Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

antzan

Foodmaster

Pjottr

Is dit een Quizzzz? Het is erg moeilijk een Filipina haar leeftijd te schatten Ik zag laatst een dame Zeer goed verzorgd en een vrijwel rimpelloos gezicht.
Naturel dan he geen make up of iets.
Mijn inschatting ca 45 jaar. Bleek dat ze al 57 was.
Soms zie je hele (denk je ) jonge kippetjes en blijken al achter in de 30 te zijn. Ik sta nergens meer versteld van
Gevaarlijk wordt het als ze tegen jou zeggen dat je er erg jong uit ziet (bv 35) terwijl je al ouder bent, dan weet je dat je belazerd wordt goed bedoelt of niet goed bedoelt.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 04:17:30
Is dit een Quizzzz? Het is erg moeilijk een Filipina haar leeftijd te schatten Ik zag laatst een dame Zeer goed verzorgd en een vrijwel rimpelloos gezicht.
Naturel dan he geen make up of iets.
Mijn inschatting ca 45 jaar. Bleek dat ze al 57 was.
Soms zie je hele (denk je ) jonge kippetjes en blijken al achter in de 30 te zijn. Ik sta nergens meer versteld van
Gevaarlijk wordt het als ze tegen jou zeggen dat je er erg jong uit ziet (bv 35) terwijl je al ouder bent, dan weet je dat je belazerd wordt goed bedoelt of niet goed bedoelt.



Ze schatten mij altijd ouder als 42 jaar dus mij belazeren ze niet.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

Creek had het antwoord anders ook al gegeven hoor:
CitaatDe dame: 19 jaar............

Soms kun je het zien, maar je kan je idd makkelijk vergissen.
bij deze dame is de huid nog strak, dus daaraan zou je kunnen afleiden dat ze jong moet zijn.
maar garantie tot op de stoep.  :happy2:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pjottr

Ik zie in mijn verhaal twee slordige taalvouten staan Goed bedoel(t) moet natuurlijk met een D
Komt waarschijnlijk door die borreltjes bij dat tv programma zie Boomerang
Helaas mis ik mijn korenwijntje en of harteveld en de Tv programma's hier zijn zodanig dat ik zelf de filipijnse troep drink. Vandaar de fouten Waarvan akte
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 10:15:28
Ik zie in mijn verhaal twee slordige taalvouten staan Goed bedoel(t) moet natuurlijk met een D
Komt waarschijnlijk door die borreltjes bij dat tv programma zie Boomerang
Helaas mis ik mijn korenwijntje en of harteveld en de Tv programma's hier zijn zodanig dat ik zelf de filipijnse troep drink. Vandaar de fouten Waarvan akte

Het medicijn om veel TV programma's te kunnen waarderen en soms zelfs leuk en aardig te vinden heet Beerenburg Helaas de samensteller Hendrik Beerenburg is niet meer. Al 300 jaar vertoeft hij onder de zoden, niet gehinderd door de wetenschap dat zijn naam tintelt op de tong van vele Nederlandse bitter-drinkers. Beerenburg leeft nog voort in de kruiken vol koortswerend, verdovend, opwekkend en vrolijk vocht. Hiervan akte........
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Pjottr

Ja wel maar die kan ik hier helaas niet vinden dus doe ik het met wat we hier hebben. Binnenkort naar Ned misschien een flesje mee terug nemen naar hier.
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 14:29:19
Ja wel maar die kan ik hier helaas niet vinden dus doe ik het met wat we hier hebben. Binnenkort naar Ned misschien een flesje mee terug nemen naar hier.
Gr

Breng dan in dat geval twee kruikjes, deze zijn in de bagage ook minder breekbaar en als je dan toch aan het meenemen ben denk dan ook eens aan die heerlijke sappige Hemaworsten, Fryske droeche woarst, enz..
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

vvjoris

Citaat van: Pjottr op maandag 28 januari 2013, 14:29:19
Ja wel maar die kan ik hier helaas niet vinden dus doe ik het met wat we hier hebben. Binnenkort naar Ned misschien een flesje mee terug nemen naar hier.
Gr

Mijn eerste export-product moet dus Hollandse jenever worden?

Ik vraag me af of de accijnzen in zo'n geval dan de  :belgiesmiley :of  :nederlandsevlag: overheid kunnen gerecupereerd worden... da's zowat 50 % van de prijs ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.