Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Citaat van: bananacreek op maandag  4 maart 2013, 07:21:00
Ok, weer aan de slag, modem problemen opgelost en er moest alleen een nieuwe username en password worden ingesteld en nog wat andere instellingen veranderd en heb het opgeschreven zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.

Op de vraag wanneer ze hier in mijn omgeving de 5Mb busines-connection gaan invoeren............dat weten ze niet  en dat is waarschijnlijk staatsgeheim?

Maar toch ben ik behoorlijk tevreden met deze 3Mb connection en als dat uit de mond van de Klootzak komt dan moet dat toch wel zo zijn............... :jajaja: :jajaja:



Is het Gb of Mb? Welk Plan is dit van Globe  Ik heb ooit begrepen, dat dit 1300 ps kost per maand? of vergis ik me nu?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Ronny55

Citaat van: Pjottr op maandag  4 maart 2013, 15:16:57
Is het Gb of Mb? Welk Plan is dit van Globe  Ik heb ooit begrepen, dat dit 1300 ps kost per maand? of vergis ik me nu?
Je hebt daar diverse tarieven ...Allemaal beterkoop wel dan PLDT of parasat....1300 ps/maand is 2 Mb internet en gratis bellen naar Globe dacht ik.  :weetikniet:
Denk ook over te schakelen maar de leidingen liggen hier nog niet.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Creek, dat blauwe apparaat van P 585, is dat een ultraviolette tl met een rooster op stroom ervoor?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Herbie op maandag  4 maart 2013, 10:22:51
Ik heb de oorlog verklaard aan de drywoood termites die toch nog door het mosquito screen komen.......... :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Ook deze gekocht @P585 en uitproberen, maar nu kwamen ze niet opdagen..................... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:...vorstverlet?........ :weetikniet: :weetikniet:



Hoe muggen bestrijden op een natuurlijke manier zonder gebruik van pesticiden?

Hiervoor heb je nodig:
      - 20 cl water,
      - 50 gram bruine suiker (cassonade),
      - 1 gram gist (natuurlijke bakkersgist) gemakkelijk te vinden in praktische elke supermarkt,
      - een plastieken 2 liter fles of 1.5 is ook goed.

Hier in opeenvolgende stappen wat je precies moet doen.
       Stap 1: snij de fles in twee delen
       Stap 2: verwarm het water en laat er de suiker in smelten. Laat het mengsel afkoelen en giet het in het onderste deel van de fles.
       Stap 3: Voeg er de gist bij. Niet nodig te roeren.
       Stap 4: zet het bovenste deel van de fles als trechter op het onderste gedeelte.
       Stap 5: wikkel alles in zwart papier en zet het toestel in de hoek van de kamer.

Na een paar weken vind je een grote hoeveelheid dode muggen in deze zelfgemaakte muggenval.
De muggen, aangetrokken door het gas afkomstig van de gisting van de suiker en de gist,  zijn gevangen in de fles
Buiten de sanering van individuele huizen, kan deze ecologische methode ook toegepast worden in openbare loken, crèches, scholen, burelen, hospitalen,  rusthuizen, en bunkers.
Deze methode is ook doeltreffend tegen ingeweken tropische muggensoorten...
Werkt perfect zelf al gemaakt  :thumb:

[/quote]

Het gaat hier om de drywood termites en niet de mosquitos.................... :hoedjeaf:







Het winkelmeisje in Unitop liet het apparaat gelijk vallen en de lade gebroken en gelijk P150 korting........ :thumb: :thumb: :happy:
Prijs na korting @P1050
Extra buizen kosten elk P150

bananacreek

Citaat van: xav op maandag  4 maart 2013, 15:02:46
dat geeft waarschijnlijk een zeer aangename geur in de kamer  :denk:

Moet je maar aan wennen maar als zo'n beest uit elkaar spat geeft dat toch wel voldoening........ :happy: :happy: :happy:


bananacreek

Citaat van: Pjottr op maandag  4 maart 2013, 15:16:57
Citaat van: bananacreek op maandag  4 maart 2013, 07:21:00
Ok, weer aan de slag, modem problemen opgelost en er moest alleen een nieuwe username en password worden ingesteld en nog wat andere instellingen veranderd en heb het opgeschreven zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.

Op de vraag wanneer ze hier in mijn omgeving de 5Mb busines-connection gaan invoeren............dat weten ze niet  en dat is waarschijnlijk staatsgeheim?

Maar toch ben ik behoorlijk tevreden met deze 3Mb connection en als dat uit de mond van de Klootzak komt dan moet dat toch wel zo zijn............... :jajaja: :jajaja:



Is het Gb of Mb? Welk Plan is dit van Globe  Ik heb ooit begrepen, dat dit 1300 ps kost per maand? of vergis ik me nu?

Dit is een 3Mb business plan @ P2405 per maand en sedert een jaar heb ik geen enkele klacht tenzij het euvel van gisteren maar dat was gemakkelijk opgelost.


bananacreek


Herbie

Wel mooi wat is de prijs daar van voor een  :nederlandsevlag: en prijs  :smiley-philippines: zou graag het verschil weten  :biggrinn:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Noodlanding Kanghatap Airport........ :lachen: :jajaja:

Hier hoor je in het begin duidelijk de "MOTOR" brommen :thumb: :thumb:...........

[yt=640,505]dZ22FpD-454 [/yt]