Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 20 februari 2013, 16:10:47
Citaat van: vvjoris op woensdag 20 februari 2013, 16:04:11
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 20 februari 2013, 15:53:12
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 14:06:57
Citaat van: Pjottr op woensdag 20 februari 2013, 14:01:24
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 13:53:57
:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
                 

Ik ken hier allemaal niet veel van, maar op je dashboard is toch een temperatuurwijzertje dat in het rood kan gaan ... en als dat in 't rood is kan je best stoppen, zoniet gaat je joint de culasse naar de knoppen ... eigen schuld dikke bult?

Als radiator niet meer functioneert misschien best vervangen?
Dat metertje kan ook falen ,of de voeler zelf in de cilinderkop.
Maar ik heb al gevallen gehoord dat er zoveel water verdwenen was dat de voeler droog stond en de meter gewoon koud aanduidde.
Maar je wagen is al x-aantal jaren oud,dus slijtage is normaal.
In geval van je radiator,herstellen is soms mogelijk maar persoonlijk zou ik een nieuwe steken,ben je tenminste zeker dat hij goed is en hoef je je niet af tevragen of de herstelling goed gedaan is.

Ja maar, als je uw voertuig normaal onderhoud geeft (en in de Phills is dat misschien meer nodig dan in  :eu:) kijk je toch even of er voldoende water in de radiotor is, en vul je bij, en als er erg weinig in is controleer je toch op lekjes? Die voeler zou toch absoluut nooit mogen droog staan ...

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Ik check ALTIJD water en olie voor ik vertrek, maar dit gebeurde plotseling in de bergen dus daar draait de motor dan soms op een veel hoger toerental en het gebeurde plotseling en normaal kijk ik altijd naar de temp meter.

Ronny55

Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 16:15:23
Nieuwe radiator @ P15000.............. :lachen: :lachen:


Tweede hands 3000 tot 5000 ....Dat hersteld wel niet je koppakking aan dat de oorzaak zou zijn  :neeneenee:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Benincebu op woensdag 20 februari 2013, 16:14:27
Misschien ook even oliepeilen, als er witte drap op je pijlstok zit is gegarandeerd je koppakking lek.
Je kan het ook zien in je oliedop

witte drap op je peilstok?

heb ooit eens een tweedehands gekocht, nergens niks wit vloeibaars gezien, reed ook perfect de eerste 100 km, toen wijzertje in 't rood en te laat, culasse naar de kl....

zat ook een electronisch dashboard in (voorloper van computers in auto nu, het is al 20 jaar of zo geleden), bleek ook helemaal tilt te slaan ... joint de culasse niet laten herstellen en auto naar de schroothoop.... (frankskes kwijt...er waren nog geen euro's)

(een pijl is iets om met een boog af te schieten, je kan wel ergens peilen hoeveel vloeistof er nog is)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Ik ga nu de ANWB even bellen..............er zijn nog 1200 wachtenden voor u.............. :benweg: :benweg: :benweg:


bananacreek

Citaat van: Ronny55 op woensdag 20 februari 2013, 16:20:02
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 16:15:23
Nieuwe radiator @ P15000.............. :lachen: :lachen:


Tweede hands 3000 tot 5000 ....Dat hersteld wel niet je koppakking aan dat de oorzaak zou zijn  :neeneenee:



Dat is correct............

LMBen

De verkoper zal eerst we olie ververst hebben en dop gereinigt  :lachen:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

vvjoris

Citaat van: Benincebu op woensdag 20 februari 2013, 16:23:18
De verkoper zal eerst we olie ververst hebben en dop gereinigt  :lachen:

Tja als je zo dom bent al mij en een renault koopt in een citroën garage .....

Ben wel bij de verkoper langsgeweest om van mijn kl ... te maken, maar de 'baas' was er nooit. Ging ook niet om enorm veel geld (goedkoop=(soms)duurkoop), en had ik toen, 15 of 20 jaar geleden een juridische procedure gestart, dan was het nog niet eens zeker dat ik nu mijn geld al terug zou hebben, gezien de snelheid van justitie hier....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek


vvjoris

#9629
Stormke af en toe tot daartoe, maar zo dikwijls die wolken .... ik heb precies altijd veel geluk gehad als ik in de  :smiley-philippines: was, grootste deel van de tijd mooi weer ....

(Janice zei gisteren dat ze weer een storm verwachten, moet die nog komen of is em al voorbij?)

=> net gezien, hij is nog in aantocht ... zou eerder 'voorbij scheren' aan central visayas en richting Palawan gaan .... Crising of zo is de naam
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.