Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

wiking

Blijft altijd link natuurlijk. Zo heeft mijn vriendin snachts in een regenachtige bui bijna op een staart getrapt van ook ws een kleine cobra in Bohol. Ze voelde de staart langs haar enkels was goed afgelopen dacht ik zo en vanaf toen was de trend ook gezet.

xav

op palawan komen er ook cobra's voor, als ook de spuwende cobra... ik heb ooit es een staart van een slang onder gebladerte zien gaan, maar nooit geweten om welke slang het ging... toen vertelde de schoonvader dat er vroeger geregeld wel een hond sneuvelde aan een cobra of blind werd van een spuwende cobra... gelukkig komen ze er nu maar zelden voor... wij wonen naast een bosrijk gebied en daar komen toch geregeld wat wilde dieren uit...

bananacreek


Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 oktober 2012, 12:55:50
Zie je zeer weinig hier....Pontiac....geimporteerd?.......... :weetikniet: :weetikniet:



Zag van de week op Hibbard Ave, ter hoogte van campus Silliman Universiteit, een Peugot 205 rijden. Was al donker en reed zelf in tegenovergestelde richting. Een merk en type auto wat je in  :nederlandsevlag: bij de vleet ziet, maar hier; dus hoogst waarschijnlijk door een kano zelf ingevoerd.


gosternokke

Citaat van: xav op zaterdag 27 oktober 2012, 16:02:44
op palawan komen er ook cobra's voor, als ook de spuwende cobra... ik heb ooit es een staart van een slang onder gebladerte zien gaan, maar nooit geweten om welke slang het ging... toen vertelde de schoonvader dat er vroeger geregeld wel een hond sneuvelde aan een cobra of blind werd van een spuwende cobra... gelukkig komen ze er nu maar zelden voor... wij wonen naast een bosrijk gebied en daar komen toch geregeld wat wilde dieren uit...


Ja , Palawan stikt van de slangen.  Hier ene die het op de kippen van de buren had voorzien.  Het houden van dieren zoals kippen en dergelijk trekt  ze aan . Bij de buren was het iedere maand raak, bij ons nooit geen slang te zien.


gosternokke

#7916
Deze zat bij de buren in huis . Geen idee welke soort dit is ?

 



  Deze leefde nog toen ik de foto maakte,  en het is goed gebruik de slang eerst een flinke mep te verkopen, daarna een half uurtje nog met de levende slang te spelen, en te treiteren, voor dat ie de genade klap krijgt.  Vreemd maar vooral gevaarlijk volksvermaak .

bananacreek

Citaat van: bananacreek op zaterdag 27 oktober 2012, 12:49:22
Juist en als je de crossing Pulantibig voorbij rijd vanuit het noorden staat er ook een bord op de brug met max 4 ton dacht ik (kan de foto niet vinden want het zijn er teveel).........maar er komen 22 wheelers over die inclusief lading zeker meer dan 20 ton zijn neem ik aan (een 22-wheeler bordevol met zakken cement en dan nog overbeladen)

Heel af en toe komt de LTO vanuit cebu met weegschalen voor de trucks om overbelading af te straffen (misschien één keer per jaar)......... :lachen: :lachen:

Morgen maak ik er een foto van als bewijslevering......... :jajaja: :jajaja:

Hier de brug met 4 ton en een Cerus liner die vol met passagiers (60) toch wel 7 ton zou wegen?




bananacreek

Citaat van: bruno13 op zondag 28 oktober 2012, 07:55:59
mooi gebied banana :thumb:

Zekers, het gebied om de weg naar Lake Balinsasayo & Lanao ziet er zeer leuk uit.




bananacreek

Nu hoorde ik gisteren dat ze in de bergen van Tanjay ook grote "lizards" hebben die de kippen opvreten en de lizards worden weer door de bergbewoners opgevreten als ze gapakt kunnen worden.....moeder natuur... :jajaja: :jajaja:

maar ikzelf heb ze nog niet gezien tot nu toe in bijna 37 jaar...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Van Internet

Monitor Lizard Palawan