Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Citaat van: bananacreek op vrijdag  1 maart 2013, 13:05:02
@Sir Pjottr:



Als u ooit een Trooper zou kopen uit de jaren '90 en u een imperial wilt (luggage-rack) dan hier een goede tip in de volgende link want veel mensen weten niet dat er al voorgeboorde en getapte gaten (M6) (6 sets van twee gaten) onder de "TRIM" op het dak boven de deuren zit.......enz enz...zie uitleg als u de link opent........ :hoedjeaf: :hoedjeaf:

http://myweb.cableone.net/bcanderson/trooper/Roofrack/Roofrack.html

Ik heb het vanmiddag even geprobeerd en in mijn geval gemakkelijk te openen..........


Dank voor de tip Heb mijn trooper nog niet gevonden. Er rijden er hier wel wat rond maar niet echt onderhouden.
Geduld geduld geduld zeg ik altijd maar tegen mij zelf.

Geduld is enen schonen zaek
Dat geeft de menschen veel vermaeck
Ik zag het laatst aan onzen kat,die uren lang gedoken zat
achter de trap heel dicht bij het hol van enen rat;
En...ging niet weg voordat, hij de rat gevangen in zijn klauwen had
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Pjottr op vrijdag  1 maart 2013, 15:13:59
Citaat van: bananacreek op vrijdag  1 maart 2013, 13:05:02
@Sir Pjottr:



Als u ooit een Trooper zou kopen uit de jaren '90 en u een imperial wilt (luggage-rack) dan hier een goede tip in de volgende link want veel mensen weten niet dat er al voorgeboorde en getapte gaten (M6) (6 sets van twee gaten) onder de "TRIM" op het dak boven de deuren zit.......enz enz...zie uitleg als u de link opent........ :hoedjeaf: :hoedjeaf:

http://myweb.cableone.net/bcanderson/trooper/Roofrack/Roofrack.html

Ik heb het vanmiddag even geprobeerd en in mijn geval gemakkelijk te openen..........


Dank voor de tip Heb mijn trooper nog niet gevonden. Er rijden er hier wel wat rond maar niet echt onderhouden.
Geduld geduld geduld zeg ik altijd maar tegen mij zelf.

Geduld is enen schonen zaek
Dat geeft de menschen veel vermaeck
Ik zag het laatst aan onzen kat,die uren lang gedoken zat
achter de trap heel dicht bij het hol van enen rat;
En...ging niet weg voordat, hij de rat gevangen in zijn klauwen had
Gr

Ja, inderdaad, geduld is een schone zaak als je op de :smiley-philippines: woont en ik moet daar nog steeds veel van leren................... :lachen: :lachen:........ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Bij mij moet het maar al te vaak gelijk gebeuren om later spijt te krijgen van de snel genomen beslissing........ :denk: :denk:

Johan En Elvie

Citaat van: bananacreek op vrijdag  1 maart 2013, 12:50:14
Dit is niet zo leuk:

Kocht een SAMSUNG vacume cleaner in 2011 (P4250) en is nu na bijna twee jaar naar den kloten.......... :negatief: :negatief:



Dus heeft men er een andere motor in gezet, maar daar zit geen zuigkracht aan......... :negatief:

Toen gaan klagen bij Centrum,de winkel waar ik het ding gekocht had en de vrouw vroeg waarom ik het apparaat niet eerst naar het service center had gebracht en toen moest ik toegeven dat ik een echte Klootzak ben en daar was ze het roerend mee eens......... :jajaja: :jajaja: :happy: :happy: :happy:

Nu gevraagd voor de prijs van een nieuwe motor, maar dan moeten ze eerst weer naar Manila bellen en dan zouden ze mij een tekst sturen..........

Afwachten maar en hier zijn de wat latere modellen in dezelfde winkel.......maar ik zei tegen de vrouw voor mij geen Samsung meer.............



Ik heb hier in de 37 jarige deportatie vanuit Nederland al een stuk of tien stofzuigers versleten van allerlei merken.

Ik vraag me af hoelang een stofzuiger zoals gekocht in Marroko en Belgisch Congo meegaat voordat zulks kapot gaat.......... :weetikniet: :weetikniet:

Ik kan me nog goed herinneren als kleine Klootzak dat we in Beverwijk een groene Electrolux stofzuiger hadden en die ging vele...en vele jaren mee....maar toen hadden ze nog geen wielen voor stofzuigers uitgevonden waarschijnlijk want dat was een slee......... :jajaja: :lachen: :lachen:

Even kijken voor een oude stofzuiger:

In één keer raak, zelfde model en  zelfde kleur...misschien was die van ons en heeft mijn grote broer die op het Waterlooplein verkocht?.................. :weetikniet: :weetikniet:




Banaantje dat is toch heel normaal.
Een stofzuiger op de filippijnse markt is altijd van mindere kwaliteit dan hier in Nederland of België en je vergelijking met vroeger is helemaal terecht maar dat is ook zo met producten hier.
Ik weet nog mijn eerste GSM die ik kocht zo een groot sterk ding ging jaren mee.
Maar toen kwam er niet dan brol meer op de markt die na een jaar reeds stuk gaat.

luxe producten zijn ook duurder in de filippijnen dan hier in Europa en dat komt omdat er daar aan die dure prijzen veel minder worden van verkocht.
Naar hier brengen ze met ganse containers elke dag van die producten en ze verkopen ook omdat de mensen zich dit kunnen permitteren, hier moeten we niet werken aan 5 euro of 10 euro per dag hé.

Wat die stofzuigers betreft welke motor stoppen ze daarin? waarschijnlijk niet zo sterk.
Een goede stofzuiger moet ook tussen de 150 en 200 euro kosten om degelijk werk te kunnen leveren.
Maar aan die prijzen kunnen ze die zeker niet verkopen aldaar.

Natuurlijk is goedkoop niet altijd goed hé, het kan wel eens een dure koop zijn en dat is met alles zo.
als iets 100 euro kost en je kan het vinden voor 60 euro meet na een jaar is het helemaal stuk en je moet dan een nieuwe kopen terwijl dat die van 100 euro vele jaren meegaat dan weet je het wel.

Nog zo iets.
Toen ik daar in 2010 was en zal nu nog zo zijn kon je colgate tandpasta kopen heel goedkoop maar wat zag ik, het was wel heel erg vloeibaar, dus aangelengd met vloeistof.
Deze producten worden door dezelfde multinational op de markt geplaatst "UNILEVER"
Het spreekt voor zich dat de producten op de filippijnse markt veel minder van kwaliteit zijn anders zouden ze wel eens verlies kunnen maken en neem van me aan dat doen ze niet.
Dus goedkope producten ja maar of ze dan ook beter zijn op termijn voor je geldbeugel dat betwijfel ik.

Zo ook het voorbeeld van Flatschreen TV hier kost zo'n ding 6 tot 700 euro en in de filippijnen juist dezelfde 1000 tot 1200 euro. Dan heb je wel dezelfde kwaliteit maar hier speelt terug de rotatie in de markt, weel minder afzet dus hogere prijzen.
Het is het ene of het ander dus
mindere kwaliteit lager prijzen prima kwaliteit hogere prijzen en dan wordt gekeken naar de afzet.

Het is mede daarom dat onze balikbayan zaak goed gaat, de meeste zenden van hieruit hun flatschreen en andere zaken naar daar en zijn nog goedkoper gesteld, zeker als ze dit hier kopen in solden.

Ik wil nu niet zeggen dat u een stofzuiger van hier naar daar moet zenden want dan zit je met het probleem dat de motor te veel moet werken omdat hij op 50MH draait en je 60MH nodig hebt.
Maar als je toestellen hier vind waar ook 60MH opstaat ben je natuurlijk wel heel goed bezig en deze zijn hier ook zeker te vinden alhoewel dat je dan goed moet zoeken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

bananacreek


Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Ok, weer aan de slag, modem problemen opgelost en er moest alleen een nieuwe username en password worden ingesteld en nog wat andere instellingen veranderd en heb het opgeschreven zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.

Op de vraag wanneer ze hier in mijn omgeving de 5Mb busines-connection gaan invoeren............dat weten ze niet  en dat is waarschijnlijk staatsgeheim?

Maar toch ben ik behoorlijk tevreden met deze 3Mb connection en als dat uit de mond van de Klootzak komt dan moet dat toch wel zo zijn............... :jajaja: :jajaja:


bananacreek

Oude krant, maar de foto was al ontwikkeld....... :jajaja: :jajaja:

Alleen maar om aan te tonen dat ze nu daar in malaysia nog de Landrover Defender gebruiken...... :jajaja: :jajaja:

Zeer moeilijk te vinden hier



bananacreek

De rode watermelon eet ik elke dag, maar de gele nog nooit gegeten hier dacht ik.......... :weetikniet: :weetikniet:
Smaakt ook goed en waterig?.... :weetikniet:


bananacreek

Hier gaat het weer om die speciale koffie en hier bevestigd om een beter benzineverbruik te halen.... :lachen: :jajaja:



De man heeft beloofd om een test-cable te maken zodat ik de koffie niet gelijk hoef te kopen en dan maar hier proberen.......... :thumb: :thumb:

Even geduld a.u.b..................... :lachen: :lachen:

bananacreek

Nieuwe methode hier om zelfmoord te plegen........... :jajaja: :jajaja: :applaus: :applaus: :happy:.... :ripba8: :ripba8:

Over het zebrapad oversteken zonder naar links en rechts kijken en wachten of ze wel-of niet stoppen......... :jajaja: :lachen: