Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: bananacreek op zaterdag 29 december 2012, 13:13:43
Ok, vandaag is het feest in Bacong.......... :applaus: :applaus: :applaus: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Pierrevanwies heeft na een lange tijd ellende met Globe sticks nu een SMART verbinding met een 27 meter (vier lengtes + 3m) mast.



Nu maar even een paar dagen uitproberen............ :jajaja: :jajaja:

Als hij een router gaat kopen dan maar ook gelijk een password instellen want er zijn daar kapers op de kust (moffen)... :negatief: :negatief:

Totale prijs @ P8000 inclusief een maand subscription (dus mast, connection apperatur en labor)

Ongeveer dezelfde lengte als ik heb, namelijk 30 meter en sinds de bouwers de canopy beter gericht schijnen te hebben is mijn downloadsnelheid iets toegenomen. In de afgelopen bijna 4 jaar heb ik eigenlijk weinig serieuze problemen met Smart gehad hoewel als je telefonisch contact met hun helpdesk moet hebben halen ze je het bloed onder de nagels vandaan. Eerst komt er een keuzemenu waar je uit 4 mogelijkheden kan kiezen. Als je dan de juiste hebt gekozen moet het accountnummer ingetoetst worden en wordt je daarna eerst vergast op langdurig muziek en is het dus zaak om te zorgen dat je begint met een volle telefoonbatterij. Als je dan uiteindelijk een menselijke stem te horen krijgt vraagt deze eerst waarom je belt. Alsof ik mogelijk zou bellen om te informeren wat hij/zij gegeten heeft. Vervolgens vertel ik dan problemen met het internet te hebben waarna gevraagd word wat mijn naam is en of ik deze kan spellen. Natuurlijk kan ik deze spellen want ik draag die naam al vele jaren vertel ik dan en vraag dan of hij/zij die kennis ook bezit. Daarna volgt de vraag in welk jaar ik geboren ben en wat het installatieadres is. Daarna volgt een een langdurige uitleg welke problemen zij hebben met de zendertoren in mijn streek alsof ik geïnteresseerd zou kunnen zijn in hun problemen terwijl ik nog niet de gelegenheid heb gehad om mijn probleem te kunnen toelichten aan die knuppels die met een moeilijk verstaanbaar Engels accent spreken. Om kort te gaan moet je een sterk hart hebben en een volle telefoonbatterij. Gelukkig heeft de ervaring mij geleerd om de telefoonnummers van de bezoekende monteurs te bewaren en deze in geval van problemen direct te benaderen met de mededeling dat de helpdesk al op de hoogte is gesteld en waarbij een biljetje van P500 wonderen verricht.  
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 28 december 2012, 22:37:10
Citaat van: bananacreek op donderdag 27 december 2012, 13:45:33
Voor de enkele liefhebbers (en dat zijn er maar zeeeeer weinig neem ik aan) en in deze clip komt ook de KIA KM450 voor ....

[yt=640,505]GdHzBkkQvcc [/yt]..

Maar de mijne is het iets oudere model K311.......





je vervoert toch geen "echte" explosieven Creek te zien aan het ADR teken op de zijkant van het zeil van je K311... :biggrinn:

Soms blauwe granaten, soms wat ander spul, maar toch wel explosief neem ik aan............


Luke

WOW! dure aangelegenheid internet in de provincie.
Niettegenstaande, knappe bliksemafleider. Of is het of donderroede....

bananacreek

Citaat van: boomerang op zaterdag 29 december 2012, 13:50:20
Citaat van: bananacreek op zaterdag 29 december 2012, 13:13:43
Ok, vandaag is het feest in Bacong.......... :applaus: :applaus: :applaus: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Pierrevanwies heeft na een lange tijd ellende met Globe sticks nu een SMART verbinding met een 27 meter (vier lengtes + 3m) mast.



Nu maar even een paar dagen uitproberen............ :jajaja: :jajaja:

Als hij een router gaat kopen dan maar ook gelijk een password instellen want er zijn daar kapers op de kust (moffen)... :negatief: :negatief:

Totale prijs @ P8000 inclusief een maand subscription (dus mast, connection apperatur en labor)

Ongeveer dezelfde lengte als ik heb, namelijk 30 meter en sinds de bouwers de canopy beter gericht schijnen te hebben is mijn downloadsnelheid iets toegenomen. In de afgelopen bijna 4 jaar heb ik eigenlijk weinig serieuze problemen met Smart gehad hoewel als je telefonisch contact met hun helpdesk moet hebben halen ze je het bloed onder de nagels vandaan. Eerst komt er een keuzemenu waar je uit 4 mogelijkheden kan kiezen. Als je dan de juiste hebt gekozen moet het accountnummer ingetoetst worden en wordt je daarna eerst vergast op langdurig muziek en is het dus zaak om te zorgen dat je begint met een volle telefoonbatterij. Als je dan uiteindelijk een menselijke stem te horen krijgt vraagt deze eerst waarom je belt. Alsof ik mogelijk zou bellen om te informeren wat hij/zij gegeten heeft. Vervolgens vertel ik dan problemen met het internet te hebben waarna gevraagd word wat mijn naam is en of ik deze kan spellen. Natuurlijk kan ik deze spellen want ik draag die naam al vele jaren vertel ik dan en vraag dan of hij/zij die kennis ook bezit. Daarna volgt de vraag in welk jaar ik geboren ben en wat het installatieadres is. Daarna volgt een een langdurige uitleg welke problemen zij hebben met de zendertoren in mijn streek alsof ik geïnteresseerd zou kunnen zijn in hun problemen terwijl ik nog niet de gelegenheid heb gehad om mijn probleem te kunnen toelichten aan die knuppels die met een moeilijk verstaanbaar Engels accent spreken. Om kort te gaan moet je een sterk hart hebben en een volle telefoonbatterij. Gelukkig heeft de ervaring mij geleerd om de telefoonnummers van de bezoekende monteurs te bewaren en deze in geval van problemen direct te benaderen met de mededeling dat de helpdesk al op de hoogte is gesteld en waarbij een biljetje van P500 wonderen verricht.  

Ja, dat vind ik even netjes uitgelegd en hoop dar Mr. Pierrevanwies dat gaat lezen want ik zie hem nog niet online en ga hem dus even een text sturen... :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: Luke op zaterdag 29 december 2012, 14:14:23
WOW! dure aangelegenheid internet in de provincie.
Niettegenstaande, knappe bliksemafleider. Of is het of donderroede....


Ja, inderdaad, goede bliksemafleider...via de router?......... :lachen: :lachen:

Tinulang_Manok

Citaat van: bananacreek op zaterdag 29 december 2012, 13:26:04
Citaat van: Tinulang_Manok op zaterdag 29 december 2012, 13:19:36
Citaat van: bananacreek op zaterdag 29 december 2012, 12:59:14
Peperduur en wat kost dat in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: ?....... :weetikniet: :weetikniet:



Dat zou â,¬ 0,99 moeten kosten bij de EDEKA
http://www.discounter-preisvergleich.de/Junge-Erbsen-mit-Moehrchen-extra-fein-EDEKA-17056.html

Dank u maar die â,¬ 0,99 is dan nog niet een literblik neem ik aan 0.12 per 100 ml dus: 0,825 liter?

Maar dan nog is het hier duur, maar ik denk dan ook niet dat een POMELO P80/kg kost in Duitsland?



In het blik zit inderdaad 850 ml en niet een liter, de prijs per liter/kilo/wasbeurt/etc. wordt altijd vermeld in Duitsland zodat je dat goed kunt vergelijken.
Ik weet niet of ze dat ook doen in :nederlandsevlag: want ik let daar niet op, maar mijn asawa let daar zeker wel op :thumb:

Zal vanmiddag eens kijken wat een POMELO kost (als ze on stock zijn tenminste).
Amare et sapere vix deo conceditur

gosternokke

Bij de LIDL in  :nederlandsevlag:  waren ze rond de 2 euro per stuk, weet niet wat ze gemiddeld wegen.   Men vrouw heeft er vorige week paar gekocht, zijn wel lekker , en niet zo een geknoei als je der een openmaakt , droog vruchtvlees , iets bitter van smaak.

bananacreek

Citaat van: gosternokke op zaterdag 29 december 2012, 15:00:18
Bij de LIDL in  :nederlandsevlag:  waren ze rond de 2 euro per stuk, weet niet wat ze gemiddeld wegen.   Men vrouw heeft er vorige week paar gekocht, zijn wel lekker , en niet zo een geknoei als je der een openmaakt , droog vruchtvlees , iets bitter van smaak.

En die komen uit Marokko?


gosternokke

Nee,  uit China. Ik zeg nog tegen mijn vrouw kan je die wel kopen  i.v.m de Chinese agressie  tegen  :smiley-philippines:  zou je hun producten eigenlijk moeten boycotten     :weetikniet:

  Ze zeg laten we die boycot maar 1 januari laten ingaan anders kan ik die pomeloos niet kopen     :lachen:


 

bananacreek