Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

#8110
Citaat van: bananacreek op vrijdag 16 november 2012, 12:39:30
Citaat van: gosternokke op donderdag 15 november 2012, 22:02:56
ja , bananacreek heeft toch wel eens verteld dat ie zen broer  in  :nederlandsevlag:  maandelijks een slof sigaretten vanuit   :smiley-philippines:  toestuurde.
dat waren dan wel geen neppers, maar ja werd geen accijns voor betaald in  :nederlandsevlag: vrees ik
Ging jaren goed totdat ie 2 sloffen stuurde, toen werden ze in beslag genomen. Zoiets had ik toch gelezen ?

Correct me if I am wrong  .

PRECIES, DAT WAS HET GEVAL EN ALS JE ER EENTJE OPSTUURT DAN IS ER GEEN PROBLEEM

Eén slof Marlboro kost in  :smiley-philippines: 385 pesos (geen Chinese, dus), hier is dat geloof ik 56 euro, dus zo'n 2500 pesos meer. Stuur je dat dan gewoon met de post, zelfs als dat 500 pesos kost doe je nog serieus veel voordeel .... en  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: douane kijkt niet om?  :ikkeniebegrijp:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag 17 november 2012, 05:31:07
Citaat van: bananacreek op vrijdag 16 november 2012, 12:45:03
Klootzak gereed voor de trouw...........wordt vervolgd........ :jajaja:


Zo te zien heb je je zondagse pak uit  :nederlandsevlag: mee genomen. Staat je erg netjes. Was helemaal compleet geweest als je ook nog het bijbehorende colbert had gedragen (of verblijft dat tijdelijk in de pawn shop :lachen:) . Al met al was/ben je een waardig ambassadeur van het koninkrijk der Nederlanden in den vreemden :applaus: :applaus:.

Ja, dat pak is hier gemaakt bij BRIX (maar de man is overleden) en het colbert is er ook (in de kast, aan de linkerkant), maar zeer heet als je het compleet draagt.

Dat pak zou ik kunnen dragen (was het ook voor gemaakt) als ik tweede kamerlid geweest zou zijn voor de CPN............. :thumb:

Prijs vergeten, maar ik denk toch wel 10 keer zo goedkoop als in Nederland....... :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag 17 november 2012, 10:02:57
Citaat van: bananacreek op vrijdag 16 november 2012, 12:46:05
.

Welke kerk is dat precies ?

Cathedral en daarnaast staat de uitkijktoren die diende om vroeger de mensen te waarschuwen voor naderende MOROS (muslims)









boldy

Citaat van: bananacreek op vrijdag 16 november 2012, 14:30:12
Caterer van de trouw

P1500 voor de schaal met groentengerechten

P1800 voor de vlees/visgerechten




is die schaal met dat rooie toevallig caldereta ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag 17 november 2012, 10:06:27
Creek, had je geen das, zodat ze je die jou om hadden kunnen doen ??  :lachen:

Ja..................heb er twee in de kast en de smalle zwarte is nog van mijn tijd in de jaren '70 in Nederland......nooit aan gedacht......de trouw overdoen?

Weer eens bewezen:........... :jajaja: :jajaja: :applaus:




bananacreek

Citaat van: boldy op zaterdag 17 november 2012, 13:00:00
Citaat van: bananacreek op vrijdag 16 november 2012, 14:30:12
Caterer van de trouw

P1500 voor de schaal met groentengerechten

P1800 voor de vlees/visgerechten




is die schaal met dat rooie toevallig caldereta ?

Zou best kunnen, maar ik heb dat niet geproefd want door de regen werd een gedeelte op[ borden naar binnen gebracht en daar moesten de getuigen eten en het was zo schemerig dat je niet goed kon zien wat je op je bord gooide.....maar ja, je moet een gegeven geit niet in de bek kijken?

Tijdens het tekenen van de getuigen (sponsors) op het "marriage-contract" zag ik mijn naam niet maar later bleek dat een ander over mijn naam had getekend dus moest men mijn naam met ballpoint invullen en moest ik daarover tekenen..... :lachen: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: vvjoris op zaterdag 17 november 2012, 12:07:35
Citaat van: bananacreek op vrijdag 16 november 2012, 12:39:30
Citaat van: gosternokke op donderdag 15 november 2012, 22:02:56
ja , bananacreek heeft toch wel eens verteld dat ie zen broer  in  :nederlandsevlag:  maandelijks een slof sigaretten vanuit   :smiley-philippines:  toestuurde.
dat waren dan wel geen neppers, maar ja werd geen accijns voor betaald in  :nederlandsevlag: vrees ik
Ging jaren goed totdat ie 2 sloffen stuurde, toen werden ze in beslag genomen. Zoiets had ik toch gelezen ?

Correct me if I am wrong  .

PRECIES, DAT WAS HET GEVAL EN ALS JE ER EENTJE OPSTUURT DAN IS ER GEEN PROBLEEM

Eén slof Marlboro kost in  :smiley-philippines: 385 pesos (geen Chinese, dus), hier is dat geloof ik 56 euro, dus zo'n 2500 pesos meer. Stuur je dat dan gewoon met de post, zelfs als dat 500 pesos kost doe je nog serieus veel voordeel .... en  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: douane kijkt niet om?  :ikkeniebegrijp:

Hier kost een slof Marlboro 308 tot 320 pesos (soft-rim) maar nu probeert Aquino de SIN TAX LAW er sneller door te drukken met het excuus om de mensen van uitsterven te behoeden.......... :lachen:

Maar daarnaast bedoelde hij ook meer taxes voor de BIR en de corruptie.......... :jajaja: :lachen:

Dan zou een rim Marboro over de 900 pesos kosten en ik heb gelijk een stuk of tien sloffen voor mijn grote broer opgeslagen.




vvjoris

Citaat van: bananacreek op zaterdag 17 november 2012, 13:22:33
Citaat van: vvjoris op zaterdag 17 november 2012, 12:07:35
Citaat van: bananacreek op vrijdag 16 november 2012, 12:39:30
Citaat van: gosternokke op donderdag 15 november 2012, 22:02:56
ja , bananacreek heeft toch wel eens verteld dat ie zen broer  in  :nederlandsevlag:  maandelijks een slof sigaretten vanuit   :smiley-philippines:  toestuurde.
dat waren dan wel geen neppers, maar ja werd geen accijns voor betaald in  :nederlandsevlag: vrees ik
Ging jaren goed totdat ie 2 sloffen stuurde, toen werden ze in beslag genomen. Zoiets had ik toch gelezen ?

Correct me if I am wrong  .

PRECIES, DAT WAS HET GEVAL EN ALS JE ER EENTJE OPSTUURT DAN IS ER GEEN PROBLEEM

Eén slof Marlboro kost in  :smiley-philippines: 385 pesos (geen Chinese, dus), hier is dat geloof ik 56 euro, dus zo'n 2500 pesos meer. Stuur je dat dan gewoon met de post, zelfs als dat 500 pesos kost doe je nog serieus veel voordeel .... en  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: douane kijkt niet om?  :ikkeniebegrijp:

Hier kost een slof Marlboro 308 tot 320 pesos (soft-rim) maar nu probeert Aquino de SIN TAX LAW er sneller door te drukken met het excuus om de mensen van uitsterven te behoeden.......... :lachen:

Maar daarnaast bedoelde hij ook meer taxes voor de BIR en de corruptie.......... :jajaja: :lachen:

Dan zou een rim Marboro over de 900 pesos kosten en ik heb gelijk een stuk of tien sloffen voor mijn grote broer opgeslagen.





Het was 38.50 pesos in Gaisano grand mall, maar het waren 'boxen' é, ma ja zelfs als 't 90 pesos is .L.. en kost om op te sturen precies 47 of 49 pesos (kan het niet goed zien)

Op dat groen papiertje geef je dan blijkbaar ook nog aan dat het sigaretten zijn ... en de douane laat dat gewoon door?

Eens benieuwd of ze dat in  :belgiesmiley: ook zouden doorlaten...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Trouw komt later...........

Deze blanke broeder neemt het ervan an laat zich scheren............ :lachen: :lachen: (telefoto)



bananacreek

@vvjoris:

CitaatHet was 38.50 pesos in Gaisano grand mall, maar het waren 'boxen' é, ma ja zelfs als 't 90 pesos is

Op dat groen papiertje geef je dan blijkbaar ook nog aan dat het sigaretten zijn ... en de douane laat dat gewoon door?

Eens benieuwd of ze dat in   ook zouden doorlaten...

38,50 per pakje dus?

Als je niet aangeeft op het groene strookje wat erin zit dan weigeren ze het pakket

De douane in Nederland laat één slof door maar ook als je twee sloffen op dezelfde dag verstuurd APART VERPAKT en als die twee paketten op dezelfde inspectie worden ontdekt dan worden beide sloffen ingehouden (zoals ik al twee keer heb meegemaakt in de laatste 8 jaar)