Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Deep Throat

Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 10:15:28
Ik zie in mijn verhaal twee slordige taalvouten staan Goed bedoel(t) moet natuurlijk met een D
Komt waarschijnlijk door die borreltjes bij dat tv programma zie Boomerang
Helaas mis ik mijn korenwijntje en of harteveld en de Tv programma's hier zijn zodanig dat ik zelf de filipijnse troep drink. Vandaar de fouten Waarvan akte
Nu je toch bezig bent: Hartevelt is met een T.  :kusxe8:

Ketelbinkie

Citaat van: Deep Throat op maandag 28 januari 2013, 14:50:43
Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 10:15:28
Ik zie in mijn verhaal twee slordige taalvouten staan Goed bedoel(t) moet natuurlijk met een D
Komt waarschijnlijk door die borreltjes bij dat tv programma zie Boomerang
Helaas mis ik mijn korenwijntje en of harteveld en de Tv programma's hier zijn zodanig dat ik zelf de filipijnse troep drink. Vandaar de fouten Waarvan akte
Nu je toch bezig bent: Hartevelt is met een T.  :kusxe8:
Doe ik er nog een schepje bovenop: wat te denken van taalvouten :lachen: :lachen:. Zo blijft iedereen lekker bezig met iedereen :lachen:.

Cosyns Guy

Citaat van: Ketelbinkie op maandag 28 januari 2013, 14:54:01
Citaat van: Deep Throat op maandag 28 januari 2013, 14:50:43
Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 10:15:28
Ik zie in mijn verhaal twee slordige taalvouten staan Goed bedoel(t) moet natuurlijk met een D
Komt waarschijnlijk door die borreltjes bij dat tv programma zie Boomerang
Helaas mis ik mijn korenwijntje en of harteveld en de Tv programma's hier zijn zodanig dat ik zelf de filipijnse troep drink. Vandaar de fouten Waarvan akte
Nu je toch bezig bent: Hartevelt is met een T.  :kusxe8:
Doe ik er nog een schepje bovenop: wat te denken van taalvouten :lachen: :lachen:. Zo blijft iedereen lekker bezig met iedereen :lachen:.
En niet te vergeten  het punt na het einde van elke zin.    :biggrinn:  :biggrinn:  :lachen:


Rich

hethet
Citaat van: Cosyns Guy op maandag 28 januari 2013, 15:45:16
Citaat van: Ketelbinkie op maandag 28 januari 2013, 14:54:01
Citaat van: Deep Throat op maandag 28 januari 2013, 14:50:43
Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 10:15:28
Ik zie in mijn verhaal twee slordige taalvouten staan Goed bedoel(t) moet natuurlijk met een D
Komt waarschijnlijk door die borreltjes bij dat tv programma zie Boomerang
Helaas mis ik mijn korenwijntje en of harteveld en de Tv programma's hier zijn zodanig dat ik zelf de filipijnse troep drink. Vandaar de fouten Waarvan akte
Nu je toch bezig bent: Hartevelt is met een T.  :kusxe8:
Doe ik er nog een schepje bovenop: wat te denken van taalvouten :lachen: :lachen:. Zo blijft iedereen lekker bezig met iedereen :lachen:.
En niet te vergeten  het punt na het einde van elke zin.    :biggrinn:  :biggrinn:  :lachen:


DE punt  :haha:
Rich de Nederbelg.

Cosyns Guy

Citaat van: Rich op maandag 28 januari 2013, 17:09:09
hethet
Citaat van: Cosyns Guy op maandag 28 januari 2013, 15:45:16
Citaat van: Ketelbinkie op maandag 28 januari 2013, 14:54:01
Citaat van: Deep Throat op maandag 28 januari 2013, 14:50:43
Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 10:15:28
Ik zie in mijn verhaal twee slordige taalvouten staan Goed bedoel(t) moet natuurlijk met een D
Komt waarschijnlijk door die borreltjes bij dat tv programma zie Boomerang
Helaas mis ik mijn korenwijntje en of harteveld en de Tv programma's hier zijn zodanig dat ik zelf de filipijnse troep drink. Vandaar de fouten Waarvan akte
Nu je toch bezig bent: Hartevelt is met een T.  :kusxe8:
Doe ik er nog een schepje bovenop: wat te denken van taalvouten :lachen: :lachen:. Zo blijft iedereen lekker bezig met iedereen :lachen:.
En niet te vergeten  het punt na het einde van elke zin.    :biggrinn:  :biggrinn:  :lachen:


DE punt  :haha:
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=punt&lang=nn

http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=punt
Volgens de van Daele is het gebruik van het voor het woord punt ook goed.  :biggrinn:

Rich

Citaat van: Cosyns Guy op maandag 28 januari 2013, 19:44:12
Citaat van: Rich op maandag 28 januari 2013, 17:09:09
hethet
Citaat van: Cosyns Guy op maandag 28 januari 2013, 15:45:16
Citaat van: Ketelbinkie op maandag 28 januari 2013, 14:54:01
Citaat van: Deep Throat op maandag 28 januari 2013, 14:50:43
Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 10:15:28
Ik zie in mijn verhaal twee slordige taalvouten staan Goed bedoel(t) moet natuurlijk met een D
Komt waarschijnlijk door die borreltjes bij dat tv programma zie Boomerang
Helaas mis ik mijn korenwijntje en of harteveld en de Tv programma's hier zijn zodanig dat ik zelf de filipijnse troep drink. Vandaar de fouten Waarvan akte
Nu je toch bezig bent: Hartevelt is met een T.  :kusxe8:
Doe ik er nog een schepje bovenop: wat te denken van taalvouten :lachen: :lachen:. Zo blijft iedereen lekker bezig met iedereen :lachen:.
En niet te vergeten  het punt na het einde van elke zin.    :biggrinn:  :biggrinn:  :lachen:


DE punt  :haha:
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=punt&lang=nn


http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=punt
Volgens de van Daele is het gebruik van het voor het woord punt ook goed.  :biggrinn:

Dat hangt er vanaf in welke zin en betekenis je het gebruikt, en om wat voor een punt het gaat.

DE punt op een i zetten.
DE of EEN punt aan het einde van een zin.

HET puntje op de i zetten. (HET bij een verkleinwoord)
HET puntje aan het einde van een zin.    "

HET eindpunt van de reis.(dus dat is een punt in een andere vorm)

Sorry, Ontopic maar weer.

Rich de Nederbelg.

Budgie

Getting older beats the alternative -dying young

Rich

Citaat van: Budgie op maandag 28 januari 2013, 21:55:25
Goh wat kunnen ouwe hoeren toch dom  :offtopic: lullen.

Ja  :jajaja: Dat zei ik toch?....ontopic maar weer  :hoedjeaf:

:daag:

Excuses Mijnheer Budgie  :dankuwdankuw:
Rich de Nederbelg.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op woensdag 16 januari 2013, 13:21:08
Citaat van: Luke op woensdag 16 januari 2013, 03:45:15
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 16 januari 2013, 03:40:26
Citaat van: bananacreek op dinsdag 15 januari 2013, 12:09:54
Vandaag vernomen..........toeristenvisa verlenging zouden niet meer gedaan kunnen/mogen worden @ Dumaguete city immigration.. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Nou, als dat waar is. Ga het natrekken, maar zie ze (BI) er best voor aan. Waarom zou je een Immigration Office in Dumaguete City aanhouden voor die 1 of 2 toeristen die daar jaarlijks komen om een visum te verlengen. Al eens eerder gezegd, het zijn en blijven een stelletje mafketels als het bericht klopt.

Het is toch niet alleen toeristenvisumverlengingen?? Exit cert., Icard vernieuwing, Jaarlijkse bijdragen voor permanente expats etc..


OK, IK ZIT HELEMAAL FOUT........................MIJN VERONTSCHULDIGINGEN HIEROMTRENT, MAAR IK HEB EEN EXCUUS HIERVOOR.....IK BEN GEESTELIJK GESTOORD........ :crazy: :crazy: :crazy:




HET GING  IN FEITE OM HET NAVOLGENDE:

IN DUMAGUETE KAN JE GEEN EXIT-VISA (JUISTE WOORD?... :weetikniet:) MEER KRIJGEN.........

HIERVOOR MOET JE DUS NAAR CEBU OF MANILA OF WAAR DAN OOK ...............




Had even nog een stille hoop dat het niet waar zou zijn omdat op een Engelstalig lokaal internetforum berichten hieromtrent zeer tegenstrijdig waren. Vandaag dus zelf ook nog eens bij BI in Dumaguete City langs gegaan. En hetgeen Bananacreek al eerder meldde, klopt 100% helemaal. Waarom zou je ook een Bureau of Immigration in de provincie een dergelijk document laten verzorgen. Centralisatie schijnt de norm te worden in dit land althans voor BI waar DFA en LTO overgaan tot het her en der openen van sub kantoortjes waar je ongeveer alle zaken m.b.t. deze ministeries kunt afhandelen.
Dat is nu weer typisch een voorbeeld van een bananenrepubliek. Aan de ene kant wilt het ministerie van toerisme de stroom toeristen binnen nu en enkele jaren ongeveer verdubbelen (of daaromtrent) en een ander ministerie vindt het gewoon om een toerist voor zijn exit clearance (wat ik al een achterlijke achterhaalde zaak vind) naar Cebu of Manilla te sturen en daar, vanwege de verwerkingstijd van het item tenminste nog eens op te schepen met een overnachting in hotel of wat dan ook. Nog een paar van dit soort "klantvriendelijke toeristen" maatregelen en de exodus zal op gang komen. Het spreekwoord; het is de laatste druppel die de emmer doet overlopen, lijkt me dan aardig van toepassing worden. In plaats van het gemakkelijker en eenvoudiger te maken, kiest BI in ieder geval hier de omgekeerde route.

Kano

Dit geldt toch niet als je een ACR-I card hebt want daarover schrijft het Bureau of Immigration:
The ACR I-Card likewise serves as the Emigration Clearance Certificate (ECC), Re-entry Permit (RP) and Special Return Certificate (SRC) of the holder upon payment of the required fees.

Zie: http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=107&Itemid=61
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn