Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Wij noemen dat een druiper Deze bloem heeft dat altijd. Ik vind het een van de mooiere bloemsoorten. In Nederland kochten we deze bij een kewekerij voor planten maar hier is het gelijk gras en wordt
regelmatig weggemaaid.
Er zijn er in diverse kleuren
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 21 februari 2013, 12:50:26
Zulke planten had ik vroeger in de plantenbak op de flat in Heemskerk staan (Luxemburglaan) en heb dat altijd leuke planten gevonden nen hier groeien ze in het wild in de bergen........ :thumb: :thumb:

Naam?.............vergeten....... :jajaja: :jajaja:



Als ik een gok moet doen: dieffenbachia (Dief van Bagdad). Zoals altijd, andere forumleden corrigeren maar als het onjuist is. Als ik de afbeeldingen van de plant op Google zie, blijken ze toch divers te zijn.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boldy

Citaat van: Kano op donderdag 21 februari 2013, 13:53:36
Filipijns:  Gumamela flower




das een zeer mooie bloem . had wel eens van de naam gehoord (de nederlandse naam dan) maar nog nooi gezien
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag 22 februari 2013, 00:15:58
Lijkt mij ook een dieffenbachia. Het is familie van de aronskelken. Maar wel enigszins giftig.

Meer info: http://www.tuinkrant.com/artikel/huiskamer-let-kinderen-fraai-gekleurde-maar-giftige-dieffenbachia

Dat had ik moeten weten toe ik nog getrouwd was............ :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:

Hieronder een link met waarschijnlijk ook een hoop famileileden, maar ik ga ze in de bergen zoeken zodra ik daar ben en ga zelfs een speciale trip daarvor maken als het moet....Ik heb ergens nog foto's daarvan maar kan ze nu niet vinden want ik moet morgen om 04.00 opstaan..............dus om 2100 uur oogjes dicht snaveltjes toe....en hatsekidee... :benweg: :benweg:

http://plantsarethestrangestpeople.blogspot.com/2008/03/goody-two-shoes-aglaonema-spp_20.html


bananacreek


bananacreek


bananacreek


Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

LMBen

En gerookt vlees is langer houdbaar diba
Trouwens vandaag 2 sloffen malboro mentol softpack 1002php moet niet gekker worden
Na 8jaar philipijnen weer terug europa