Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

@RICH:

CitaatGORDON BLUE
Juist correct, dank u, en nu herrinner ik me weer wat de man zei: "GORDON BLUE"

En de eerste laag (rookvlees.. :lachen:) zou dan met een plastic hamer "geplette" kip filet zijn....?
Maar kip is niet bruin............. :weetikniet: :weetikniet:




Spijtig...ik lust geen kaas.......vroeger wilden ze me forceren om kaas te eten in een tehuis voor te magere kinderen (Huize Bethanie in Zeist)........maar deze Kleine Klootzak zei: " Bekijk het maar"........... :benweg: :benweg: :benweg: :happy: :happy:



ZO DUS IK WAS EEN BLEEKNEUSJE?...............

Nog steeds een Bleekneus... (je)?............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



http://www.jeannebouwmeester.nl/Vakantiekolonie/Gemengde%20gevoelens%20in%20boek%20over%20koloniehuizen.htm

Begrijp tot nu toe nog steeds niet waarom ik daar geplaatst werd....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:...te mager?

bananacreek

Vandaag bezocht ik een vroegere kennis in Holy Child Ward en die had TONSILLITIS (in die buurt) en na 2 dagen was de rekening 18000 pesos.................. :negatief: :negatief: :negatief:



Maar gelukkig was ze verzekerd via het bedrijf waar ze hier werkt (Bacong)

In het andere bed lag een jonge vrouw met een bleeding ulcer en die ging me toch even tekeer ongelovelijk.......... :negatief: :negatief:

Wat een ellende als je in een ziekenhuis even rond kijkt............ :negatief: :negatief:

En dat is nog niet eens het Provincial Hospital............. :neeneenee: :neeneenee:










bananacreek

Ik was een keer in elkaar geslagen een jaar of twintig geleden en eindigde in het Provincial Hospital in Dumaguete  op zaal met een stuk of 16 andere patienten en eentje ging er zo tekeer dat ik tegen de verpleegster zei: " I am going home"............ :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp:



(nurse): "Why............. you can't go home now, your wounds are still bleeding....."......

Klootzak: " I am going home because I am getting much sicker if I stay here any longer"............ :lachen: :lachen: :crazy: :crazy:

antzan

Cordon bleu is dus een cotelet [  carbonade ]  of schnitsel ,
die wordt aan 1 kant voorzichtig open gesneden ,dan gevuld met
kaas en [  soms ]  ham.  Dan gepanneerd en  gebakken . Je kan er
prikkers doorheen doen om beter dicht te laten .
Nooit van bief , dit is zo-wie-zo niet lekker als gepanneerd .
antzan



Foodmaster

bananacreek


vvjoris

Citaat van: antzan op vrijdag 11 januari 2013, 15:20:52
Cordon bleu is dus een cotelet [  carbonade ]  of schnitsel ,
die wordt aan 1 kant voorzichtig open gesneden ,dan gevuld met
kaas en [  soms ]  ham.  Dan gepanneerd en  gebakken . Je kan er
prikkers doorheen doen om beter dicht te laten .
Nooit van bief , dit is zo-wie-zo niet lekker als gepanneerd .
antzan

Je kan cordon bleu maken met kip, varken, kalf, kalkoen,...

Het betekent 'blauw lint" en de kelur komt van de kaas die er origineel voor gebruikt werd: roquefort, dus schimmelkaas, en die schimmel ziet een beetje blauw ... de kaas smelt bij het bakken/grillen, en stroomt vantussen het vlees => een blauw lintje

Meestal wordt het nu wel gemaakt met gewone kaas, hoewel er ook heel lekkere schimmelkaas op de markt is die helemaal niet duur is (begint met een A, d'Alban of zoiets) maar die zal in  :smiley-philippines: wel heel moeilijk te vinden zijn. Heel dikwijls steekt men er idd ook een plakje ham tussen (in de  :smiley-philippines: dus een plakje samengeperste afval van ham) en het kan al dan niet gepaneerd zijn.

Daar past dan champignon-roomsaus uitstekend bij, maar het maakt het wel een beetje zwaar .... Filipinos zullen er wel rijst bij eten, maar geef mij maar frieten of kroketten.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pjottr

Citaat van: bananacreek op vrijdag 11 januari 2013, 14:42:04
@RICH:

CitaatGORDON BLUE
Juist correct, dank u, en nu herrinner ik me weer wat de man zei: "GORDON BLUE"

En de eerste laag (rookvlees.. :lachen:) zou dan met een plastic hamer "geplette" kip filet zijn....?
Maar kip is niet bruin............. :weetikniet: :weetikniet:



Spijtig...ik lust geen kaas.......vroeger wilden ze me forceren om kaas te eten in een tehuis voor te magere kinderen (Huize Bethanie in Zeist)........maar deze Kleine Klootzak zei: " Bekijk het maar"........... :benweg: :benweg: :benweg: :happy: :happy:

Toen ik dit zag dacht ik niet aan een GB  eerder aan een gebraden vagina op haar kant.Oeps! (Niet vulgair bedoeld)



ZO DUS IK WAS EEN BLEEKNEUSJE?...............

Nog steeds een Bleekneus... (je)?............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



http://www.jeannebouwmeester.nl/Vakantiekolonie/Gemengde%20gevoelens%20in%20boek%20over%20koloniehuizen.htm

Begrijp tot nu toe nog steeds niet waarom ik daar geplaatst werd....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:...te mager?
Toen ik dit zag dacht ik niet aan Gordon.)  eerder aan een gebakken vagina Oeps! (Niet vulgair bedoeld)


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op vrijdag 11 januari 2013, 14:11:50

Maar nu zitten wij hier met de gebakken turfen (of zoiets)
Reuters/ANP/Klootzak...


Maak van die turfen maar peren.............

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 10 januari 2013, 12:45:58
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag  9 januari 2013, 11:47:38
Citaat van: boomerang op maandag  7 januari 2013, 07:31:35
Citaat van: Luke op maandag  7 januari 2013, 04:41:54
Tijd voor boomerang om een "rustiger" oord op te zoeken denk ik. (misschien met beter internet ontvangst)

Op dit ogenblik zit ik mij met mijn laptopje te behelpen via een wifi van een plaatselijk internetcafe. Graag zal ik op latere datum, als mijn eigen intenetmast weer hersteld is, het hele onsmakelijke verhaal geven.

Inderdaad gaan wij vertrekken naar rustiger oorden want wij hebben zaterdag een deal gemaakt betreffend 1116 vierk. meter bouwgrond in Palinpinon. Wij zijn daar al enkele malen geweest op verschillende tijdstippen en hebben daar geen karoke noch hanenkwekerijen gehoord.
In Palinpinon hoopt deze bejaarde NL'er een zorgeloze oudedag te gaan genieten tussen uitsluitend Filippijnse buren.
Ik ben geen verder geen partij in deze, maar bij elke gebeurtenis, van welke aard dan ook, lijkt het mij prudent e.e.a. van twee kanten te horen oftewel woord weerwoord. En dan nog is het maar de vraag wie de waarheid spreekt. Tot zo lang is het leuk dat het voorval als anekdote bijdraagt aan forum vulling.


Reactie van de Hr. Boomerang (hij verzocht mij om dit even te plaatsen omdat hij voorlopig geen verbinding heeft):

Van de andere partij:..... :fles: :fles: :shots: :shots:


De reactie van Boomerang helemaal over het hoofd gezien maar een ander forumlid maakte mij er vandaag op attent vandaar dit verlate antwoord.
Lijkt me een goed idee, de vredesfles drinken i.p.v. de vredespijp roken, oftewel met de fles in de hand komt men door het ganse land :lachen: :thumb:.

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 11 januari 2013, 14:11:50
Helmet Law ellende:



OUT OF STOCK ?............... :neeneenee: :neeneenee:

UNITOP, Honderden helmen.............. :lachen: :lachen:

Dumaguete city LTO chief Roland Ramos........... :benweg: :benweg:

Overgeplaatst naar Bohol....... :lachen: :jajaja:

Waarom?.......waarschijnlijk niet streng genoeg?
Deze man heeft in het verleden al gewerkt in Cebu city, Bayawan, Bais en Dumaguete en een paar andere plaatsen en de man is een beetje "vreemd".............. :thumb:

Maar nu zitten wij hier met de gebakken turfen (of zoiets), want ze hebben een hele strenge uit Cebu city hier gezet...... :negatief:

Vandaag was er een checkpoint naast Robinson over een 150 meter lengte en iedereen met een motor werd gestopt en het regende 1500 peso tickets........ :lachen: :lachen:

Ik rij nog steeds zonder helm zoals ook 50% van de andere weggebruikers op motoren........ :lachen: :jajaja:

Kijken hoe dat gaat aflopen want ze rijden hier nog steeds met heel kleine kinderkens rond..........

Reuters/ANP/Klootzak...


THE FINAL DESTINATION?......... :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet:

WIE: ROLAND RAMOS (LTO CHIEF DUMAGUETE)

WAT: OVERPLAATSING - REASSINGMENT

WAAR: HAGNA FRIESLAND....IK BEDOELEN HAGNA BOHOL......... :jajaja: :lachen:

WAAROM: EEN PETITION WAS INGEDIEND BIJ DE LTO MANILA OM RAMOS EEN REASSIGNMENT TE GEVEN VANWEGE CORRUPTIE VERDENKINGEN.

MENING KLOOTREDACTIE: HET ZOU OOK KUNNEN ZIJN DAT ZE HEM ERUIT WILDEN HEBBEN OMDAT HIJ TE EERLIJK ZOU ZIJN EN DAARBIJ HOGERE HEREN IN DE WIELEN ZOU RIJDEN..(hierbij denk ik vooral aan de Dumaguete city council).JE WEET HIER NOOIT ABOUT THE GOOD, THE BAD AND TE UGLY............ :lachen: :lachen: :neeneenee: :neeneenee: :denk: :denk:



Een oud verhaal uit 2012:

http://www.negroschronicle.com/web-archives/headlines/LTO%20brass%20bolts%20traffic%20council.html



Hij heeft mij toch goed advies gegeven betreffende mijn problemen met de corrupte chief LTO Danao Cebu die mij maanden liet wachten op een confirmation sheet.......... :negatief: :negatief: :negatief: