Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  5 januari 2013, 10:22:36
Citaat van: Marinero op zaterdag  5 januari 2013, 10:08:01
Nou wat een puinhoop daar, ze kunnen net zo goed afstappen? volgens mij ligt dat ding gewoon op het strand. Hieuwlijntje aan een vlot en dan met de auto het strand op trekken ipv appelig kijken vanaf het dek? Iedereen die in de branding ondersteboven flikkert met een speedbootje uit het water hijsen en klaar is kees. Toch?
Ik weet niet of het je bekend is, maar heel veel Filipino's kunnen niet zwemmen. En dan is er nog een grote groep die bang is om nat te worden. Klinkt bizar in zo'n tropisch land maar zo ligt het nu eenmaal.

Inderdaad doorsnee  :smiley-philippines: loopt al met een paraplue als het nog niet regent........ :lachen: :lachen:

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag  5 januari 2013, 11:32:05
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  5 januari 2013, 10:22:36
Citaat van: Marinero op zaterdag  5 januari 2013, 10:08:01
Nou wat een puinhoop daar, ze kunnen net zo goed afstappen? volgens mij ligt dat ding gewoon op het strand. Hieuwlijntje aan een vlot en dan met de auto het strand op trekken ipv appelig kijken vanaf het dek? Iedereen die in de branding ondersteboven flikkert met een speedbootje uit het water hijsen en klaar is kees. Toch?
Ik weet niet of het je bekend is, maar heel veel Filipino's kunnen niet zwemmen. En dan is er nog een grote groep die bang is om nat te worden. Klinkt bizar in zo'n tropisch land maar zo ligt het nu eenmaal.
Zelfs bij laag water is daar ter plaatse amper sprake van een strand. Dat de ferry aan de grond was gelopen, zou kunnen kloppen. De grotere RoRo ferries worden altijd afgemeerd aan een andere kade. De dichts bijzijnde kade waar de ferry aan de grond vastliep worden enkel kleine boten afgemeerd bij de drijvende terminal maar die is sinds Pablo losgeslagen en ligt in de hoek van boulevard en pier te wachten op een echte sterke sleepboot, die hem dan misschien weer naar zijn voormalige ankerplaats kan slepen. Moet het allemaal nog zien gebeuren, zou me niks verbazen als ze die terminal ter plaatse gaan slopen zoals dat uiteindelijk ook met dat gestrande cargo ship aan het andere einde van de boulevard is gebeurd.
Ach, nog altijd, MORE FUN IN THE PHILIPINES.

Dat slopen van die terminal.........Ja dat klinkt heel aannemelijk...........



Of deze jongen zou het op plaats moeten slepen?........... :weetikniet: :weetikniet:



Zou ook kunnen dat de Zamboanga Ferry ter plaatse gaat worden gesloopt?.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:

Want vanmorgen en tot NU TOE legt hij waar hij gisteren lag.............. :happy: :happy: :thumb: :thumb:
Vanmorgen............ :lachen: :lachen:



Standby zolang the Dutch Boys nog niet gearriveerd zijn................. :atyourservice: :atyourservice:


bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag  5 januari 2013, 13:57:04
De ICC sticker zal (hopelijk) wel getest zijn. De verf zal men waarschijnlijk niet controleren, maar waarom een dure helm verven met de kans dat hij minder bescherming biedt?

De originele verf zit er toch nog op?

We gaan niet schuren, gewoon er overheen spuiten met de spuitbus......ik ga niet met een camouflage helm rijden want dan wordt ik voor gek aangezien........... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

bananacreek

STARDATE: 20013:   

THE VOYAGE HOME TO DUMAGUETE TO RESCUE THE ZAMBOANGA FERRY................. :happy: :happy: :thumb: :thumb:



KIRK TO ZULU: "MR. ZULU, ZOOM IN AT THE ZAMBOANGA FERRY"................. :thumb: :thumb:

"THEY STARTED UNLOADING THE CARGO CAPTAIN"........... :happy: :happy:




Ok, we are on standby because the Dutch will probably never show up because they heve to pass Zeebrugge first.... :denk: :ikkeniebegrijp:





The Dutch.........De Rotterdam heeft een lekke band dan deze maar....... :thumb: :thumb: :happy:

bananacreek


bananacreek

Morgen maar weer even kijken .........misschien is hij al aan boord gebeamed van de Enterprise?..... :weetikniet: :weetikniet:


Wat deze is weet ik niet.....Hospitaal Schip?.............. :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek


Kano

Als je een helm wilt overspuiten of airbrushen dan kan dat wel maar dan moet je een
polyester/fiberglass, keflar, carbon schaal hebben. Polycarbonaat kunststof is niet geschikt omdat dit wordt aangetast door de chemicaliĆ«n die in de verf zitten. Daarbij gaat het er niet om wat wel en niet mag of gecontroleerd  kan worden, maar om je eigen veiligheid. Anders moeten we misschien straks onze razende reporter missen  :jajaja:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag  5 januari 2013, 14:44:44
Als je een helm wilt overspuiten of airbrushen dan kan dat wel maar dan moet je een
polyester/fiberglass, keflar, carbon schaal hebben. Polycarbonaat kunststof is niet geschikt omdat dit wordt aangetast door de chemicaliĆ«n die in de verf zitten. Daarbij gaat het er niet om wat wel en niet mag of gecontroleerd  kan worden, maar om je eigen veiligheid. Anders moeten we misschien straks onze razende reporter missen  :jajaja:




Ja, daar zit natuurlijk waaheid in, ................... :thumb: :thumb:

Zal er over denken en trouwens ben van paln om een tweede helm te kopen want is krijg 102 euro van de belasting terug............ :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

bananacreek

Gisteren aangeboden voor de Zamboanga Ferry rescue, maar werd afgewezen........... :jajaja: :jajaja:



Nu klaar maar te laat?............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:





Dan maar wachten op de volgende disaster.

Nog even ter verduidelijking de stromingen van de zee kunnen hier zeer sterk zijn vlak bij de haven en in de hele omgeving tussen Negros- Siquijor-en Apo....en zo zijn deze Nederlandse broers ook nooi meer gevonden een aantal jaren geleden...

http://www.bndestem.nl/regio/zeeland/dat-vraagteken-draag-je-altijd-met-je-mee-1.276197