Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: bananacreek op zaterdag  5 januari 2013, 14:16:49
Citaat van: Kano op zaterdag  5 januari 2013, 13:57:04
De ICC sticker zal (hopelijk) wel getest zijn. De verf zal men waarschijnlijk niet controleren, maar waarom een dure helm verven met de kans dat hij minder bescherming biedt?

De originele verf zit er toch nog op?

We gaan niet schuren, gewoon er overheen spuiten met de spuitbus......ik ga niet met een camouflage helm rijden want dan wordt ik voor gek aangezien........... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

:lachen: :lachen: voor gek aanzien :weetikniet: zo nu nog niet :floet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Citaat van: bananacreek op zaterdag  5 januari 2013, 15:20:40
De "Meubelboulevard" van Dumaguete................... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



@P1000........... :jajaja: :jajaja:




p1000  :denk: is dat de prijs dat ze aan  :nederlandsevlag: vragen of aan een  :smiley-philippines:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zaterdag  5 januari 2013, 15:21:59
Uitverkoop?................. :neeneenee: :neeneenee:



Meeste helmen zijn te groot voor de Kaaskoppen............. :negatief: :negatief:



Klopt, meestal maar 2 maten verkrijgbaar: L of XL en past dus van geen meter. Blijkbaar hebben de meeste filipino/a's een waterhoofd want de genoemde maat helmen gingen als zoete broodjes over de toonbank. Was in een winkel toen mijn vriendin aan een pinay vroeg waarom ze de helm, die veel te groot bleek te zijn, toch kocht. Antwoord, och als ik maar een helm op heb bij LTO controle, of ie wel/niet past daar wordt niet op gecontroleerd. Nou ja, zo lust ik er nog wel een paar. Veiligheid boven alles is de slogan zoals de overheid in de  :smiley-philippines: zijn/haar onderdanen wil doen geloven :haha: :haha:.

Ketelbinkie

Citaat van: Herbie op zaterdag  5 januari 2013, 23:10:06
Citaat van: bananacreek op zaterdag  5 januari 2013, 15:20:40
De "Meubelboulevard" van Dumaguete................... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



@P1000........... :jajaja: :jajaja:




p1000  :denk: is dat de prijs dat ze aan  :nederlandsevlag: vragen of aan een  :smiley-philippines:

Is vraagprijs, tenzij de prijs sinds 2010 (kocht toen zo'n bed voor 750 peso) dus fors is verhoogd met 33%. Werd thuis bezorgd met een tricycle (voor 150 peso), gewoon hupsakee op het dak van de sidecar.
En ja, bij wat vrije tijds en/of ritmische oefeningen/bewegingen zorgt het bed voor begeleidende muziek :happy:.

bananacreek

Citaat van: Herbie op zaterdag  5 januari 2013, 23:10:06
Citaat van: bananacreek op zaterdag  5 januari 2013, 15:20:40
De "Meubelboulevard" van Dumaguete................... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



@P1000........... :jajaja: :jajaja:




p1000  :denk: is dat de prijs dat ze aan  :nederlandsevlag: vragen of aan een  :smiley-philippines:

Een Blanke Klootzak....

bananacreek

Vervolg: ZAMBOANGA FERRY...........wordt er misselijk van.... :jajaja: :jajaja:

Nu is het allemaal afgelopen?.......... :weetikniet:
Zit de drijvende roestbak nog vast?....... :weetikniet:



Nu lees ik vandaag in de Negros Chronicle dat het schip van de kade was losgeslagen....... :ikkeniebegrijp:
Donderdag het hele verhaal als de krant "online" staat......



Ze hebben waarschijnlijk nog nooit golven gezien op de branding tijdens een ZW storm in Wijk aan Zee en Ijmuiden







bananacreek

#8816
Nu geeft de krant de PPA (Philippine Ports Authority) de schuld van een verkeerde construction van de bedoelde pier infrastructure.

Nu komen er plannen op om de pier +gebouwen ergens anders te bouwen zoals Bais of Tambobo in Siaton.... :lachen: :lachen: :lachen: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

Even van Cebu city naar Dumaguete city met de Fast Ferry en nog een keer een km of 60 met een jeepney?
Tambobo is niet zo gemakkelijk te bereiken zover ik weet .........

Een aantal jaren geleden wilden ze ook de luchthaven in Sibulan sluiten en een nieuwe INTERNATIONALE luchthaven bouwen op de vlakte nabij Siaton......... :lachen: :lachen:



Met de lichte kleur broek is Mark, een leuke vent en ik heb hem nog een jaar geleden of zo hier gezien, maar werkt in Australia nu...........deze foto is ook van Tambobo Bay

bananacreek

Vroeger als je van Cebu met de boot van Cebu city kwam dan stopte de boot ongeveer een km of twee buiten Dumaguete en kwam er een LOODS aan boord die de captain aanwijzigingen gaf hoe op de juiste manier Dumaguete city te benaderen vanwege de stromingen en zandbanken enz.

Of ze dat nu nog doen weet ik echt niet........... :weetikniet: :weetikniet:

Zamboanga Ferry in betere tijden? (in Cebu city (thuishaven)

bananacreek


Marinero

Citaat van: bananacreek op zondag  6 januari 2013, 09:54:21
Vroeger als je van Cebu met de boot van Cebu city kwam dan stopte de boot ongeveer een km of twee buiten Dumaguete en kwam er een LOODS aan boord die de captain aanwijzigingen gaf hoe op de juiste manier Dumaguete city te benaderen vanwege de stromingen en zandbanken enz.

Of ze dat nu nog doen weet ik echt niet........... :weetikniet: :weetikniet:

Zamboanga Ferry in betere tijden? (in Cebu city (thuishaven)


Dat is dan weer een extra opvarende die gered moet worden!!