Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Kano

De lijm van de sticker en de verf kunnen de beschermlaag van de helm aantasten. Is ook in NL niet toegestaan.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Marinero

Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 januari 2013, 15:39:34


Nog steeds begrijp ik niet waarom die reddingsvlotten niet konden worden gebruikt..............waren de bemanningsleden te bang om een natte borst te krijgen?



Degenen die hier het "reddingswerk" doen zijn geen bemanningsleden van de Zamboanga Ferry... :neeneenee: :neeneenee:

Maar nu ben ik misschien fout want hier tel ik links van de ladder ook twee vlotten..... :jajaja: :jajaja:



Maar dit zijn toch geen reddingsvlotten zoals boven op de Zamboanga Ferry........... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Nou wat een puinhoop daar, ze kunnen net zo goed afstappen? volgens mij ligt dat ding gewoon op het strand. Hieuwlijntje aan een vlot en dan met de auto het strand op trekken ipv appelig kijken vanaf het dek? Iedereen die in de branding ondersteboven flikkert met een speedbootje uit het water hijsen en klaar is kees. Toch?

O.B.Bommel

Citaat van: Marinero op zaterdag  5 januari 2013, 10:08:01
Nou wat een puinhoop daar, ze kunnen net zo goed afstappen? volgens mij ligt dat ding gewoon op het strand. Hieuwlijntje aan een vlot en dan met de auto het strand op trekken ipv appelig kijken vanaf het dek? Iedereen die in de branding ondersteboven flikkert met een speedbootje uit het water hijsen en klaar is kees. Toch?
Ik weet niet of het je bekend is, maar heel veel Filipino's kunnen niet zwemmen. En dan is er nog een grote groep die bang is om nat te worden. Klinkt bizar in zo'n tropisch land maar zo ligt het nu eenmaal.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Ketelbinkie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  5 januari 2013, 10:22:36
Citaat van: Marinero op zaterdag  5 januari 2013, 10:08:01
Nou wat een puinhoop daar, ze kunnen net zo goed afstappen? volgens mij ligt dat ding gewoon op het strand. Hieuwlijntje aan een vlot en dan met de auto het strand op trekken ipv appelig kijken vanaf het dek? Iedereen die in de branding ondersteboven flikkert met een speedbootje uit het water hijsen en klaar is kees. Toch?
Ik weet niet of het je bekend is, maar heel veel Filipino's kunnen niet zwemmen. En dan is er nog een grote groep die bang is om nat te worden. Klinkt bizar in zo'n tropisch land maar zo ligt het nu eenmaal.
Zelfs bij laag water is daar ter plaatse amper sprake van een strand. Dat de ferry aan de grond was gelopen, zou kunnen kloppen. De grotere RoRo ferries worden altijd afgemeerd aan een andere kade. De dichts bijzijnde kade waar de ferry aan de grond vastliep worden enkel kleine boten afgemeerd bij de drijvende terminal maar die is sinds Pablo losgeslagen en ligt in de hoek van boulevard en pier te wachten op een echte sterke sleepboot, die hem dan misschien weer naar zijn voormalige ankerplaats kan slepen. Moet het allemaal nog zien gebeuren, zou me niks verbazen als ze die terminal ter plaatse gaan slopen zoals dat uiteindelijk ook met dat gestrande cargo ship aan het andere einde van de boulevard is gebeurd.
Ach, nog altijd, MORE FUN IN THE PHILIPINES.

Marinero

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  5 januari 2013, 10:22:36
Citaat van: Marinero op zaterdag  5 januari 2013, 10:08:01
Nou wat een puinhoop daar, ze kunnen net zo goed afstappen? volgens mij ligt dat ding gewoon op het strand. Hieuwlijntje aan een vlot en dan met de auto het strand op trekken ipv appelig kijken vanaf het dek? Iedereen die in de branding ondersteboven flikkert met een speedbootje uit het water hijsen en klaar is kees. Toch?
Ik weet niet of het je bekend is, maar heel veel Filipino's kunnen niet zwemmen. En dan is er nog een grote groep die bang is om nat te worden. Klinkt bizar in zo'n tropisch land maar zo ligt het nu eenmaal.

Met die golven kan ook niet niet zwemmen hoor! En inderdaad, aan boord van dat schip zijn ze veiliger af. Maar ik kan me voorstellen dat ze er toch eens een keer af moeten.

bananacreek

Citaat van: gosternokke op vrijdag  4 januari 2013, 16:26:43
Tanegue  zou het moeten zijn die vis.  Weet niet of de spelling juist is. spreekt het uit als tanigie



Juist dat hoorde ik vandaag van de messentrekker die de vis open sneed................geen Barracuda en ik heb zelfs nooit geweten dat hier ook Barracuda's zitten?


Toch wel.................. :lachen: :lachen:

Barracuda Philippines (met gebit).......... :lachen: :lachen:



bananacreek

Citaat van: Gibson op zaterdag  5 januari 2013, 06:23:16
De Klootzak heeft zijn keuze gedaan voor P1250......past redeljk maar moet mat zwart gespoten worden.... 



Moet je alleen niet over je ICC stickertje heen spuiten. Plus, als je de regeltjes goed leest mogen er geen stickers of verf op de helm zitten.


Juist de sticker gaan we afplakken................en als men over de kleur gaat vallen, dan moeten zij maar eens bewijzen dat het niet de originele kleur is....het ging allemaal toch om die rottige sticker?


bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag  5 januari 2013, 09:40:21
De lijm van de sticker en de verf kunnen de beschermlaag van de helm aantasten. Is ook in NL niet toegestaan.

De lijm van de sticker?.........................die sticker moet er toch opzitten?....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Als ze dan een checkpoint hebben dan gaan ze tientallen motoren stoppen en dan gaan ze naast de stickers alle helmen grondig bekijken of er wel de originele verf opgespoten zit?.............. :lachen: :lachen:






Kano

De ICC sticker zal (hopelijk) wel getest zijn. De verf zal men waarschijnlijk niet controleren, maar waarom een dure helm verven met de kans dat hij minder bescherming biedt?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

@Marinero:

CitaatNou wat een puinhoop daar, ze kunnen net zo goed afstappen? volgens mij ligt dat ding gewoon op het strand. Hieuwlijntje aan een vlot en dan met de auto het strand op trekken ipv appelig kijken vanaf het dek? Iedereen die in de branding ondersteboven flikkert met een speedbootje uit het water hijsen en klaar is kees. Toch?

Hieuwlijntje................. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :weetikniet: :weetikniet:



Ja, nu zie ik het.......... :jajaja: :jajaja:

Er is daar geen strand......dat is de Boulevard...........



Ok, weent niet wij zijn onderweg om uw te redden.............. :applaus: :applaus: :happy: :happy: :thumb: :thumb:


Een aantal andere mensen beweren nu ook dat de RESCUE TASK FORCE DUMAGUETE CITY........een... :lachen: :lachen: :lachen: is.......