Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Ben de naam vergeten, maar een soort reuze sinasappelen, Maar zo te zien zeeer droog van binnen?... :weetikniet: :weetikniet:
Komen meestal met kerst in grotere getalen....


bananacreek

Omgebouwde Landrover Defender van HVL (autoparts) maar er zit een Mitsubishi Jeep chassis onder.........



Maar toch blijft het mooi vind ik..........en er zijn maar weinig Landrovers hier in de buurt en de meesten daarvan zijn eigendom van de sugarplanters.


bananacreek

Met z'n vijven on duty?............... :lachen: :lachen:

De gast achterin had me toch in de gaten...en ze haten mij.......... :happy: :happy:


bananacreek

#8595
Nog niets verder aan gedaan........... :negatief: :negatief: :negatief:





Waarschijnlijk OUT OF STOCK............?... :weetikniet: :weetikniet:



MOEST VROEGER MET EEN LANGE SCHOP MET DE HAND GEBEUREN........... :jajaja: :lachen:



Of deze?............ :weetikniet: :weetikniet:

Kano

Wat precies de gevolgen van de sin tax zijn weet ik niet. Er zijn vele voorstellen geweest en veel amendementen.  Ook is gedebatteerd over de (jaarlijkse) verhogingen van de belastingen. Dat zegt nog niets over de verkoopprijs. Maar op basis van de info die ik heb gelezen schat ik in dat de prijs van de Marlboro sigaret van P 1.6 naar uiiteindelijk  P 2.5 zal gaan. Een pakje lokale sigaretten nu verkocht voor P 15 zal denk ik uiteindelijk P 26 kosten.

De tax op tabak zal stijgen van 29% tot 63% in 2017.
Voor wat betreft sigaren, vanaf 2013 zal de VAT 20% zijn plus een extra tax van 5% die elk jaar met 4% zal worden verhoogd.

En als je stopt met roken en gaat beginnen met drinken, dan ben je straks ook duurder uit.
Sterke drank en wijnen met toegevoegde alcohol (meer dan 25% alcohol) krijgen een sin tax van P 20 (jaarlijks verhoogd met 4%) plus een extra tax van P15.

De prijs van wijnen stijgt met P 30 of P 60, afhankelijk van het alcoholpercentage (minder of meer dan 14%), terwijl de prijzen van mousserende wijnen, champagnes en gefermenteerde dranken (bier) zullen worden verhoogd afhankelijk van de retail prijs. Alle gefermenteerde dranken zullen een uniforme sin tax hebben van P 23.50 per liter in 2017.

Hang me er niet aan op, want de berichtgeving hierover is niet eenduidig. :hoedjeaf:







Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Citaat van: bananacreek op vrijdag 28 december 2012, 12:55:06
Ben de naam vergeten, maar een soort reuze sinasappelen, Maar zo te zien zeeer droog van binnen?... :weetikniet: :weetikniet:
Komen meestal met kerst in grotere getalen....




Het lijken mij mandarijnen , in de Filipijnen aangeduid met kiat kiat of mandarin oranges   :weetikniet: ?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag 28 december 2012, 13:34:09
Citaat van: bananacreek op vrijdag 28 december 2012, 12:55:06
Ben de naam vergeten, maar een soort reuze sinasappelen, Maar zo te zien zeeer droog van binnen?... :weetikniet: :weetikniet:
Komen meestal met kerst in grotere getalen....




Het lijken mij mandarijnen , in de Filipijnen aangeduid met kiat kiat of mandarin oranges   :weetikniet: ?

Deze dingen zijn wel..............even de maatlat erbij (rvs)..........15 cm in diameter........... :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag 28 december 2012, 13:29:39
Wat precies de gevolgen van de sin tax zijn weet ik niet. Er zijn vele voorstellen geweest en veel amendementen.  Ook is gedebatteerd over de (jaarlijkse) verhogingen van de belastingen. Dat zegt nog niets over de verkoopprijs. Maar op basis van de info die ik heb gelezen schat ik in dat de prijs van de Marlboro sigaret van P 1.6 naar uiiteindelijk  P 2.5 zal gaan. Een pakje lokale sigaretten nu verkocht voor P 15 zal denk ik uiteindelijk P 26 kosten.

De tax op tabak zal stijgen van 29% tot 63% in 2017.
Voor wat betreft sigaren, vanaf 2013 zal de VAT 20% zijn plus een extra tax van 5% die elk jaar met 4% zal worden verhoogd.

En als je stopt met roken en gaat beginnen met drinken, dan ben je straks ook duurder uit.
Sterke drank en wijnen met toegevoegde alcohol (meer dan 25% alcohol) krijgen een sin tax van P 20 (jaarlijks verhoogd met 4%) plus een extra tax van P15.

De prijs van wijnen stijgt met P 30 of P 60, afhankelijk van het alcoholpercentage (minder of meer dan 14%), terwijl de prijzen van mousserende wijnen, champagnes en gefermenteerde dranken (bier) zullen worden verhoogd afhankelijk van de retail prijs. Alle gefermenteerde dranken zullen een uniforme sin tax hebben van P 23.50 per liter in 2017.

Hang me er niet aan op, want de berichtgeving hierover is niet eenduidig. :hoedjeaf:

Ik kon ook niet de volledige text van de RA-10351 op internet vinden........... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: