Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Eindelijk klaar en zo zou ik het om de beneden verdieping van de bunker willen hebben maar komt minstens op P60T uit inclusief labor.


bananacreek

Was een paar weken achtereen naar de bergen geweest en vond vandaag uit de de echtgenoot van een vroegere huishoudster mij met de bolo wil onthoofden.....omdat hij jaloers zou zijn........ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:.. :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Hij had net vorige week P600 geleend van mij en ik had hem een hamer en twee slijpschijven gekocht.......

Je doet je best om die mensen te helpen maar je krijgt minimaal een schop onder je kont als dank...... :jajaja: :jajaja:

Dan maar voorbereiden?

Moet er binnen een paar dagen weer heen............sayonara?...auf wiedersehn?...hasta la vista?..I'll be back.... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Oftewel ...Going in style?.............Dj coffin design....... :thumb: :thumb:


innka3

Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 november 2012, 14:09:07
vond vandaag uit de de echtgenoot van een vroegere huishoudster mij met de bolo wil onthoofden.....omdat hij jaloers zou zijn........ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:.. :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8: :ripba8:

heb je nog een foto van haar,kunnen we kijken of die gelijk heeft  :lachen:

bananacreek

Citaat van: innka3 op dinsdag  6 november 2012, 14:41:24
Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 november 2012, 14:09:07
vond vandaag uit de de echtgenoot van een vroegere huishoudster mij met de bolo wil onthoofden.....omdat hij jaloers zou zijn........ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:.. :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8: :ripba8:

heb je nog een foto van haar,kunnen we kijken of die gelijk heeft  :lachen:

Nee, dat dateerd uit 1998-2004 en die foto's zitten op een harde schijf die naar de Kloten is zogezegd........ :jajaja: :jajaja:


gosternokke

Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 november 2012, 13:59:00
Eindelijk klaar en zo zou ik het om de beneden verdieping van de bunker willen hebben maar komt minstens op P60T uit inclusief labor.




ja ,das weer al een heel bedrag, zelfs voor een AOW-er   :negatief:     In Palawan is dat natuursteen nog goedkoop, word in Binduyan  langs de highway verkocht voor peso voor een emmer.

gosternokke




Ik heb dan de rondvormige stenen gebruikt, daar die ander niet voorradig waren, maar aan kosten van stenen was ik minder dan 1000 pesos kwijt.

Hoeveel ik aan labour kwijt was is moeilijk te zeggen.   De contruction worker deden om de paar dagen een stukje, ander kregen ze last van kloven in hun vingers   ( matapang yung cemento sabi nila ) 

gosternokke

Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 november 2012, 13:55:33
Al jaren is dat nooit gerepareerd............





Aan de binnenkant hebben ze wel wat gerepareerd een aantal jaren geleden maar NIET geprobeerd in de originele staat te brengen.... :negatief: :negatief:


nou als die stenen nog onder aan die toren liggen , is het een fluitje van een cent om ze terug te metselen.  Zoals het nu is met een gat in de toplaag , word het alleen maar groter dat gat.

Als die stenen er niet niet meer zijn heb je wel een probleem, het zijn namelijk blokken koraalsteen, waar je niet makkelijk meer aankomt.   

Vaak kiezen ze dan voor een :smiley-philippines:  oplossing een dot cement in het gat.  Histories onverantwoord, maar ja alles beter dan een gat.

   In de tijd dan zo een toren werd gebouwd werden die koraalsteen blokken geselekteerd, de hardste voor de toplaag , de zachtere exemplaren voor binnen.

  Die kennis van koraalsteenblokken is helemaal verloren gegaan vrees ik.

bananacreek