Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 14:15:16
Citaat van: vvjoris op woensdag 20 februari 2013, 14:11:25
Topicnaam veranderen: Automotive problems in Dumaguete & Oriental Negros

Hoeft niet want dit is een "ALLERHANDE" topic met HEUKELENDE eigenschappen........... :thumb: :thumb: :happy:

:jajaja: :happy: :biggrinn:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 14:06:57
Citaat van: Pjottr op woensdag 20 februari 2013, 14:01:24
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 13:53:57
Ok, de discussie is nu open en dat is goed;



Ik zie dus borrelen van het water in de radiateur maar met de dop er af blijft de temperatuur wel op 50-60% en ik zie (ga weer kijken) geen stoom/witte rook uit de uitlaat komen.

Dus als de dop  er niet op zit draait het wel goed......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:





Misschien verkeerde dop zonder bypass?? of zit deze verstopt door kalk. Kan de druk dan niet kwijt.. Misschien moetje daar eens naar kijken.
Anders zit je over een poosje weer met het zelfde euvel.

Ja, dat zou ook kunnen, maar dan moet er een oorzaak zijn voor het borrelen...ik zou ook een nieuwe dop kunnen kopen en gewoon een uitproberen....de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maar ik neem aan dat het borrelen de koppakking is, en het ergste zou zijn een scheurtje in de kop, maar we gaan erachter :jajaja: :jajaja:er komen............ :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ook @ Pierrevanwies: Toch even goed van die opmerking en zie maar waar dit forum goed voor is........ :thumb: :thumb:  :hoedjeaf:



Mogelijkheden: 1º Koppakking kapot,meest logische en voorkomende euvel.
                     2º Radiator verstopt,gevolg water begint te koken en bij pech koppakking en in ergste geval cilinderkop die scheurt.
                     3º Thermostaat die slecht werkt of hangt,motor word dan ofwel te heet of blijft te koud.Naargelang de plaatsing van de thermostaat kan het zelfs 
                         voorkomen dat de temperatuur meter de juist temperatuur aanduid maar de motor op bepaalde plaatsen overhit,gevolg te hoge druk opbouw en
                         waterverlies.
Zo te lezen naar de symptomen van je auto Creek denk ik eerder dat de radiator gewoon "versleten "was.
Normaal bij een te hoge druk opent in de vuldop een ventiel zoals Pierrevanweis zegt.Indien niet kan zoals hij zegt de radiator het begeven,maar dan moet hij toch al serieus verzwakt geweest zijn door de jaren.Meest logische is dat een waterdarm het begeeft bij een veel te hoge druk.
Persoonlijk denk ik dat het de koppakking is vermits je het water ziet borrelen,verbrandingsgassen die in het watercircuit komen door de lekkende koppakking,maar niet in zo een ernstige mate vermits het water zonder dop rond de 60 graden blijft hangen.

                     

vvjoris

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 20 februari 2013, 15:53:12
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 14:06:57
Citaat van: Pjottr op woensdag 20 februari 2013, 14:01:24
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 13:53:57
:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
                 

Ik ken hier allemaal niet veel van, maar op je dashboard is toch een temperatuurwijzertje dat in het rood kan gaan ... en als dat in 't rood is kan je best stoppen, zoniet gaat je joint de culasse naar de knoppen ... eigen schuld dikke bult?

Als radiator niet meer functioneert misschien best vervangen?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: vvjoris op woensdag 20 februari 2013, 16:04:11
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 20 februari 2013, 15:53:12
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 14:06:57
Citaat van: Pjottr op woensdag 20 februari 2013, 14:01:24
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 13:53:57
:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
                 

Ik ken hier allemaal niet veel van, maar op je dashboard is toch een temperatuurwijzertje dat in het rood kan gaan ... en als dat in 't rood is kan je best stoppen, zoniet gaat je joint de culasse naar de knoppen ... eigen schuld dikke bult?

Als radiator niet meer functioneert misschien best vervangen?

Citaat3º Thermostaat die slecht werkt of hangt,motor word dan ofwel te heet of blijft te koud.Naargelang de plaatsing van de thermostaat kan het zelfs 
                         voorkomen dat de temperatuur meter de juist temperatuur aanduid
maar de motor op bepaalde plaatsen overhit,gevolg te hoge druk opbouw en
                         waterverlies.

Cosyns Guy

Citaat van: vvjoris op woensdag 20 februari 2013, 16:04:11
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 20 februari 2013, 15:53:12
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 14:06:57
Citaat van: Pjottr op woensdag 20 februari 2013, 14:01:24
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 februari 2013, 13:53:57
:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
                 

Ik ken hier allemaal niet veel van, maar op je dashboard is toch een temperatuurwijzertje dat in het rood kan gaan ... en als dat in 't rood is kan je best stoppen, zoniet gaat je joint de culasse naar de knoppen ... eigen schuld dikke bult?

Als radiator niet meer functioneert misschien best vervangen?
Dat metertje kan ook falen ,of de voeler zelf in de cilinderkop.
Maar ik heb al gevallen gehoord dat er zoveel water verdwenen was dat de voeler droog stond en de meter gewoon koud aanduidde.
Maar je wagen is al x-aantal jaren oud,dus slijtage is normaal.
In geval van je radiator,herstellen is soms mogelijk maar persoonlijk zou ik een nieuwe steken,ben je tenminste zeker dat hij goed is en hoef je je niet af tevragen of de herstelling goed gedaan is.

bananacreek

Citaat van: Kano op woensdag 20 februari 2013, 14:50:03
Creek, moet je wel elke keer koelvloeistof bijvullen?

U bedoelen nu ik zonder dop rij?

Na een rit van 20 km misschien een 2oo cc wat eruit komt door oneffenheden op de weg enz. maar zeer weing


LMBen

Misschien ook even oliepeilen, als er witte drap op je pijlstok zit is gegarandeerd je koppakking lek.
Je kan het ook zien in je oliedop
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek


bananacreek

Citaat van: Benincebu op woensdag 20 februari 2013, 16:14:27
Misschien ook even oliepeilen, als er witte drap op je pijlstok zit is gegarandeerd je koppakking lek.
Je kan het ook zien in je oliedop

Gelijk even kijken morgen......... :hoedjeaf: