Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Digos op woensdag 30 januari 2013, 13:45:26

Nou ik zet het maar in het topic van Creek.....de helmenwet is hier al dikwijls besproken.

Sturen we 2 jaar terug via BB box 2 helmen op aangekocht in  :belgiesmiley: kostprijs rond de 100â,¬/stuk omdat ik de helmen maar niks vond in de  :smiley-philippines:




Nu vragen we aan de schoonbroer om onze helmen al te laten voorzien van een sticker....gaat blijkbaar niet. Ze vragen een copie van het rijbewijs.

Men internationaal rijbewijs had ik terug meegenomen naar  :belgiesmiley: om te laten verlengen en ga nu een scan doorsturen, maar so what maakt toch niks uit.

Wat gaan ze vragen bij de keuring van de tweede helm?  :ikkeniebegrijp: en op de sticker staat toch geen naam?

Heb men schoonbroer al wijs gemaakt dat hij de helmen laat voorzien met sticker met zijn rijbewijs.

Zie ik het nu verkeerd of moeilijk?  :ikkeniebegrijp:




Nee, op de sticker staat geen naam en als je de helm van je buurman of grootvader leent is dat toch ook geen probleem zolang er maar een sticker op staat?

Als ik vijf helmen ga kopen dat zijn toch niet de zaken van de LTO of DTI?

Dus al zou men een kopie van het rijbewijs vragen dan kan uw zwager er toch heen met zijn eigen rijbewijs?

Ok, ik trek de stoute slipper aan morgen en ga naar de DTI en ga vragen wat te overleggen NAAST de te keuren helm en tweede helm en derde helm enz enz....als er niet teveel mensen zijn, maar dat denk ik niet want hier rijdt nog steeds 50% van de mensen ZONDER helm.............even opschrijven voor morgen..want ik wil dat ook zeer graag weten.........en @Digos: Dank voor de vragen, zeeeer interessant vind ik.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Nu maar hopen dat er morgen geen sneeuw ligt......... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Citaatde Ferlinge Stasjonsstrjitte in De Westereen afgesloten?? Fierjeppen miskien??
der is gjin bettere manier om dy oer te stekken  mei in  polsstôk.
FRYSLAN BOPPE!

(vertaald met van Dale "Fries- Marrokaans" woordenboek)..... :jajaja: :jajaja:

Zo dus de Stasjonsstritte is tijdelijk afgesloten aan de westkant vanwege het wereld kampioenschappen polsstok springen in de maand mei in Sneek?



Dus geen elfstedentocht?......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


O.B.Bommel

Willem ga je nou niet met vertalingen bemoeien "mei in" is volgens mij "met een". Van de rest van de vertaling klopt ook niet veel.
Hoewel mijn moeder een Friezin was van afkomst (maar niet opgegroeid) heb ik wel wat meegekregen van die Friese taal maar mij nooit aan vertalingen gewaagd.

Overigens maak je maar op voor een feestje, nog een kleine 700 views en je hebt je target bereikt van 200000. Je laat nog wel even weten hoe dat dan voelt neem ik aan? Net als het winnen van de Elfstedentocht om maar even in Friesland te blijven?
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Digos


Thanks Creek.

Men vrouw had al een oplossing......we kopen gewoon nieuwe helmen in Digos.
Easy way maar niet relevant.

Sneeuw is hier ondertussen weg.

bedankt Willem
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

#9254
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 30 januari 2013, 14:40:54
Willem ga je nou niet met vertalingen bemoeien "mei in" is volgens mij "met een". Van de rest van de vertaling klopt ook niet veel.
Hoewel mijn moeder een Friezin was van afkomst (maar niet opgegroeid) heb ik wel wat meegekregen van die Friese taal maar mij nooit aan vertalingen gewaagd.

Overigens maak je maar op voor een feestje, nog een kleine 700 views en je hebt je target bereikt van 200000. Je laat nog wel even weten hoe dat dan voelt neem ik aan? Net als het winnen van de Elfstedentocht om maar even in Friesland te blijven?

Dus toch geen polsstok springen?
Toch het verkeerde woordenboek geopend?
Geef mij niet de schuld............ :neeneenee: :neeneenee:



200T..target?........dat wordt een feest?.....in Friesland?........ :happy: :happy: :happy:

Hoe ik me eigen zal voelen?
Nog niet aan gedacht............ :denk: :denk:............. :happy: :happy: :happy:



[yt=640,505]PU5xxh5UX4U[/yt]

bananacreek

Citaat van: Digos op woensdag 30 januari 2013, 14:52:09

Thanks Creek.

Men vrouw had al een oplossing......we kopen gewoon nieuwe helmen in Digos.
Easy way maar niet relevant.

Sneeuw is hier ondertussen weg.

bedankt Willem

Staat al op mijn waslijst en ik wil het toch ook wel weten ........... :jajaja: :jajaja: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Koop dan nieuwe goedkope helmen en plaats de stickers op de  :belgiesmiley: dure helmen?
Alleen wat moeilijk te verwijderen soms...... :negatief: :negatief:

Digos

Nieuwe helmen kopen is niet de bedoeling....

'k Drink er maar een Bereburger op!!!
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Ok, vanmorgen na het sneeuwruimen even naar de DTI geweest............ :atyourservice: :atyourservice:




bananacreek

#9258
Ik heb daar gesproken met iemand die daar in charge was voor de helmen ellende........

Hij vertelde mij dat er geen stickers meer te krijgen zijn tenzij je naar het hoofdkantoor in Manila gaat of naar de BPS (Bureau of Product Standards), ook in manila of Makati of zoiets.

De DTI verstrekt geen stickers meer omdat de verkopers van de helmen verplicht zijn de stickers te plaatsen.

En dit is al sedert December 29 2012 nationwide...dus ook niet meer in Digos city.........



Vervolgens werd aan mij medegedeeld dat de LTO hier niet erg streng was met de controles wegens politieke "onrust" in Dumaguete want de verkiezingen komen.

Ook werd op mijn vraag medegedeeld dat als wanneer de LTO iemand stopt dan kijken ze alleen maar of er een sticker opzit en gaan dus niet een lijst uit hun zak halen om de kijken of het nummer op die sticker wel-of niet op hun lijst staat.

Dus vegeet de hele DTI maar betreffende de stickers en het beste zou zijn een paar goedkope helmen te kopen en de stickers overplaatsen (als je die eraf zou krijgen)........... :jajaja: :jajaja:


bananacreek