Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

CitaatMet locals in de praktijk wordt bedoeld elke Filipino, dus ook de directeur van San Miguel die wel wat meer heeft als een hele batterij buitenlanders.
Willem heeft al eens uitgelegd dat Filipino's niet gecontroleerd worden.

Juist, en dat was ik even helemaal vergeten want het zou zo zijn volgens de DENR:

Allleen  :smiley-philippines: zijnde residents van Sibulan (daar is waar Twin Lakes zijn) zouden in aanmerking kunnen komen voor de 10 pesos entrance fee en de rest van de  :smiley-philippines: "zouden" ook 100 pesos moeten betalen.

We hebben een test gedaan met een aantal huishoudsters en daarbij bleek dat aan NIEMAND van hun werd gevraagd om een ID of andere dokumentatie te overleggen om daarbij te kunnen bewijzen dat ze daadwerkelijk residents van Sibulan waren.

Maar als er dan een blanke zou zijn die OOK in Sibulan zou wonen dan zou hij/zij WEL 100 peso moeten betalen vanwege zijn ras/huidskleur/neus...  of wat dan ook.

Ik werd zelfs een keer geweigerd en men zei dat de apen bang zouden worden voor mijn kop en het zou beter zijn als ik eerst een plastic bag over het hoofd zou kunnen doen............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Hier is de toegangspoort met slagboom:.... :negatief: :negatief:



Maar inderdaad zoals Hr. Bommel hierboven al heeft aangevoerd: De weg en de Flora tussen de Highway en het kleine  meertje (19 km) is al bewonderingswaardig genoeg om er heen te gaan............. :thumb: :thumb:

Hier een paar voorbeelden









Het kleinste meertje nog voordat je entree MOET betalen, maar natuurlijk kan ik er inkomen als ik om het kleine meertje klauter en dat is niet eenvoudig op die heuvel.......... :neeneenee: :neeneenee:


En de mensen die ik mee zou nemen zouden alleen maar zeggen: WAT BE JIJ TOCH EEN GIERIGAARD KLOOTZAK......... :lachen: :lachen:

TOCH MOOIE BLOEMKOOL........... :thumb: :thumb:


[yt=640,505]TQz931NxxV4[/yt]

bananacreek

.

"Oh my God.......... Thank you Lord.............Now I don't have to sell my golden shoes anymore".............. :thumb: :thumb: :happy: :happy:


bananacreek




"With the SIN TAX LAW we dont need you anymore Barrack..................."........... :neeneenee: :neeneenee:

We will buy them from Russia.............. :jajaja: :jajaja: :jajaja:.. :lachen: :lachen:




bananacreek

Helmet Law Dumaguete update:

Nog geen enkel checkpoint gezien en de meesten rijden ZONDER helm................ :lachen: :lachen:

Nog steeds mensen met drie vier kinderen onder 10 jaar op de motor..........

Maar wel een lange lijn bij de DTI om helmen te inspecteren........

De laatse helmen bij Russi.......... :jajaja: :jajaja:


vvjoris

Citaat van: bananacreek op woensdag  2 januari 2013, 13:16:42
CitaatMet locals in de praktijk wordt bedoeld elke Filipino, dus ook de directeur van San Miguel die wel wat meer heeft als een hele batterij buitenlanders.
Willem heeft al eens uitgelegd dat Filipino's niet gecontroleerd worden.

Maar als er dan een blanke zou zijn die OOK in Sibulan zou wonen dan zou hij/zij WEL 100 peso moeten betalen vanwege zijn ras/huidskleur/neus...  of wat dan ook.

Ik werd zelfs een keer geweigerd en men zei dat de apen bang zouden worden voor mijn kop en het zou beter zijn als ik eerst een plastic bag over het hoofd zou kunnen doen.............


Mochten ze dat tegen mij zeggen ... zou niet goed komen, want dan trek ik wel even mijn 'beledigende taal'-registers open .... gegarandeerd geen enkele Filipino die nog een woord kan uitbrengen, allemaal kopke naar beneden ... 'loose face' noemen ze dat ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: vvjoris op woensdag  2 januari 2013, 13:44:26
Citaat van: bananacreek op woensdag  2 januari 2013, 13:16:42
CitaatMet locals in de praktijk wordt bedoeld elke Filipino, dus ook de directeur van San Miguel die wel wat meer heeft als een hele batterij buitenlanders.
Willem heeft al eens uitgelegd dat Filipino's niet gecontroleerd worden.

Maar als er dan een blanke zou zijn die OOK in Sibulan zou wonen dan zou hij/zij WEL 100 peso moeten betalen vanwege zijn ras/huidskleur/neus...  of wat dan ook.

Ik werd zelfs een keer geweigerd en men zei dat de apen bang zouden worden voor mijn kop en het zou beter zijn als ik eerst een plastic bag over het hoofd zou kunnen doen.............


Mochten ze dat tegen mij zeggen ... zou niet goed komen, want dan trek ik wel even mijn 'beledigende taal'-registers open .... gegarandeerd geen enkele Filipino die nog een woord kan uitbrengen, allemaal kopke naar beneden ... 'loose face' noemen ze dat ....

Was alleen als grapje bedoeld................ :crazy: :crazy: :crazy:

gosternokke

Citaat van: Lenn op woensdag  2 januari 2013, 12:20:47
Citaat van: huisman45 op woensdag  2 januari 2013, 10:36:27
En de Belgen die naar Nederland gaan voor de wiet elk weekend en de vissers etc  tol laten betalen,  denk dat de eerste groep groter zal zijn  :lachen: :lachen: :applaus: :evil:
Je wil niet weten hoeveel NL's er buiten de grens kweken.En dan bedoel ik niet alleen Belgie. maar ook DL, oostblok . noem maar op.


  Tja ze zullen wel moeten.   Je kan het nog zo professioneel doen, dus zonder stank of andere overlast, het zal je niet helpen.

  Er komt hierin  :nederlandsevlag: 1 keer per week zo een speciale helicopter over, die vol zit om met apparatuur om de kwekerijtjes op zolders, in pakhuizen en leegstaande bedrijfspanden middels warmte sensoren op te sporen.

   En je ben de klos.     Misschien dat het in een kelder nog zou lukken, zonder die helicopter het can traceren ?

Inday

#8707
Citaat van: bananacreek op woensdag  2 januari 2013, 13:16:42
CitaatMet locals in de praktijk wordt bedoeld elke Filipino, dus ook de directeur van San Miguel die wel wat meer heeft als een hele batterij buitenlanders.
Willem heeft al eens uitgelegd dat Filipino's niet gecontroleerd worden.

Juist, en dat was ik even helemaal vergeten want het zou zo zijn volgens de DENR:

Allleen  :smiley-philippines: zijnde residents van Sibulan (daar is waar Twin Lakes zijn) zouden in aanmerking kunnen komen voor de 10 pesos entrance fee en de rest van de  :smiley-philippines: "zouden" ook 100 pesos moeten betalen.

We hebben een test gedaan met een aantal huishoudsters en daarbij bleek dat aan NIEMAND van hun werd gevraagd om een ID of andere dokumentatie te overleggen om daarbij te kunnen bewijzen dat ze daadwerkelijk residents van Sibulan waren.

Maar als er dan een blanke zou zijn die OOK in Sibulan zou wonen dan zou hij/zij WEL 100 peso moeten betalen vanwege zijn ras/huidskleur/neus...  of wat dan ook.

Ik werd zelfs een keer geweigerd en men zei dat de apen bang zouden worden voor mijn kop en het zou beter zijn als ik eerst een plastic bag over het hoofd zou kunnen doen............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Hier is de toegangspoort met slagboom:.... :negatief: :negatief:



Maar inderdaad zoals Hr. Bommel hierboven al heeft aangevoerd: De weg en de Flora tussen de Highway en het kleine  meertje (19 km) is al bewonderingswaardig genoeg om er heen te gaan............. :thumb: :thumb:

Hier een paar voorbeelden









Het kleinste meertje nog voordat je entree MOET betalen, maar natuurlijk kan ik er inkomen als ik om het kleine meertje klauter en dat is niet eenvoudig op die heuvel.......... :neeneenee: :neeneenee:


En de mensen die ik mee zou nemen zouden alleen maar zeggen: WAT BE JIJ TOCH EEN GIERIGAARD KLOOTZAK......... :lachen: :lachen:

TOCH MOOIE BLOEMKOOL........... :thumb: :thumb:


[yt=640,505]TQz931NxxV4[/yt]














































Baliw-katok

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  1 januari 2013, 19:00:55
Overigens heb ik net Baliw-Katok geoppert Twin Lakes als alternatief voor Casaroro, dus zit ik ze eventueel nog te spekken, maar zoals ik al zei, voor de weg er naar toe.

Hmmm, wordt dus kiezen tussen 354 treden downstairs of 100 pesos poreigner-tax  ....  :weetikniet:  Ik weet het nog niet, maar in beide gevallen zal een San Mig wel het ergste leed wegnemen  :lachen: .

Mooie foto's Inday  :thumb: :thumb:

O.B.Bommel

Citaat van: Baliw-katok op woensdag  2 januari 2013, 21:27:00
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  1 januari 2013, 19:00:55
Overigens heb ik net Baliw-Katok geoppert Twin Lakes als alternatief voor Casaroro, dus zit ik ze eventueel nog te spekken, maar zoals ik al zei, voor de weg er naar toe.

Hmmm, wordt dus kiezen tussen 354 treden downstairs of 100 pesos poreigner-tax  ....  :weetikniet:  Ik weet het nog niet, maar in beide gevallen zal een San Mig wel het ergste leed wegnemen  :lachen: .

Mooie foto's Inday  :thumb: :thumb:
Nee, het gaat over de 354 treden UPSTAIRS daarna, als het andersom was dan had ik het misschien nog wel gewaagd.

Maar die SM-s achteraf maken inderdaad veel goed en zwemmen in die poel beneden is heerlijk koel. En je hebt nog alle tijd om te beslissen wat je gaat doen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam