Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Herbie

Citaat van: bananacreek op dinsdag  1 januari 2013, 13:13:21
Citaat van: Kano op dinsdag  1 januari 2013, 13:07:18
Citaat van: bananacreek op dinsdag  1 januari 2013, 12:56:29
Kerstdrukte komt op gang en gistermorgen stonden er zeeeeeeeeer lange rijen achter de (20?) kassa's.... :negatief: :negatief:


Kerstdrukte op gang gekomen ? Ben je nog niet helemaal nuchter na je verjaardag? :lachen:

KERSTDRUKTE GISTEREN,............inderdaad ik had 10 SM Light op en gelukkig drink ik niet meer elke dag zoals een jaar of 5 gerleden maar alleen als ik "werk".



Als gepensioenneerde werk je toch elke dag?  :weetikniet: Want wat ik hier zie hebben gepensioenneerde mensen nooit geen tijd voor niets. Als je aan de kassa of gelijk wat staat staan ze de drummem zoals hun leven er van af hangt. Opgejaagde dieren  :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Citaat van: Cosyns Guy op maandag 31 december 2012, 12:15:20
Citaat van: bananacreek op zondag 30 december 2012, 13:15:37


[yt=640,505]UD-24X0EeIU[/yt]


:benweg: :benweg: :benweg: :benweg:
Denk dat bij haar of zijn geboorte ??? de moeder zo hard moest persen dat die er gewoon met de snelheid van het geluid uitgefloept is en recht met het gezicht tegen de muur van de kamer geknald is ....!!  :lachen:  :lachen:

Cosyns Guy, je gaat toch Creek zijn huishoudsters niet beledigen hee  :biggrinn:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: bananacreek op dinsdag  1 januari 2013, 13:10:21
Nu begint hij  :smiley-philippines: hielen te likken?............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Kan de brief van White nu even niet meer vinden, maar ik vind dat die situatie (als dat waar is) hier niet van toepassing is.

Bijvoorbeeld WHALE watching ergens in het zuiden van Cebu..........1000 peso voor de foreigner en 100 voor de  :smiley-philippines: als dat klopt?.... :weetikniet:





Uit welke gazet komt dat?

Beetje kromme redenering ... foreigner betaalt meer omdat hij meer geld heeft, dat hij 50000 pesos betaald heeft om naar de  :smiley-philippines: te vliegen, zijn vriendin onderhoudt, family support geeft, de san miguel brewery rendabel maakt, .... wordt gemakshalve vergeten. Ze moesten hier eens Marokkanen meer laten betalen voor de zoo of de bus of zo .... heel 't land stond op zijn kop ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

Uit welke gazet komt dat?

Beetje kromme redenering ... foreigner betaalt meer omdat hij meer geld heeft, dat hij 50000 pesos betaald heeft om naar de  te vliegen, zijn vriendin onderhoudt, family support geeft, de san miguel brewery rendabel maakt, .... wordt gemakshalve vergeten. Ze moesten hier eens Marokkanen meer laten betalen voor de zoo of de bus of zo .... heel 't land stond op zijn kop ...

:lachen: :lachen: :lachen:

Land op zijn kop burger oorlog mag je verwachten met die zand vreters
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luc

Citaat van: Herbie op dinsdag  1 januari 2013, 16:11:05
Uit welke gazet komt dat?

Beetje kromme redenering ... foreigner betaalt meer omdat hij meer geld heeft, dat hij 50000 pesos betaald heeft om naar de  te vliegen, zijn vriendin onderhoudt, family support geeft, de san miguel brewery rendabel maakt, .... wordt gemakshalve vergeten. Ze moesten hier eens Marokkanen meer laten betalen voor de zoo of de bus of zo .... heel 't land stond op zijn kop ...

:lachen: :lachen: :lachen:

Land op zijn kop burger oorlog mag je verwachten met die zand vreters

Deze zomer was het manifesta in Genk

toegangstickets

1 dag = 10â,¬
Inwoners van Genk 3â,¬  :jajaja:

http://manifesta9.org/nl/tickets/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: vvjoris op dinsdag  1 januari 2013, 16:07:47
Citaat van: bananacreek op dinsdag  1 januari 2013, 13:10:21
Nu begint hij  :smiley-philippines: hielen te likken?............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Kan de brief van White nu even niet meer vinden, maar ik vind dat die situatie (als dat waar is) hier niet van toepassing is.

Bijvoorbeeld WHALE watching ergens in het zuiden van Cebu..........1000 peso voor de foreigner en 100 voor de  :smiley-philippines: als dat klopt?.... :weetikniet:





Uit welke gazet komt dat?

Beetje kromme redenering ... foreigner betaalt meer omdat hij meer geld heeft, dat hij 50000 pesos betaald heeft om naar de  :smiley-philippines: te vliegen, zijn vriendin onderhoudt, family support geeft, de san miguel brewery rendabel maakt, .... wordt gemakshalve vergeten. Ze moesten hier eens Marokkanen meer laten betalen voor de zoo of de bus of zo .... heel 't land stond op zijn kop ...

Dit komt uit de Negros Chronicle newspaper

vvjoris

Citaat van: Luc op dinsdag  1 januari 2013, 16:39:00
Citaat van: Herbie op dinsdag  1 januari 2013, 16:11:05
Uit welke gazet komt dat?

Beetje kromme redenering ... foreigner betaalt meer omdat hij meer geld heeft, dat hij 50000 pesos betaald heeft om naar de  te vliegen, zijn vriendin onderhoudt, family support geeft, de san miguel brewery rendabel maakt, .... wordt gemakshalve vergeten. Ze moesten hier eens Marokkanen meer laten betalen voor de zoo of de bus of zo .... heel 't land stond op zijn kop ...

:lachen: :lachen: :lachen:

Land op zijn kop burger oorlog mag je verwachten met die zand vreters

Deze zomer was het manifesta in Genk

toegangstickets

1 dag = 10â,¬
Inwoners van Genk 3â,¬  :jajaja:

http://manifesta9.org/nl/tickets/

In Boom bijvoorbeeld betaal je voor het zwembad ook minder als inwoner, vandaar dat die redenering in de Cronicle krom is: dat is zever in pakskes dat de lokale mensen hun eigen natuurpracht niet zouden kunnen zien: "Twin Lakes residents" 10 pesos, "de rest" 100 pesos is helemaal iets anders dan een 1000 % foreigner tax....

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Citaat van: vvjoris op dinsdag  1 januari 2013, 17:12:05
Citaat van: Luc op dinsdag  1 januari 2013, 16:39:00
Citaat van: Herbie op dinsdag  1 januari 2013, 16:11:05
Uit welke gazet komt dat?

Beetje kromme redenering ... foreigner betaalt meer omdat hij meer geld heeft, dat hij 50000 pesos betaald heeft om naar de  te vliegen, zijn vriendin onderhoudt, family support geeft, de san miguel brewery rendabel maakt, .... wordt gemakshalve vergeten. Ze moesten hier eens Marokkanen meer laten betalen voor de zoo of de bus of zo .... heel 't land stond op zijn kop ...

:lachen: :lachen: :lachen:

Land op zijn kop burger oorlog mag je verwachten met die zand vreters

Deze zomer was het manifesta in Genk

toegangstickets

1 dag = 10â,¬
Inwoners van Genk 3â,¬  :jajaja:

http://manifesta9.org/nl/tickets/

In Boom bijvoorbeeld betaal je voor het zwembad ook minder als inwoner, vandaar dat die redenering in de Cronicle krom is: dat is zever in pakskes dat de lokale mensen hun eigen natuurpracht niet zouden kunnen zien: "Twin Lakes residents" 10 pesos, "de rest" 100 pesos is helemaal iets anders dan een 1000 % foreigner tax....

Met locals in de praktijk wordt bedoeld elke Filipino, dus ook de directeur van San Miguel die wel wat meer heeft als een hele batterij buitenlanders.
Willem heeft al eens uitgelegd dat Filipino's niet gecontroleerd worden.

Ayers Rock is een niet vergelijkbare situatie, hoef ik niet uit te leggen denk ik.
Gelukkig zijn we vrij om al of niet te gaan, ik zeg u hierbij dat het niet de moeite waard is, behalve de weg er naar toe en die is nog free of charge.
Kwestie van boycotten, met zulke Filipino's ga ik niet eens in discussie.

Overigens heb ik net Baliw-Katok geoppert Twin Lakes als alternatief voor Casaroro, dus zit ik ze eventueel nog te spekken, maar zoals ik al zei, voor de weg er naar toe.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam