Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#7890
Habal-Habal van vandaag, een uitstekende driver............ :thumb: :thumb: :happy:

Rustige rijder en schakelt down op de juiste momenten....... :thumb: :thumb:





Ik vind de Honda TMX-155 toch wel de beste Habal-Habal motor


bananacreek


bananacreek

General McArthur?.......... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp:



Bliksemafleider of verlichting?.......... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek


bananacreek

Deze gabber speelt 20 seconden op zijn guitar (pingelen) en zegt dan: MAYOO..........en vraagt om geld.... :lachen: :lachen:




bananacreek

Binnenkomst in Tanjay city vanuit het zuiden.........volume up please......

[yt=640,505]x9AU8tynTrM [/yt]

bananacreek


wiking

bij het eerste filmpje ziet het asfalt er goed zie je niet vaak.

bananacreek

Citaat van: wiking op vrijdag 26 oktober 2012, 16:30:09
bij het eerste filmpje ziet het asfalt er goed zie je niet vaak.


Tussen Dumaguete en Bacong ligt er een uitstekend stuk asfalt en tussen Dumaguete en Tanjay-Bais zitten er enkele stukken bij die ze niet naar beton hebben veranderd omdat zulks nog goed was maar in het verleden was die weg gelegd door de China State Company en werd grotendeels volledig kapot gereden door zwaar overbeladen sugarcane trucks.


Ketelbinkie

Dat is veelal het probleem. Neem als voorbeeld Sibulan. Daar wordt momenteel een baranguay road vernieuwd. De manier waarop, helemaal handmatig, is op zich een kunst apart. Niet verwonderlijk dat de hoeveelheid strekkende meters die men per dag aanlegt/vernieuwt, mondjesmaat is. Maar dan is de weg na maanden weer klaar en als je dan ziet wat voor zwaar verkeer van zo'n weg gebruik maakt, moet men niet vreemd opkijken als na een jaar de scheuren enz. al weer optreden en binnen de korst mogelijke tijd zo'n weg weer compleet aan vaantjes wordt gereden en opnieuw aan vervanging/reparatie toe is, waar men dan de eerst komende 10 jaren echt geen budget voor zal uittrekken. Zo'n weg afsluiten voor zwaarder verkeer, wat men in  :nederlandsevlag: doet door er een bord te plaatsen met maximum toegestane as druk van zoveel ton, kennen ze of willen ze blijkbaar niet in de  :smiley-philippines:.