Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Pjottr op donderdag 17 januari 2013, 14:02:55
Dat zou ik heel erg op prijsstellen Mensen die bril dragend zijn zullen in de meeste gevallen zonder bril niet slagen voor hun ogen test.Daarom dragen ze een bril nietwaar
Ook jonge mensen zitten hier al mee
Ik kan me niet voorstellen dat ze dan een rijbewijs weigeren Dan zoudenmiljoenen Flipo's geen auto mogen rijden
Hebben ze bij jou dat 1 en 2 al gecorrigeerd? op het rijbewijs?


Nee, bij mij is de 12 (1+2) correct uitgevoerd....

Betreffende de bril..inderdaad er rijden ontzettend veel mensen rond met een bril en die hebbenm allemaal een rijbewijs neem ik aan........maar ik dacht dta je toch wel de ogentest mag doenmet een bril op?

Ik heb een "leesbril" (ook voor ver) gedragen voordat ik een LASIK aan beide ogen kreeg in 2004 en ik kan me niet meer herinneren of ik ooit die test met of zonder bril moest nemen in het verleden, maar zaterdag weet ik meer....

Bijna alle Koreanen hier dragen een bril hier (waarom zoveel Koreanen een bril dragen heb ik nooit geweten) en ik neem aan dat die ook een  :smiley-philippines: rijbewijs nodig hebben als ze hier langer verblijven.....

bananacreek


bananacreek

Raincoat for sale:



Een Klootzak: "HOW much Boss?"

"For you 150 pesos Joe"

"Nah....Never mind na lang......... :denk: :neeneenee: :neeneenee:"

"Ok Joe, 100 pesos".............. :lachen: :lachen:

bananacreek


Pjottr

Citaat van: bananacreek op donderdag 17 januari 2013, 14:10:11
Citaat van: Pjottr op donderdag 17 januari 2013, 14:02:55
Dat zou ik heel erg op prijsstellen Mensen die bril dragend zijn zullen in de meeste gevallen zonder bril niet slagen voor hun ogen test.Daarom dragen ze een bril nietwaar
Ook jonge mensen zitten hier al mee
Ik kan me niet voorstellen dat ze dan een rijbewijs weigeren Dan zoudenmiljoenen Flipo's geen auto mogen rijden
Hebben ze bij jou dat 1 en 2 al gecorrigeerd? op het rijbewijs?


Nee, bij mij is de 12 (1+2) correct uitgevoerd....

Betreffende de bril..inderdaad er rijden ontzettend veel mensen rond met een bril en die hebbenm allemaal een rijbewijs neem ik aan........maar ik dacht dta je toch wel de ogentest mag doenmet een bril op?

Ik heb een "leesbril" (ook voor ver) gedragen voordat ik een LASIK aan beide ogen kreeg in 2004 en ik kan me niet meer herinneren of ik ooit die test met of zonder bril moest nemen in het verleden, maar zaterdag weet ik meer....

Bijna alle Koreanen hier dragen een bril hier (waarom zoveel Koreanen een bril dragen heb ik nooit geweten) en ik neem aan dat die ook een  :smiley-philippines: rijbewijs nodig hebben als ze hier langer verblijven.....
Alvast zeer bedankt
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Herbie

Citaat van: bananacreek op donderdag 17 januari 2013, 14:10:11
Citaat van: Pjottr op donderdag 17 januari 2013, 14:02:55
Dat zou ik heel erg op prijsstellen Mensen die bril dragend zijn zullen in de meeste gevallen zonder bril niet slagen voor hun ogen test.Daarom dragen ze een bril nietwaar
Ook jonge mensen zitten hier al mee
Ik kan me niet voorstellen dat ze dan een rijbewijs weigeren Dan zoudenmiljoenen Flipo's geen auto mogen rijden
Hebben ze bij jou dat 1 en 2 al gecorrigeerd? op het rijbewijs?


Nee, bij mij is de 12 (1+2) correct uitgevoerd....

Betreffende de bril..inderdaad er rijden ontzettend veel mensen rond met een bril en die hebbenm allemaal een rijbewijs neem ik aan........maar ik dacht dta je toch wel de ogentest mag doenmet een bril op?

Ik heb een "leesbril" (ook voor ver) gedragen voordat ik een LASIK aan beide ogen kreeg in 2004 en ik kan me niet meer herinneren of ik ooit die test met of zonder bril moest nemen in het verleden, maar zaterdag weet ik meer....

Bijna alle Koreanen hier dragen een bril hier (waarom zoveel Koreanen een bril dragen heb ik nooit geweten) en ik neem aan dat die ook een  :smiley-philippines: rijbewijs nodig hebben als ze hier langer verblijven.....

Een mol is toch ook blind geboren  :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Tinulang_Manok

Citaat van: bananacreek op donderdag 17 januari 2013, 13:46:06




De Pinays die naar Duitsland verhuizen hebben altijd een mooie schok als ze het duitse ABC leren.
I-J-K, wordt namelijk in het duits uitgesproken als I-Jot-Ka :lachen:
Amare et sapere vix deo conceditur

boomerang

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 16 januari 2013, 08:15:50
Citaat van: boomerang op woensdag 16 januari 2013, 07:33:06
Citaat van: callebaut op dinsdag 15 januari 2013, 14:29:52
Citaat van: boomerang op maandag  7 januari 2013, 07:31:35
Citaat van: Luke op maandag  7 januari 2013, 04:41:54
Tijd voor boomerang om een "rustiger" oord op te zoeken denk ik. (misschien met beter internet ontvangst)

Op dit ogenblik zit ik mij met mijn laptopje te behelpen via een wifi van een plaatselijk internetcafe. Graag zal ik op latere datum, als mijn eigen intenetmast weer hersteld is, het hele onsmakelijke verhaal geven.


Citaat van: boomerang op dinsdag 15 januari 2013, 13:00:04

The reason a dog has many friends is because he wags his tail and not his tongue!




:ikkeniebegrijp:

@ callebout : Het onderwerp lijkt mij achteraf weinig gerelateerd te zijn aan het wonen en leven in het algemeen in de Filippijnen en heeft in die zin dan ook weinig opbouwends als bijdrage.
Nou het heeft er juist alles mee te maken. Vooral een topic hoe het dus gaat in de communicatie tussen de buitenlanders onderling in de negorij die  :smiley-philippines: heet zou het forum niet misstaan.

Het dagelijks leven over de roddels overal die dan gewoon verplaatst worden naar een andere lokatie, men zou beter moeten weten. Het is juist te adviseren om wat meer te investeren in een goede verstandhouding in plaats van elkaar de tent uit te vechten, je kunt elkaar nog wel eens nodig hebben. De Filipina's in NL hebben dat heel wat beter begrepen.

Dus eigenlijk was ik wel geinteresseerd in het vervolg van het verhaal in het kader van wie A zegt moet B zeggen maar ik begrijp dat het niet ter zake doet. In dat geval neem ik maar aan dat part one van de story ook nogal "gekleurd" was.

Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat je bij elkaar "op schoot hoeft te kruipen" en het watje hoeft uit te hangen, zo klef hoeft het niet, je mag elkaar ook heus wel eens in de haren vliegen maar een beetje volwassen gedrag is toch niet teveel gevraagd.


Na geruime tijd 'uit' de lucht te zijn geweest als gevolg de 3 januari tyfoon wil ik hier alsnog wel op in gaan. In de eerste instantie heeft het met de verhoudingen van de buitenlanders in de  :smiley-philippines: niet alles uit te staan daar de ellende veroorzaakt werd door Rose de Filippijnse partner van onze Duitse buurman Bernd. Linda mijn vrouw stond s'avonds het wasgoed op te vouwen onder ons afdak welke uitzicht heeft op onze inrijpoort/hek toen zij mensen hoorde naderen, toen zij opkeek zag zij dat Rose iets haar richting uit gooide. Gelukkig dat het object enkel de pijler van het hek trof. Linda kwam hevig geschrokken en overstuur naar binnen rennen en toen zij uiteindelijk haar verhaal kon doen was Bernd intussen terug gekomen om de scherven onder de begroeiing te vegen. Om hem daar op dat moment op aan te spreken vond ik zinloos omdat wij in de namiddag al vernomen hadden dat zij ruzie hadden en dit kennelijk met borrels bij de lokale sari store bijgelegd of verhevigd hadden. Wij hebben toen zelf maar een deel van de glasscherven uit de struikjes gehaald en het bleek om een fles Tanduay met aan de reuk te oordelen gedeeltelijke inhoud gegaan te zijn.
Toen Rose de volgende ochtend ons hek passeerde sprak Linda haar op het incident van de vorige avond aan waarop Rose woedend en scheldend reageerde en ontkende. Toen Linda haar wees op de overgebleven scherven in de struikjes schreeuwde zij dat wij die daar zelf neergelegd hadden. Tja en toen waren de rapen gaar. Intussen was Bernd ook aan komen rennen om Rose tot bedaren te brengen doch dat bleek een zinloze poging te zijn toen Linda nog meer olie op het vuur wist te gooien door Rose in het Engels te confronteren met alle leningen die zij had lopen bij verschillende buren. Bij ons leende zij ook regelmatig geld waar Bernd niet van mocht weten en toen zij verzuimde de laatste lening terug te betalen weigerde Linda haar de volgende te geven. Al met al bleef zij alles ontkennen en heeft Linda zich met de kwestie tot de barangay captain gewend. Iets later op die ochtend kwam een buurvrouw ons waarschuwen dat er rook en sterretjes uit onze elektriciteitsmeter, welke bevestigd is aan de bewuste pijler van onze inrijpoort, kwam. Hierop hebben wij de lokale elektricien laten komen en deze constateerde dat de kabels naar de meter beschadigd waren en na telefonisch overleg met Noreco werd het advies gegeven om de hoofdleiding door te knippen. Dus zaten wij weer zonder elektriciteit terwijl wij die net weer een week terug hadden na de Pablo tyfoon. Terug te komen op de barangay captain deze nodigde de beide dames uit om de volgende dag op een hearing in de barangay hall te komen. Tijdens de hearing bleef Rose ontkennen en stelde dat wij die scherven daar zelf gedeponeerd hadden en weigerde een settlement. Had Bernd een beetje kont in de broek gehad dan was hij de volgende ochtend bij ons gekomen en had de zaak afgedaan kunnen worden met een simpel sorry voor dat incident gisterenavond want wij hadden een paar borrels teveel op. In dat geval was het 'case closed' geweest. Maar ja daar zal je teveel Duitser voor zijn om aan een Hollander excuus aan te bieden. Sinds dat incident zijn de onderlinge verhoudingen verzuurt. Niet dat de verhoudingen voorheen erg close waren want al met al ben ik in 2 jaar dat zij naast ons wonen hooguit 3 á 4 maal bij hem voor een buurpraatje geweest. Van aard ben ik niet erg visite gaanderig en hou graag afstand. De reden voor dat gedrag van hen is ons nog altijd een raadsel terwijl wij hun geholpen hebben door ruim 6 maanden gratis een motorfiets te lenen en twee lang jaar gratis gebruik van onze Wifi te laten maken. Bovendien hebben wij indertijd bij onze huisbaas bemiddeld zodat zij dat lot naast ons konden leasen terwijl wij de vrije beschikking hadden op dat lot doch het enkel gebruikten voor de bevestiging van de tuidraden van onze internetmast. De eerste tekenen van wantrouwen van hun kant begonnen toen onze huisbaas besloot om de muur aan onze voorzijde door te trekken langs de zijkant welke aan Bernd zijn lot grenst. Vervolgens vond Bernd het noodzakelijk om prikkeldraad aan te brengen op de muur die ons scheid, alsof ik of iemand van mijn gezin het in zijn hoofd zou halen om over die muur te klimmen. Een andere onprettige opmerking gaf hij toen ik opmerkte dat zijn uitbundige sfeerverlichting welke in verschillende kleuren knipperend aan de achterzijde van zijn woning onze slaapkamer hinderlijk verlichten, wij zouden dan maar gordijnen moeten hangen. De muur welke doorgetrokken is van ons front naar de zijkant beschouwd hij als de zijne en heeft in de laatste hoekpijler bedrading  in het cement aangebracht om hier op termijn ook verlichting aan te brengen en gaat de buurman dus de verlichting op ons achtererf regelen. Typisch Duits gedrag om te claimen..............
Dat buitenlanders elkaar behoren te steunen in  :smiley-philippines: ben ik het volledig mee eens hoewel er uitzonderingen zijn.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Herbie

Citaat van: bananacreek op donderdag 17 januari 2013, 14:17:21
For sale................ :lachen: :lachen:......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



Ok p750 voor heel de doos, maar zie dat je er al éénje hebt uitgehaald. Op proef geweest :weetikniet: 60 stuks mijn vader is er verlekkert op :floet: zou niet weten waarom :denk: nieuwe snoepjes nieuwe smaak :floet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.