Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  3 januari 2013, 08:51:32
Citaat van: Baliw-katok op woensdag  2 januari 2013, 21:27:00
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  1 januari 2013, 19:00:55
Overigens heb ik net Baliw-Katok geoppert Twin Lakes als alternatief voor Casaroro, dus zit ik ze eventueel nog te spekken, maar zoals ik al zei, voor de weg er naar toe.

Hmmm, wordt dus kiezen tussen 354 treden downstairs of 100 pesos poreigner-tax  ....  :weetikniet:  Ik weet het nog niet, maar in beide gevallen zal een San Mig wel het ergste leed wegnemen  :lachen: .

Mooie foto's Inday  :thumb: :thumb:
Nee, het gaat over de 354 treden UPSTAIRS daarna, als het andersom was dan had ik het misschien nog wel gewaagd.

Maar die SM-s achteraf maken inderdaad veel goed en zwemmen in die poel beneden is heerlijk koel. En je hebt nog alle tijd om te beslissen wat je gaat doen.

Eigenlijk, feitelijk ... 100 pesos is niet echt veel geld é ... en 'heerlijk koel' must be always more fun in The Philippines
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

callebaut

Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 08:54:47
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  3 januari 2013, 08:51:32
Citaat van: Baliw-katok op woensdag  2 januari 2013, 21:27:00
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  1 januari 2013, 19:00:55
Overigens heb ik net Baliw-Katok geoppert Twin Lakes als alternatief voor Casaroro, dus zit ik ze eventueel nog te spekken, maar zoals ik al zei, voor de weg er naar toe.

Hmmm, wordt dus kiezen tussen 354 treden downstairs of 100 pesos poreigner-tax  ....  :weetikniet:  Ik weet het nog niet, maar in beide gevallen zal een San Mig wel het ergste leed wegnemen  :lachen: .

Mooie foto's Inday  :thumb: :thumb:
Nee, het gaat over de 354 treden UPSTAIRS daarna, als het andersom was dan had ik het misschien nog wel gewaagd.

Maar die SM-s achteraf maken inderdaad veel goed en zwemmen in die poel beneden is heerlijk koel. En je hebt nog alle tijd om te beslissen wat je gaat doen.

Eigenlijk, feitelijk ... 100 pesos is niet echt veel geld é ... en 'heerlijk koel' must be always more fun in The Philippines


Het gaat hem niet om die 100 php ..... het gaat om de gedachte dat er achter steekt .....

vvjoris

Citaat van: callebaut op donderdag  3 januari 2013, 08:57:55
Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 08:54:47
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  3 januari 2013, 08:51:32
Citaat van: Baliw-katok op woensdag  2 januari 2013, 21:27:00
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  1 januari 2013, 19:00:55
Overigens heb ik net Baliw-Katok geoppert Twin Lakes als alternatief voor Casaroro, dus zit ik ze eventueel nog te spekken, maar zoals ik al zei, voor de weg er naar toe.

Hmmm, wordt dus kiezen tussen 354 treden downstairs of 100 pesos poreigner-tax  ....  :weetikniet:  Ik weet het nog niet, maar in beide gevallen zal een San Mig wel het ergste leed wegnemen  :lachen: .

Mooie foto's Inday  :thumb: :thumb:
Nee, het gaat over de 354 treden UPSTAIRS daarna, als het andersom was dan had ik het misschien nog wel gewaagd.

Maar die SM-s achteraf maken inderdaad veel goed en zwemmen in die poel beneden is heerlijk koel. En je hebt nog alle tijd om te beslissen wat je gaat doen.

Eigenlijk, feitelijk ... 100 pesos is niet echt veel geld é ... en 'heerlijk koel' must be always more fun in The Philippines


Het gaat hem niet om die 100 php ..... het gaat om de gedachte dat er achter steekt .....


Helemaal akkoord, maar zou je nu echt een rel maken over 2 euro ... principieel zou ik er niet naartoe gaan, maar als ik de foto's zie .... en dan 354 treden 'vermijden' voor 2 euro ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

#8713
Citaat van: callebaut op donderdag  3 januari 2013, 08:57:55
Het gaat hem niet om die 100 php ..... het gaat om de gedachte dat er achter steekt .....
Juist, het gaat over het principe. Er zijn ook buitenlanders met een mager budget en Filipino's met een mega-budget.

Overigens heb ik er geen idee van hoeveel buitenlanders speciaal naar Twin Lakes gaan. Het lijkt me niet dat je daar busladingen mee kan vullen.
Dan kan je beter naar Lake Balanan gaan voorbij Siaton. Is een stukkie verder maar veel mooier met restaurantfaciliteiten. Kost meer maar dan heb je ook wat.

Een rel maken voor 2 euro nee, maar voor je het weet doen ze het met alles en dan is het normaal, zodat het veel en veel meer gaat worden dan die 2 euro, dat moet je als rekenaar toch wel aanspreken.

En de foto's zijn van "onderweg" en dat was de achtergrond van het idee, ik heb het natuurlijk al eens 2x gezien (toen nog voor niks) en ben de derde keer gewoon omgedraaid bij de slagboom en heb mij een drankje in de buurt gegund.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

vvjoris

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  3 januari 2013, 09:08:32
Citaat van: callebaut op donderdag  3 januari 2013, 08:57:55
Het gaat hem niet om die 100 php ..... het gaat om de gedachte dat er achter steekt .....
Juist, het gaat over het principe. Er zijn ook buitenlanders met een mager budget en Filipino's met een mega-budget.

Overigens heb ik er geen idee van hoeveel buitenlanders speciaal naar Twin Lakes gaan. Het lijkt me niet dat je daar busladingen mee kan vullen.
Dan kan je beter naar Lake Balanan gaan voorbij Siaton. Is een stukkie verder maar veel mooier met restaurantfaciliteiten. Kost meer maar dan heb je ook wat.

Een rel maken voor 2 euro nee, maar voor je het weet doen ze het met alles en dan is het normaal, zodat het veel en veel meer gaat worden dan die 2 euro, dat moet je als rekenaar toch wel aanspreken.

Klopt volledig ...

Even gekeken op Google Earth ... Lake Balanan zie er wel heel erg moeilijk te bereiken uit ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 09:16:43
Even gekeken op Google Earth ... Lake Balanan zie er wel heel erg moeilijk te bereiken uit ...
Voorheen was dat inderdaad het geval, maar omdat het daar veel toeristischer gaat worden is de weg een stuk verbeterd.

Edoch het is als je rechtsaf gaat bij km-paal 51 vanaf Dumaguete nog een kilometer of 13 dus wordt het een ritje van 128 km. Kan op zich prima als je vroeg vertrekt en tegenwoordig kan je er overnachten.

Toen ik er de eerste keer was was er nog niks. Was op zich wel aardig, een aangetrouwde oom uit Siaton vroeg ik toen eens hoe het daar was. Antwoord: I was there once long time ago by walking.......
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  3 januari 2013, 09:23:46
Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 09:16:43
Even gekeken op Google Earth ... Lake Balanan zie er wel heel erg moeilijk te bereiken uit ...
Voorheen was dat inderdaad het geval, maar omdat het daar veel toeristischer gaat worden is de weg een stuk verbeterd.

Edoch het is als je rechtsaf gaat bij km-paal 51 vanaf Dumaguete nog een kilometer of 13 dus wordt het een ritje van 128 km. Kan op zich prima als je vroeg vertrekt en tegenwoordig kan je er overnachten.

Toen ik er de eerste keer was was er nog niks. Was op zich wel aardig, een aangetrouwde oom uit Siaton vroeg ik toen eens hoe het daar was. Antwoord: I was there once long time ago by walking.......

In de bijna 37 jaar hier ben ik daar nog nooit geweest en ga het toch een keer doen..... :jajaja: :jajaja: :lachen:


bananacreek

Hier wat meer betreffende Lake Balanan (van internet)



http://www.godumaguete.com/siaton-negros-oriental.html





Kijk dus de henegel meenemen?.................. :thumb: :thumb:


"Ahhh...excuse me Joe.......FISHING IS ALOWED HERE BUT........... IF A  :smiley-philippines: CATCHES A FISH HE WILL PAY 10 PESOS PER KILO TO BRING IT HOME...........BUT A FOREIGNER MUST PAY 100 PESOS PER KILO".......... :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :lachen:




Met dank aan de Heer Bommel voor de reminder.......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Ok, de avonturen hier gaan gewoon door en vandaag een hele goede neem ik aan.......en beginnen bij het begin.... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Maar de bottomline is dat de LPA (low Pressure Area) Negros al is gepasseerd ............. :jajaja: :jajaja:



Het avontuur van vandaag draait zich geheel af omwege (nooit van dat woord gehoord, toch maar even naar Van Dale kijken)..............(kan niet geopend worden omdat de cd er niet inzit,......gelul).... :negatief: :negatief:

........dit LPA... :jajaja: :jajaja:



bananacreek

Ik ging vanmorgen naar de stad met zo'n beetje Motregen zoals we dat vroeger in Marokko noemden en een straffe wind van voren op de motor........ :jajaja:

Via Piapi Beach gereden en vandaar zag ik al een paar schepen BUITEN de pier van Dumaguete city liggen.

Toen ik vlak bij de pier kwam zat het verkeer dicht, en ik dacht PARADE?........... :happy: :happy:




Nee, toch niet want er lag een schip naast de pier en zo te zien waren daar moeilijkheden.........

Dat was de George & Peter Lines MV.ZAMBOANGA FERRY

File foto internet



Wordt vervolgd na een broodje KINAMUS met Mayonaise (KRAFT MAYO)....... :thumb: :thumb: :happy: :happy: