Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek


gosternokke

Citaat van: bananacreek op zondag 28 oktober 2012, 13:59:50
Nu hoorde ik gisteren dat ze in de bergen van Tanjay ook grote "lizards" hebben die de kippen opvreten en de lizards worden weer door de bergbewoners opgevreten als ze gapakt kunnen worden.....moeder natuur... :jajaja: :jajaja:

maar ikzelf heb ze nog niet gezien tot nu toe in bijna 37 jaar...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Van Internet

Monitor Lizard Palawan



Ja , in palawan zie je ook zelden grote exemplaren, daar ze massaal in de soep verdwijnen.  behalve in het beshermde gebied rond de undergroundriver, daar zijn een aantal grote exemplaren .

Ik heb achter het resort een kreek van brak water, daar zitten diverse exemplaren van 1 meter lang.   Nou ik er niet ben zullen ze wel weer gestroopt worden   :negatief:
Maar het valt niet mee om die beestjes te zien te krijgen . Zijn zeer schuw, en snel als een bliksemschicht. Mij nog niet gelukt om er een op de foto te krijgen.   Ik heb aan de rand van die kreek een afvalhoop waar ze op afkomen, maar horen ze iets, springen ze in het water, en zijn ze niet meet te zien.  Goeie zwemmers die heel stuk onder water kunnen zwemmen.

Baliw-katok

Citaat van: gosternokke op zondag 28 oktober 2012, 15:37:23
Mij nog niet gelukt om er een op de foto te krijgen. 

Is mij wel al gelukt. Idd, nabij de Underground River,  maar daar zijn ze waarschijnlijk wel gewend dat er veel volk is, vandaar.  Toch indrukwekkend zo'n beestje.






Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op zondag 28 oktober 2012, 13:59:50
Nu hoorde ik gisteren dat ze in de bergen van Tanjay ook grote "lizards" hebben die de kippen opvreten en de lizards worden weer door de bergbewoners opgevreten als ze gapakt kunnen worden.....moeder natuur... :jajaja: :jajaja:

maar ikzelf heb ze nog niet gezien tot nu toe in bijna 37 jaar...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Van Internet

Monitor Lizard Palawan

Mijn vrouw en haar familie hebben dat beestje al gegeten,smaakt naar kip zegt ze.

gosternokke

@ Baliw- katok,   grapjas ,  :lachen:    die varanen bij de underground zijn helemaal tam geworden door de vele mensen daar, die hun geen strobreed in de weg leggen.
Ze zijn bovendien moddervet, en kunnen alleen nog waggelen, zo volgevreten zijn ze.

De echte wilde varanen waar ik het over heb zijn zo snel als een bliksemschicht.  en altijd alert.

boomerang

Citaat van: bananacreek op zondag 28 oktober 2012, 14:02:33
Nieuw?........... :weetikniet: :weetikniet:



Is daar inderdaad nog niet zo lang. De eigenaren zijn twee Amerikaanse broers. De zwembaden zijn veel kleiner dan de foto's doen vermoeden. Op de zondagen is het daar behoorlijk druk en de bezoekers zijn vrijwel uitsluitend Pinoys omdat de toegangsprijs op slechts 50 pesos ligt.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zondag 28 oktober 2012, 13:59:50
Nu hoorde ik gisteren dat ze in de bergen van Tanjay ook grote "lizards" hebben die de kippen opvreten en de lizards worden weer door de bergbewoners opgevreten als ze gapakt kunnen worden.....moeder natuur... :jajaja: :jajaja:

maar ikzelf heb ze nog niet gezien tot nu toe in bijna 37 jaar...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Van Internet

Monitor Lizard Palawan

Lijkt erg veel op een varaan die op de Komodo eilanden leven in Indonesië. Die zijn in staat om een geit te verorberen. Je kan ze beter niet tegen komen op het land want ze zijn sneller dan je denkt.

bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag 28 oktober 2012, 13:51:46
Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 oktober 2012, 12:49:22
Juist en als je de crossing Pulantibig voorbij rijd vanuit het noorden staat er ook een bord op de brug met max 4 ton dacht ik (kan de foto niet vinden want het zijn er teveel).........maar er komen 22 wheelers over die inclusief lading zeker meer dan 20 ton zijn neem ik aan (een 22-wheeler bordevol met zakken cement en dan nog overbeladen)

Heel af en toe komt de LTO vanuit cebu met weegschalen voor de trucks om overbelading af te straffen (misschien één keer per jaar)......... :lachen: :lachen:

Morgen maak ik er een foto van als bewijslevering......... :jajaja: :jajaja:

Hier de brug met 4 ton en een Cerus liner die vol met passagiers (60) toch wel 7 ton zou wegen?





Deze kleinere bus zou volgens opschrift al behoorlijk wegen:





Ceres liner (kleinere bus)


Dan ook nog te bedenken het gewicht van een volle brandstoftanker



Dus eindconclusie: Misschien een domme Klootzak (nee, niet  de ondergetekende) die niet verder kon denken dan zijn :smiley-philippines: neus lang is................... :weetikniet: :weetikniet: