Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Pedicaps (en hun vaak zeer arrogante domme drivers) zijn naar de mening van de confederation de MEEST GEVAARLIJKE VERKEERSVOERTUIGEN op deze planeet



Kijk, meeste van die rotdingen hebben geen remlichten en richtingaanwijzers en vroeger moesten die gekeurd worden voordat kun franchise kon worden verlengd.

Nu gebeurd dat waarschijnlijk niet meer met de gevolgen van dien............ze rijden meestal met een sukkelsnelheid van 25 km/h en houden vaak het verkeer op in de stad en makewn op het laatste moment zonder omkijken of gebruik van spiegels een U-turn.

Als je geraakt wordt dan moet je soms maanden, soms jaren wachten op je geld want de meesten zijn verzekerd bij :fly-by night" verzekeringen.

bananacreek



In 1979 waren ze zeker dat de SKYLAB op de  :smiley-philippines: te pletter zou slaan en ik heb nog maanden met een T-shirt daarvan gelopen.............. :jajaja: :lachen:

Uiteindelijk kwam de skylab ergens op of in de buurt van Australia met een sisser..... naar beneden.........................

Volgende keer gaan ze misschien nog beweren hier dat er een Klingon ship op Manila neer gaat vallen......... :lachen: :lachen:


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Citaat van: zpritzz op donderdag 13 december 2012, 07:41:22
Doorgaan Creek, ik ben in de jaren 70 voor het laatst in Dumaguete geweest.
Maar dankzij jou onderwerp kruipen de herinneringen weer te boven.
Dank tot zover  :hoedjeaf: en nu op naar de 200000 and beyond mr Spock

Dat is in feite toch wel een heel verschil: Dumaguete 1978 en 2012............ :jajaja: :jajaja:


Mr. Spock is degene die mij uiteindelijk adviseerde en ik heb vervolgens het besluit genomen om door te gaan tot de 250T............. :jajaja: :jajaja:

Hij zei: " Captain Kloot it is pure logic to continue with what you were doing in the name of science"

Altijd een fijne man geweest zolang ik hem ken.............. :thumb: :thumb: :atyourservice:

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 13 december 2012, 13:16:57
Pedicaps (en hun vaak zeer arrogante domme drivers) zijn naar de mening van de confederation de MEEST GEVAARLIJKE VERKEERSVOERTUIGEN op deze planeet



Kijk, meeste van die rotdingen hebben geen remlichten en richtingaanwijzers en vroeger moesten die gekeurd worden voordat kun franchise kon worden verlengd.

Nu gebeurd dat waarschijnlijk niet meer met de gevolgen van dien............ze rijden meestal met een sukkelsnelheid van 25 km/h en houden vaak het verkeer op in de stad en makewn op het laatste moment zonder omkijken of gebruik van spiegels een U-turn.

Als je geraakt wordt dan moet je soms maanden, soms jaren wachten op je geld want de meesten zijn verzekerd bij :fly-by night" verzekeringen.

Het aantal keren dat ik een onparlementaire verwensing uitte als reactie op het wangedrag in het verkeer van een tricycle driver is de 1000 al ruimschoots gepasseerd. Maar ja als LTO alles maar op zijn beloop laat maar straks na 1.1.2013 natuurlijk wel volledig is gefocust op het dragen van een helm, blijft de verkeersonveiligheid veroorzaakt door de tricycle bestuurder een bron van ellende. Maar daar zit de PH overheid weer niet mee. Daarom beter safe dan sorry, zeker als je je met een 2-wieler verplaats.

josv

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 14 december 2012, 06:06:31
Het aantal keren dat ik een onparlementaire verwensing uitte als reactie op het wangedrag in het verkeer van een tricycle driver is de 1000 al ruimschoots gepasseerd. Maar ja als LTO alles maar op zijn beloop laat maar straks na 1.1.2013 natuurlijk wel volledig is gefocust op het dragen van een helm, blijft de verkeersonveiligheid veroorzaakt door de tricycle bestuurder een bron van ellende. Maar daar zit de PH overheid weer niet mee. Daarom beter safe dan sorry, zeker als je je met een 2-wieler verplaats.

Nou nou, laat die jongens nou gewoon 'n paar peso verdienen. Ze horen bij het straatbeeld in de PH en voldoen aan een grote (goedkope) behoefte voor de lokale bevolking. Hun verkeersgedrag kan je uiteraard in twijfel trekken maar je kan er ook rekening mee houden.

We kunnen niet allemaal vervoerd worden in een dikke hillux waarvan de bestuurder meestal niet eens weet dat ie knipperlichten HEEFT  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

#8387
Begrijpelijk dat een ieder zijn loon/salaris/wat dan ook zou mogen verdienen, maar het draait hier alleen maar om de vuile gore geile corruptie van LTO en wie dan ook...............

Als de LTO zo'n dikke bult met een Pajero stopt dan mag er plotseling geen mistlamp meer op want dat is dan tegen de regels zoals door de LTO landelijk voorgeschreven en zo ook andere dingen zoals gevaren driehoeken in twee kleuren......dan ook nog begrijpelijk maar kijk hier:

Je kan kiezen: Bij het jaarlijks vernieuwen van de registration kan je:

1. Je voertuig naar de LTO brengen voor een technische KEURING (keuring voor blanken is nog strenger want ze proberen je overal op te pakken.)
Maar dan is je voertuig goedgekeurd

Van de redactie: Ik rij altijd graag in/op voertuigen die gewoon technisch in orde zijn om eventuele problemen en ongelukken te voorkomen waarbij ikzelf, mijn passagiers, of andere weggebruikers zo weinig mogelijk op de begraafplaats of in het ziekenhuis te laten komen wegens eventuele technische mankementen van mijn voertuigen.

2. Je kan ook rechtstreeks naar de verzekering gaan en dan is er GEEN LTO INSPECTION maar alleen natuurlijk de SMOKETEST, want daar kom je niet onderuit.
De verzekering brengt de nodige dokumenten naar hun vrienden op de LTO en daar wordt re registratie geregeld ZONDER DAT OOK IEMAND HET VOERTUIG CONTROLEERD.
Je betaald dan een klein bedrag meer aan smeergeld voor de LTO, maar gegarandeerd het werkt en niemand kijkt naar je voertuig.

Ok, we gaan onderweg een ritje maken:
Waar gaan we heen vandaag?
BAIS city?.....Ok....de Kerstboom bekijken?.... :thumb: :thumb: :happy:..... :benweg: :benweg:
Allemaal instappen....en niet dringen ..... :happy: :happy:





Wat komen we dan onderweg tegen?

Jeepney's zonder remmen en remlichten en wat dan ook en als je er in zit naast de bestuurder heb je kans dat de motorkap plotseling tegen het voorraam aanslaat.............(twee keer zelf meegemaakt)........ :negatief: :negatief:

Bussen zonder remlichten en die door GI wire bij alkaar worden gehouden........... :lachen: :lachen:

Vrachtwagens die hun wielen verliezen op volle snelheid.......... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Ga zo maar door en dan zou je in het ziekenhuis of op het kerkhof belanden vanwege de corruptie op de gore LTO.

Dus om terug te komen op het gestelde dat die mensen ook hun kinderen te vreten moeten geven: JA ZEER JUIST EN DAT IS HUN OOK TEN ZEERSTE GEGUND MAAR NIET OVER DE RUG VAN DE ANDERE WEGGEBRUIKERS DIE WEL HUN BEST DOEN OM ER ZO VEILIG MOGELIJK BIJ TE RIJDEN.



Verdorie hier komen de Xmas-carolers..............BROWN OUT............... :jajaja: :jajaja: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



bananacreek

CitaatWe kunnen niet allemaal vervoerd worden in een dikke hillux waarvan de bestuurder meestal niet eens weet dat ie knipperlichten HEEFT 

:lachen: :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :hoedjeaf:

bananacreek

Ja, inderdaad, op 1 januari 2013 vervolg van de helmen soap-opera............. :lachen: :jajaja: :happy: :happy:

Ik moet het nog zien wat er hier gaat gebeuren dat men gaat verbieden kleine kinderen op de motor te vervoeren....

Misschien zal het in de stad mogen..........?... :weetikniet: :weetikniet:

Gaat een groot feest worden neem ik aan......... :applaus: :applaus: