Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#8830
Citaat van: Kano op zondag  6 januari 2013, 13:16:52
Volgens mij heeft de buurman geen recht om te beslissen over de tuidraden , dat zal toch de eigenaar zijn?
Voor de electriciteitsmeter kun je een omhuizing kopen, zodat die min of meer is beschermd.
En wat meer heeft Boomerang uitgevonden?

De tuidraden: Juist en de eigenaar had al laten weten dat zulks geen probleem zou geven........

De meter: Ja, inderdaad, maar je verwacht toch niet dat je buurman de meter met een fles kapot slaat in een dron ken bui?.... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Wat heeft Boomerang nog meer uitgevonden?: Ik heb mijzelf daaromtrent de zwijgplicht opgelegd omdat ik het onderzoek niet wil laten ontsporen............. :neeneenee: :neeneenee: :nietverdervertellen: :nietverdervertellen:






Kano

Ok, no problem.  Voor de electriciteitsmeter heb ik een omhuizing gekocht omdat deze aan de openbare weg hangt en ook als bescherming tegen regen en wind.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zondag  6 januari 2013, 14:44:20
Ok, no problem.  Voor de electriciteitsmeter heb ik een omhuizing gekocht omdat deze aan de openbare weg hangt en ook als bescherming tegen regen en wind.



Ja, dat is heel begrijpelijk om zulks te doen, maar waar Boomerang woont is het maar een barangay weggetje en er zat natuurlijk wel een kap op voor de regen............maar geen "grill"........maar de meter is moedwillig kapot geslagen en daarna kwamen ze terug om de scherven proberen te verbergen........... :lachen: :lachen:


Kano

Misschien dachten ze: "scherven brengen geluk"  :lachen:  De omhuizing van de meter die ik heb gekocht is van zwart plastic met aan de voorkant transparant plastic om de meter te kunnen aflezen. Alleen hebben de boerenhufters hier niet in de gaten waar de rekening naar toe moet, zodat ik elke keer de aangrenzende barangays moet afstruinen waar deze is aangeland. Want er is maar een dag per maand waarop je de rekening ter plaatse contant kunt betalen.  Anders moet je naar het hoofdkantoor en dat is een uur rijden en honderden  wachtenden voor u.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zondag  6 januari 2013, 15:26:02
Misschien dachten ze: "scherven brengen geluk"  :lachen:  De omhuizing van de meter die ik heb gekocht is van zwart plastic met aan de voorkant transparant plastic om de meter te kunnen aflezen. Alleen hebben de boerenhufters hier niet in de gaten waar de rekening naar toe moet, zodat ik elke keer de aangrenzende barangays moet afstruinen waar deze is aangeland. Want er is maar een dag per maand waarop je de rekening ter plaatse contant kunt betalen.  Anders moet je naar het hoofdkantoor en dat is een uur rijden en honderden  wachtenden voor u.

Hier zitten normaal ook een paar honderd mensen op het hoofdkantoor, maar ik heb daar vriendjes gemaakt met een paar  :smiley-philippines: kassiers (hielen likken?..... :lachen: :lachen:) en ga rechtstreeks naar hun toe en geef de rekening en het geld en zeg dan " UGMA NA LANG".....kom de volgende dag de rekening ophalen en laat hun het wisselgeld van ongeveer 20 pesos houden en dat gaat al jaren goed.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Een vriend van mij zegt dat hij ook geen problemen heeft aan het SENIOR CITIZENS LOKET.

Je kan hier ook bij een aantal banken betalen .........

Let's see, my meter number is 446599909-45.............. :confused2: :confused2: :denk:


Herbie

Citaat van: bananacreek op zondag  6 januari 2013, 16:11:16
Citaat van: Kano op zondag  6 januari 2013, 15:26:02
Misschien dachten ze: "scherven brengen geluk"  :lachen:  De omhuizing van de meter die ik heb gekocht is van zwart plastic met aan de voorkant transparant plastic om de meter te kunnen aflezen. Alleen hebben de boerenhufters hier niet in de gaten waar de rekening naar toe moet, zodat ik elke keer de aangrenzende barangays moet afstruinen waar deze is aangeland. Want er is maar een dag per maand waarop je de rekening ter plaatse contant kunt betalen.  Anders moet je naar het hoofdkantoor en dat is een uur rijden en honderden  wachtenden voor u.

Hier zitten normaal ook een paar honderd mensen op het hoofdkantoor, maar ik heb daar vriendjes gemaakt met een paar  :smiley-philippines: kassiers (hielen likken?..... :lachen: :lachen:) en ga rechtstreeks naar hun toe en geef de rekening en het geld en zeg dan " UGMA NA LANG".....kom de volgende dag de rekening ophalen en laat hun het wisselgeld van ongeveer 20 pesos houden en dat gaat al jaren goed.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Een vriend van mij zegt dat hij ook geen problemen heeft aan het SENIOR CITIZENS LOKET.

Je kan hier ook bij een aantal banken betalen .........

Let's see, my meter number is 446599909-45.............. :confused2: :confused2: :denk:



:denk: zo doen jullie dat in  :nederlandsevlag: Wij  :belgiesmiley: likken wat anders, maar is niet de kont  :haha:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luke

Tijd voor boomerang om een "rustiger" oord op te zoeken denk ik. (misschien met beter internet ontvangst)

boomerang

Citaat van: Luke op maandag  7 januari 2013, 04:41:54
Tijd voor boomerang om een "rustiger" oord op te zoeken denk ik. (misschien met beter internet ontvangst)

Op dit ogenblik zit ik mij met mijn laptopje te behelpen via een wifi van een plaatselijk internetcafe. Graag zal ik op latere datum, als mijn eigen intenetmast weer hersteld is, het hele onsmakelijke verhaal geven.

Inderdaad gaan wij vertrekken naar rustiger oorden want wij hebben zaterdag een deal gemaakt betreffend 1116 vierk. meter bouwgrond in Palinpinon. Wij zijn daar al enkele malen geweest op verschillende tijdstippen en hebben daar geen karoke noch hanenkwekerijen gehoord.
In Palinpinon hoopt deze bejaarde NL'er een zorgeloze oudedag te gaan genieten tussen uitsluitend Filippijnse buren.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

vvjoris

Citaat van: boomerang op maandag  7 januari 2013, 07:31:35
Citaat van: Luke op maandag  7 januari 2013, 04:41:54
Tijd voor boomerang om een "rustiger" oord op te zoeken denk ik. (misschien met beter internet ontvangst)

Op dit ogenblik zit ik mij met mijn laptopje te behelpen via een wifi van een plaatselijk internetcafe. Graag zal ik op latere datum, als mijn eigen intenetmast weer hersteld is, het hele onsmakelijke verhaal geven.

Inderdaad gaan wij vertrekken naar rustiger oorden want wij hebben zaterdag een deal gemaakt betreffend 1116 vierk. meter bouwgrond in Palinpinon. Wij zijn daar al enkele malen geweest op verschillende tijdstippen en hebben daar geen karoke noch hanenkwekerijen gehoord.
In Palinpinon hoopt deze bejaarde NL'er een zorgeloze oudedag te gaan genieten tussen uitsluitend Filippijnse buren.

Palipinon, dat is vanuit Dgte zo een beetje berginwaarts, zie ik op Google maps, richting Twin Lakes ...

Wat vragen ze daar per square meter?
Er staat daar ook een geothermical plant, hoop dat dat niet stoort ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Bulldozer

Citaat van: bananacreek op zondag  6 januari 2013, 16:11:16
Hier zitten normaal ook een paar honderd mensen op het hoofdkantoor, maar ik heb daar vriendjes gemaakt met een paar  :smiley-philippines: kassiers (hielen likken?..... :lachen: :lachen:) en ga rechtstreeks naar hun toe en geef de rekening en het geld en zeg dan " UGMA NA LANG".....kom de volgende dag de rekening ophalen en laat hun het wisselgeld van ongeveer 20 pesos houden en dat gaat al jaren goed.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Een vriend van mij zegt dat hij ook geen problemen heeft aan het SENIOR CITIZENS LOKET.

Je kan hier ook bij een aantal banken betalen .........
Hier kunnen we ook bij de supermarkt betalen. Om 9 uur 's ochtends ben je de enigste klant met 3 leuke customer service meisjes die staan te vechten om je te mogen helpen.  :thumb: