Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: callebaut op dinsdag 15 januari 2013, 14:29:52
Citaat van: boomerang op maandag  7 januari 2013, 07:31:35
Citaat van: Luke op maandag  7 januari 2013, 04:41:54
Tijd voor boomerang om een "rustiger" oord op te zoeken denk ik. (misschien met beter internet ontvangst)

Op dit ogenblik zit ik mij met mijn laptopje te behelpen via een wifi van een plaatselijk internetcafe. Graag zal ik op latere datum, als mijn eigen intenetmast weer hersteld is, het hele onsmakelijke verhaal geven.


Citaat van: boomerang op dinsdag 15 januari 2013, 13:00:04

The reason a dog has many friends is because he wags his tail and not his tongue!




:ikkeniebegrijp:

@ callebout : Het onderwerp lijkt mij achteraf weinig gerelateerd te zijn aan het wonen en leven in het algemeen in de Filippijnen en heeft in die zin dan ook weinig opbouwends als bijdrage.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

O.B.Bommel

#8941
Citaat van: boomerang op woensdag 16 januari 2013, 07:33:06
Citaat van: callebaut op dinsdag 15 januari 2013, 14:29:52
Citaat van: boomerang op maandag  7 januari 2013, 07:31:35
Citaat van: Luke op maandag  7 januari 2013, 04:41:54
Tijd voor boomerang om een "rustiger" oord op te zoeken denk ik. (misschien met beter internet ontvangst)

Op dit ogenblik zit ik mij met mijn laptopje te behelpen via een wifi van een plaatselijk internetcafe. Graag zal ik op latere datum, als mijn eigen intenetmast weer hersteld is, het hele onsmakelijke verhaal geven.


Citaat van: boomerang op dinsdag 15 januari 2013, 13:00:04

The reason a dog has many friends is because he wags his tail and not his tongue!




:ikkeniebegrijp:

@ callebout : Het onderwerp lijkt mij achteraf weinig gerelateerd te zijn aan het wonen en leven in het algemeen in de Filippijnen en heeft in die zin dan ook weinig opbouwends als bijdrage.
Nou het heeft er juist alles mee te maken. Vooral een topic hoe het dus gaat in de communicatie tussen de buitenlanders onderling in de negorij die  :smiley-philippines: heet zou het forum niet misstaan.

Het dagelijks leven over de roddels overal die dan gewoon verplaatst worden naar een andere lokatie, men zou beter moeten weten. Het is juist te adviseren om wat meer te investeren in een goede verstandhouding in plaats van elkaar de tent uit te vechten, je kunt elkaar nog wel eens nodig hebben. De Filipina's in NL hebben dat heel wat beter begrepen.

Dus eigenlijk was ik wel geinteresseerd in het vervolg van het verhaal in het kader van wie A zegt moet B zeggen maar ik begrijp dat het niet ter zake doet. In dat geval neem ik maar aan dat part one van de story ook nogal "gekleurd" was.

Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat je bij elkaar "op schoot hoeft te kruipen" en het watje hoeft uit te hangen, zo klef hoeft het niet, je mag elkaar ook heus wel eens in de haren vliegen maar een beetje volwassen gedrag is toch niet teveel gevraagd.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

callebaut

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 16 januari 2013, 08:15:50
Citaat van: boomerang op woensdag 16 januari 2013, 07:33:06
Citaat van: callebaut op dinsdag 15 januari 2013, 14:29:52
Citaat van: boomerang op maandag  7 januari 2013, 07:31:35
Citaat van: Luke op maandag  7 januari 2013, 04:41:54
Tijd voor boomerang om een "rustiger" oord op te zoeken denk ik. (misschien met beter internet ontvangst)

Op dit ogenblik zit ik mij met mijn laptopje te behelpen via een wifi van een plaatselijk internetcafe. Graag zal ik op latere datum, als mijn eigen intenetmast weer hersteld is, het hele onsmakelijke verhaal geven.


Citaat van: boomerang op dinsdag 15 januari 2013, 13:00:04

The reason a dog has many friends is because he wags his tail and not his tongue!




:ikkeniebegrijp:



@ callebout : Het onderwerp lijkt mij achteraf weinig gerelateerd te zijn aan het wonen en leven in het algemeen in de Filippijnen en heeft in die zin dan ook weinig opbouwends als bijdrage.
Nou het heeft er juist alles mee te maken. Vooral een topic hoe het dus gaat in de communicatie tussen de buitenlanders onderling in de negorij die  :smiley-philippines: heet zou het forum niet misstaan.

Het dagelijks leven over de roddels overal die dan gewoon verplaatst worden naar een andere lokatie, men zou beter moeten weten. Het is juist te adviseren om wat meer te investeren in een goede verstandhouding in plaats van elkaar de tent uit te vechten, je kunt elkaar nog wel eens nodig hebben. De Filipina's in NL hebben dat heel wat beter begrepen.

Dus eigenlijk was ik wel geinteresseerd in het vervolg van het verhaal in het kader van wie A zegt moet B zeggen maar ik begrijp dat het niet ter zake doet. In dat geval neem ik maar aan dat part one van de story ook nogal "gekleurd" was.



Misschien zou men wel eens storm kunnen oogsten als men wind zaait ..... :jajaja:

Ketelbinkie

Vandaag, ter hoogte van de airport Sibulan, een LTO road check, die daar enkele uren heeft gestaan. Wat ik dan zo typisch Filipijns vind, is het feit dat aan weerszijde van de roadcheck op zo'n 100 meter afstand tientallen wachtende pinoys en pinays staan opgesteld met hun motorbike omdat.....vul maar in wat u wilt (geen rijbewijs, geen helm, geen geldige registratie enz.). Goed beschouwd, vind ik die LTO boys eigenlijk maar watjes, want ze laten toch duidelijk met zich sollen. Aan de ene kant zie ik zojuist op TV (Patrol News) dat men op het voeren van head- en tail light en verblindende koplampen intensief wilt gaan controleren; overigens een zeer goed besluit als dat gaat gebeuren. Volgens mij houdt dat nog meer in dat er dan regelmatig tig wachtende in de avonduren zich zullen gaan verpozen langs de kant van de weg op zo'n 100 meter of afstand van een LTO roadcheck en weer op pad gaan als de LTO verplaatst of naar huis gaat. Wie neemt nu wie in de maling.

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 16 januari 2013, 03:40:26
Citaat van: bananacreek op dinsdag 15 januari 2013, 12:09:54
Vandaag vernomen..........toeristenvisa verlenging zouden niet meer gedaan kunnen/mogen worden @ Dumaguete city immigration.. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Nou, als dat waar is. Ga het natrekken, maar zie ze (BI) er best voor aan. Waarom zou je een Immigration Office in Dumaguete City aanhouden voor die 1 of 2 toeristen die daar jaarlijks komen om een visum te verlengen. Al eens eerder gezegd, het zijn en blijven een stelletje mafketels als het bericht klopt.

Reken maar dat er tientallen zijn ...om nog niet te spreken van ...honderden...die hun toeristen visums hier in Dumaguete verlengen?

Ga het morgenmiddag navragen aldaar.................... :jajaja: :jajaja:..even noteren........ :benweg: :benweg:

bananacreek

#8945
Citaat van: Luke op woensdag 16 januari 2013, 03:45:15
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 16 januari 2013, 03:40:26
Citaat van: bananacreek op dinsdag 15 januari 2013, 12:09:54
Vandaag vernomen..........toeristenvisa verlenging zouden niet meer gedaan kunnen/mogen worden @ Dumaguete city immigration.. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Nou, als dat waar is. Ga het natrekken, maar zie ze (BI) er best voor aan. Waarom zou je een Immigration Office in Dumaguete City aanhouden voor die 1 of 2 toeristen die daar jaarlijks komen om een visum te verlengen. Al eens eerder gezegd, het zijn en blijven een stelletje mafketels als het bericht klopt.

Het is toch niet alleen toeristenvisumverlengingen?? Exit cert., Icard vernieuwing, Jaarlijkse bijdragen voor permanente expats etc..


OK, IK ZIT HELEMAAL FOUT........................MIJN VERONTSCHULDIGINGEN HIEROMTRENT, MAAR IK HEB EEN EXCUUS HIERVOOR.....IK BEN GEESTELIJK GESTOORD........ :crazy: :crazy: :crazy:




HET GING  IN FEITE OM HET NAVOLGENDE:

IN DUMAGUETE KAN JE GEEN EXIT-VISA (JUISTE WOORD?... :weetikniet:) MEER KRIJGEN.........

HIERVOOR MOET JE DUS NAAR CEBU OF MANILA OF WAAR DAN OOK ...............



bananacreek


bananacreek

SSH?.....(stalen steiger Holland0............... :neeneenee: :neeneenee:

Bamboe Steiger Filipijnen .............. :lachen:



Manila

bananacreek


bananacreek