Klootman:

This is to acknowledge receipt of your e-mail dated February 6, 2013 requesting payment of the uninsured portion of your deposit in the amount of P904.11
with the closed Bank of East Asia, Inc. (BEA).

Please be advised that:

1.        The abovementioned uninsured deposits with the closed BEA is an ordinary credit against the assets of the said bank; and

2.        The Estimated Realizable Value (ERVA) of the remaining assets of the bank as of December 31, 2012 is not sufficient to satisfy the preferred credits which will be satisfied first before the ordinary credits.

As such, we regret to inform you that the chances of recovery of the uninsured portion of your deposit with BEA are remote.
       

Very truly yours,

Roman Da Costa
Assisting Deputy Liquidator 

De andere:



Zo blijf je aan de gang net als met Spaarbeleg Sprintplan in Nederland waar de rechtbanken in het voordeel van de banken rechtspraak doen en niet voor jan Klootjes et al................. :negatief: :negatief:



bananacreek

Citaat van: innka3 op donderdag  7 maart 2013, 13:19:47
Citaat van: bananacreek op donderdag  7 maart 2013, 12:49:59


Nu is de thermostaat eruit gehaald en een hoop surpluswagens uit korea en japan rijden hier zonder thermostaat en inderdaad de thermostaat van de dienstjeep heb ik er een aantal jaren geleden ook uitgehaald.

Dit geeft weer een discussie want sommige mensen zeggen: " Ja, maar als je de thermostat eruit haalt dan kan de motor niet op bedrijfstemperatuur komen", maar in de tropen staan de zaken er anders voor als in landen zoals Japan en Europa met een gematigd klimaat................... :jajaja: :jajaja:

Nu uitproberen.......... :thumb: :thumb:
als je radiator lek is/gegaan heb je zonderwater gereden,de druk in je systeem kan nooit je radiator opblazen.
daarvoor heb je de radiator-dop of het moet een verrotte radiator zijn.
dus 1 of je dop is kapot/2 of je termo is kapot 3 of allemaal(dan maar een andere auto aanschaffen) :lachen:
oh ja, en je termostat zit er in om de motor op idiale bedrijfs-temp. te houden .
als die er uit is kan je nooit een goede circulatie krijgen ,wel dat de motor onder zwaardere omstandig
heden aan de kook komt.dat verhaal om de termostat er uit te halen is zo'n hardnekkig lulverhaal.
in het midden-oosten rijden aardig wat auto's met termostat ,en daar is het wel wat warmer dan in de  :smiley-philippines:

Ja, nu lees ik wat meer hierover en moet ik hier meer over weten..............

Citaatamgmercedes - If you are talking about the cooling system "radiator" thermostat, don't even think about removing it. Contrary to popular myth, the thermostat sets the minimum temperature that the engine operates at, not the maximum. The maximum operating temperature is a function of engine ouput (load) and how well designed and maintined the cooling system is. On almost all modern cars, the cooling system has plenty of "overhead" to manage heat disipation under even the worst conditions. This is a direct result of the heat/cold driving cycle testing requirments for modern emission controlled engines.

If you remove the thermostat, the engine will run at a variable temperature (on a modern car this usually too cold because of the large cooling capacities) that is a function of the weather and driving conditions. This temperature is unlikely to be that which is required for proper operation of the engine management system. The end result of this is likely to be radically reduced fuel economy, greater emissions, and the setting of MIL or "fault" conditions in the ECU. If the system runs rich for a long period of time, it can also cause a pehenomenon known as cylinder oil scrubbing; the rich fuel/air mixture "scrubs" the oil off of the cylinder walls, resulting in premature piston/ring/cylinder wear and engine failure.

If you are having problems with over-temperature, something else is wrong. Fix the problem, not the symptom.

Read more: http://mbworld.org/forums/sl-class-r129/55127-what-happens-if-i-remove-my-thermostat.html#ixzz2MrC1S7pp

bananacreek