Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Deze lijken op tomaten maar keihard......nog nooit gezien............. :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek


bananacreek

Walking the dog?................. :neeneenee: :neeneenee:



Walking the Goat............... :applaus: :applaus: :lachen: :lachen: :thumb:

Even parkeren voor een kopje koffie ............ :jajaja: :jajaja:

Geen parkeermeter aan het plafond.............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Digos

Citaat van: bananacreek op zondag 10 februari 2013, 11:33:40
Deze lijken op tomaten maar keihard......nog nooit gezien............. :weetikniet: :weetikniet:



Is fruit en is bij ons tijdens de wintermaanden verkrijgbaar en gaat bij ons weg onder de naam Kaki....

Deze heerlijk zoete vrucht zonder pitjes
kan u krokant of rijp eten. De schil is roodoranje
en de smaak doet denken aan rijpe
abrikoos.
Lekker zo, geschild of ongeschild, of in
compote, saus of fruitsalade.

Word bij ons geschreven als "Kaki persimon"

:hoedjeaf:
LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

Die Baguio tomaten zijn wel aan de prijs zeg . Lokale tomaten hier, wel kleiner en als je ze laat rijpen ook wel smakelijk, P 50 per kg.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Citaat van: bananacreek op zondag 10 februari 2013, 11:30:59
Peperduur........................ :negatief: :negatief:



Wat vreemd dat die prijzen zo verschillen Hier betaal ik voor een Fiji appel klein formaat 10 ps middel formaat 15 ps en groot formaat 20 ps
Gewoon op de markt Ik koop truwens al mijn groeten op de markt
Vandaag aardappels 40 ps kg Wortel 17 per 1/4 kg Tomaat 50 ps kg juinen 50ps kg Rode charlotten en de grote witte juin kost ook 50 ps kg
In de mall uiteraard duurder maar ja je betaald de huur en de aircon en alle overmall kosten ook mee.
Pina 15 ps klein en groot 20 ps Ze worden gratis schoongemaakt.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

vvjoris

Citaat van: Pjottr op zondag 10 februari 2013, 14:33:29
Citaat van: bananacreek op zondag 10 februari 2013, 11:30:59
Peperduur........................ :negatief: :negatief:



Wat vreemd dat die prijzen zo verschillen Hier betaal ik voor een Fiji appel klein formaat 10 ps middel formaat 15 ps en groot formaat 20 ps
Gewoon op de markt Ik koop truwens al mijn groeten op de markt
Vandaag aardappels 40 ps kg Wortel 17 per 1/4 kg Tomaat 50 ps kg juinen 50ps kg Rode charlotten en de grote witte juin kost ook 50 ps kg
In de mall uiteraard duurder maar ja je betaald de huur en de aircon en alle overmall kosten ook mee.
Pina 15 ps klein en groot 20 ps Ze worden gratis schoongemaakt.


Prijs voor tomaten kan precies wel gigantisch verschillen ... tussen de 50 en 255 pesos per kilo ....

Met wat Pjottr aan prijzen meegeeft lijkt het in Legaspi wel stukken goedkoper dan in Cebu ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: Digos op zondag 10 februari 2013, 12:25:53
Citaat van: bananacreek op zondag 10 februari 2013, 11:33:40
Deze lijken op tomaten maar keihard......nog nooit gezien............. :weetikniet: :weetikniet:



Is fruit en is bij ons tijdens de wintermaanden verkrijgbaar en gaat bij ons weg onder de naam Kaki....

Deze heerlijk zoete vrucht zonder pitjes
kan u krokant of rijp eten. De schil is roodoranje
en de smaak doet denken aan rijpe
abrikoos.
Lekker zo, geschild of ongeschild, of in
compote, saus of fruitsalade.

Word bij ons geschreven als "Kaki persimon"

:hoedjeaf:

Dank u voor de uitleg....... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

KIA Rocksta, leuk, maar heeft een aluninium engine-head en die scheuren nog wel eens en dan zit je  in de problemen.... :jajaja: :jajaja:



Ouder model