Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Kano

#7900
De Filipijnen volgen officieel de verkeerstekens van de Weense conventie, maar de praktijk ziet er anders uit. Borden met maximum tonnage heb ik wel gezien, voornamelijk voor bruggen maar als je ziet wat er overheen rijdt dan denk ik dat de meeste chauffeurs de verkeersborden als wegdecoratie beschouwen.

Een voorbeeld   :lachen:



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Juist en als je de crossing Pulantibig voorbij rijd vanuit het noorden staat er ook een bord op de brug met max 4 ton dacht ik (kan de foto niet vinden want het zijn er teveel).........maar er komen 22 wheelers over die inclusief lading zeker meer dan 20 ton zijn neem ik aan (een 22-wheeler bordevol met zakken cement en dan nog overbeladen)

Heel af en toe komt de LTO vanuit cebu met weegschalen voor de trucks om overbelading af te straffen (misschien één keer per jaar)......... :lachen: :lachen:

Morgen maak ik er een foto van als bewijslevering......... :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Beer na Beer sales naar beneden?.............. :lachen: :lachen:

Ok, KARAOKE, eerste prijs twee kisten Beer na Beer, wat een lawaai en een aantal kunnen niet eens zingen.... :lachen: :lachen:


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Zie je zeer weinig hier....Pontiac....geimporteerd?.......... :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

Hotel ESSENCE op de achtergrond....... voor 98% klaar........ :thumb: :thumb:




bananacreek

ELLENDIGE TRIP NAAR LAKE BALINSASAYO...... :negatief: :negatief:

Start was goed, maar op dit punt begon het water van de dienstwagen te koken en de lakes zijn ongeveer twee kilometer verderop en dat haal je nooit............ :negatief: :negatief: :negatief:



Had een gallon water in de wagen en gevuld en toen verderop, maar toen zat ik in de wolken......... :jajaja:



Wordt vervolgd:

bananacreek



Toen begon het keihard te regenen en te onweren............. :negatief: :negatief:

Na een paar honderd meter leip de temperatuur weer op en ik zat zonder water......... :negatief: :negatief:





In uiterste nood toen maar regenwater wat van de weg afstroomde in de gallon laten lopen.

Uiteindelijk zag ik in de stromende regen dat de zaak ergens lekte en waarschijnlijk (zoals ik later zag) komt het rechtstreeks uit de radiator, maar je kan het moeilijk zien wat alles zit dichtgebouwd met dat soort wagens.

Teon heb ik toch kunnen draaien en elke paar km "nieuw" modderwater toegevoegd en naar huis gereden en langs de highway water gevraagd bij een aantal bewoners en gelukkig vroegen ze geen geld...... :thumb: :thumb:

Het is dus geen gescheurde kop of zoiets maar wel degelijk rechtstreeks uit de radiator of de laagste slang.
Waterpomp lekt niet..........volgende week maar kijken.


bananacreek

#7909
Ongeveer 100 m van dit "pad" werd een paar maanden geleden een karabao in de buik gebeten door een COBRA en de karabao was morsdood in 2 uur tijd.

Ik heb nooit geweten dat ze daar ook cobra's hebben en nu hoorde ik gisteren dat ze daar ook zeer grote pythons hebben gezien.

Ik ben er zeer vaak geweest en heb nooit het "genoegen" gehad om kennis te maken met een python of cobra.
Er zijn daar geen mensen gestorven aan slangebeten zo werd mij gisteren verteld.

Waarschijnlijk heeft de karabao op de slang getrapt?....... :weetikniet: :weetikniet:

Waarde karabao = P18 duizend

[yt=640,505]N7HWquphGfo [/yt]