Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op maandag 24 december 2012, 06:35:38
.....echt Nederland weer met de extra wetjes en regeltjes terwijl de misdadigers eraf komen met een taakstrafje..... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:
Was dat nog maar het ergste, maar wat te denken dat er zo'n 15.000 van dat rapaille gewoon hun bijstanduitkering krijgen doorbetaald terwijl ze zijn veroordeeld maar doodleuk hun straf niet uitzitten omdat ze onvindbaar zijn. Schuld ligt bij de gemeente die uitkeert maar nalaat e.e.a. te controleren.

gosternokke

Hoe kom je bij die onzin en aantalllen ,?  gaarne bronvermelding

  En welke wet zegd dat iemand die veroordeeld is geen recht meer heeft op bijstand ?


  Ander verhaal word het wanner iemand vast zit, dan word de bijstand per direkt be eindigd in  :nederlandsevlag:

Tinulang_Manok

Citaat van: gosternokke op maandag 24 december 2012, 11:33:18
Hoe kom je bij die onzin en aantalllen ,?  gaarne bronvermelding

  En welke wet zegd dat iemand die veroordeeld is geen recht meer heeft op bijstand ?


  Ander verhaal word het wanner iemand vast zit, dan word de bijstand per direkt be eindigd in  :nederlandsevlag:
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2990129/gemeente-geeft-gezochte-crimineel-uitkering.html

En dit zijn dus mensen die vast horen te zitten en waarvan de uitkering dus moet worden stopgezet.
Ik snap nu waarom de gevangenissen zo leeg zijn in :nederlandsevlag: ze stoppen er gewoon niemand meer in....
Amare et sapere vix deo conceditur

Kano

Onlangs is bekend geworden dat criminelen zonder meer een paspoort kunnen aanvragen of vernieuwen, waardoor ze dus fluitend het land kunnen verlaten.  :floet:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 24 december 2012, 11:54:57
Citaat van: gosternokke op maandag 24 december 2012, 11:33:18
Hoe kom je bij die onzin en aantalllen ,?  gaarne bronvermelding

  En welke wet zegd dat iemand die veroordeeld is geen recht meer heeft op bijstand ?


  Ander verhaal word het wanner iemand vast zit, dan word de bijstand per direkt be eindigd in  :nederlandsevlag:
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2990129/gemeente-geeft-gezochte-crimineel-uitkering.html

En dit zijn dus mensen die vast horen te zitten en waarvan de uitkering dus moet worden stopgezet.
Ik snap nu waarom de gevangenissen zo leeg zijn in :nederlandsevlag: ze stoppen er gewoon niemand meer in....


ja, verrekt  ze hebben vorig jaar dus de wet veranderd, wist ik niet.    Je kan nog zoveel wetten maken , als iedereen langs elkaar heenwerkt heeft dat geen zin.

Als niemand aan de gemeentelijke sociale dienst doorgeeft dat iemand veroordeeld is kunnen ze het simpelweg niet weten.

  Zou  toch niet zo moeilijk moeten zijn , ieder heeft nu toch zijn persoonlijk nummer, wat vroeger sofinummer heette.

   Dus als justitie zodra het vonnis onherroepelijk is geworden het nummer doorgeeft  is het probleem toch opgelost ?


   

gosternokke

Citaat van: Kano op maandag 24 december 2012, 12:17:41
Onlangs is bekend geworden dat criminelen zonder meer een paspoort kunnen aanvragen of vernieuwen, waardoor ze dus fluitend het land kunnen verlaten.  :floet:


  Ook hier geld her zelfde als niemand  de gemeente die het paspooort verstrekt informeerd, kunnen ze nou eenmaal niet aan iemand zen neus zien of je een gezochte crimineel ben of niet.

Kano

Het ontbreekt inderdaad aan de signalering maar ook aan wettelijke mogelijkheden en daarom wordt bezien of de paspoortwet kan worden veranderd

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21177527/__Paspoort_voor_criminelen__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Verpakking van 2,5 kg goed voor 139 porties tot nu toe.......



Nieuwe uitvoering...2,5 kg @ 72 porties............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


bananacreek


bananacreek

Vuurwerk afdeling Colon Street............. :jajaja: :jajaja:



Zwaar geschut................ :lachen: :lachen:



Ik vind het maar weggegooid geld, maar vroeger deed ik het wel en toen woonde ik o.a in Utrecht en daar vlechte ik rotjes aan elkaar van een paar meter lang, maar nu koop je die kant en klaar..... :thumb: :thumb: