Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Kano op donderdag 18 oktober 2012, 17:19:58
Je hebt toch zeker wel gasmaskers en noodrantsoenen in de bunker?? :jajaja:





Ben vandaag weer in de bergen geweest om versterkingen aan te werven

Heb een aantal foto's en video clip maaar te moe om er wat aan te doen vandaag...vanmorgen de bergen in en twee uur daarna eruit, en dat is geen grapje zelfs als het niet regent.


bananacreek


Pjottr

Citaat van: bananacreek op vrijdag 19 oktober 2012, 14:34:13
Citaat van: Kano op donderdag 18 oktober 2012, 17:19:58
Je hebt toch zeker wel gasmaskers en noodrantsoenen in de bunker?? :jajaja:






Ben vandaag weer in de bergen geweest om versterkingen aan te werven

Heb een aantal foto's en video clip maaar te moe om er wat aan te doen vandaag...vanmorgen de bergen in en twee uur daarna eruit, en dat is geen grapje zelfs als het niet regent.


Gaat het binnekort bij jou vriezen of zo?
Ik wist niet dat het zo koud was in Dumaguete dat je CV nodig hebt.
Dan kom ik er ook wonen Goed voor mij spruiten Die zijn pas het lekkerst als de vorst er over heen is gegaan.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Pjottr op zaterdag 20 oktober 2012, 11:49:37
Citaat van: bananacreek op vrijdag 19 oktober 2012, 14:34:13
Citaat van: Kano op donderdag 18 oktober 2012, 17:19:58
Je hebt toch zeker wel gasmaskers en noodrantsoenen in de bunker?? :jajaja:






Ben vandaag weer in de bergen geweest om versterkingen aan te werven

Heb een aantal foto's en video clip maaar te moe om er wat aan te doen vandaag...vanmorgen de bergen in en twee uur daarna eruit, en dat is geen grapje zelfs als het niet regent.


Gaat het binnekort bij jou vriezen of zo?
Ik wist niet dat het zo koud was in Dumaguete dat je CV nodig hebt.
Dan kom ik er ook wonen Goed voor mij spruiten Die zijn pas het lekkerst als de vorst er over heen is gegaan.

Toch wel een behoorlijke koude nacht gisteren dacht ik...want de TUBA was bevroren.......... :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:


Ketelbinkie

Je kan de gerechtelijke weg bewandelen die, zoals het verleden heeft bewezen tot (tijdelijk) resultaat leidt. Een B-52 offensief is geen optie omdat je dan zelf van een NUISANCE kan worden beticht. Ik ken de plaatselijke situatie niet, maar wellicht ter overweging waard, dat in het geval de door jou zeer gewaardeerde buurman/eigenaar, een van zijn werknemer(s) overgaat tot het in de fik steken van allerhande met de door jou omschreven onwettelijke gevolgen, bestaat dan niet de mogelijkheid om, vanaf je eigen grondgebied, met behulp van een hoge drukslang c.q. powerful watergeweer, de brand te blussen. Het effect; je zal mogelijkerwijs de aangestoken rotzooi kunnen blussen en, last but not least, het verhoogt jouw schietvaardigheid, in het geval de chinezen de  :smiley-philippines: zullen gaan invallen en jij je wenst aan te melden bij de BB (bescherming burgerbevolking), ofschoon dat wellicht een onbezoldigde bezigheid zal zijn.

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag 20 oktober 2012, 13:56:00
Je kan de gerechtelijke weg bewandelen die, zoals het verleden heeft bewezen tot (tijdelijk) resultaat leidt. Een B-52 offensief is geen optie omdat je dan zelf van een NUISANCE kan worden beticht. Ik ken de plaatselijke situatie niet, maar wellicht ter overweging waard, dat in het geval de door jou zeer gewaardeerde buurman/eigenaar, een van zijn werknemer(s) overgaat tot het in de fik steken van allerhande met de door jou omschreven onwettelijke gevolgen, bestaat dan niet de mogelijkheid om, vanaf je eigen grondgebied, met behulp van een hoge drukslang c.q. powerful watergeweer, de brand te blussen. Het effect; je zal mogelijkerwijs de aangestoken rotzooi kunnen blussen en, last but not least, het verhoogt jouw schietvaardigheid, in het geval de chinezen de  :smiley-philippines: zullen gaan invallen en jij je wenst aan te melden bij de BB (bescherming burgerbevolking), ofschoon dat wellicht een onbezoldigde bezigheid zal zijn.

Het verbranden is niet dagelijks maar de stank is 24 uur per dag (afhankelijk van de wind) en morgen ga ik naar de City Health om hun verzoeken om een inspectie in mijn bijzijn te houden ZONDER de de tegenpartij in te lichten en in een rechtzaak kan dat niet want dan moeten beide partijen aanwezig zijn maar ik ga het proberen en zoniet dan heb ik wel een paar  :smiley-philippines: die willen getuigen tegen een redelijke vergoeding........... :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes:

Eerste de stank, dan het verbranden en de eigenaar denkt weer met een domme Hollander te doen maar dan weet hij nog niet de van Dale betekenis van een Klootzak.............om kort te zijn in de bijna 37 jaar hier verbannen te zijn heb ik al een aantal van dit soort zaken ondervonden en tot nu toe hebben ze allemaal (op het laatste moment natuurlijk) dekzijl gehaald (of zoiets).



bananacreek


Baliw-katok


bananacreek

Citaat van: Baliw-katok op zondag 21 oktober 2012, 10:09:33
Wel enige stuurmanskunst nodig,  zo te zien.  :thumb:


Een passagier op de tank........driver .....twee volwassenen en een kind daarachter......... :jajaja:

bananacreek

#7829
TAMPO GEVAL

Weer TAMPO  in deze omgeving waaronder een Klootzak...

Je staat er versteld van hoeveel  :smiley-philippines: (CEBUANOS) er zijn die toch niet het woord TAMPO kunnen herkennen (Tampo =Tagalog) en even opgezocht in de  :smiley-philippines: van Dale:

TAMPO komt dus meer overeen met het Visayan word: KALUÚT (let op het streepje in de tweede Ú)
Spreek uit: (KALOO_OT.......)...met de KALOO...als je ook Klootzak uitspreekt in het Nederlands....

.