Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 27 september 2012, 12:25:59
Dan maar terug naar de AOW level.............. :lachen: :lachen: :jajaja:



Huis komt me bekend voor. Gelegen in Valencia niet zo ver van de brandweerkazerne. Huurprijs die eigenaar vroeg was 10.000 peso per maand. Waanzinnig overpriced (no value for money) en zeker niet op AOW level :lachen: :lachen:. Bovendien zeer inbraak gevoelig, geen hek erom en als je ziet waar de muren boven de onderste rijen hollow blocks van zijn gemaakt. Met een eenvoudig zakmes zeer gemakkelijk open te snijden en ..... staat men binnen. Kortom ideaal voor het inbrekersgilde.

boomerang

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag 27 september 2012, 16:55:25
Citaat van: boomerang op donderdag 27 september 2012, 12:47:08
Citaat van: bananacreek op donderdag 27 september 2012, 12:24:45
Mooi maar kost een hoop geld

Another one bites the dust?......... :weetikniet: :weetikniet:





Hij wil graag terug naar US om zijn twee zonen daar een betere toekomst te gunnen.
Eigenlijk vind ik het helemaal niet duur, de huur tenminste. Ook in PH (in ieder geval Manila) geldt een vuistregel waarde is 10x de jaarhuur. Uitgaande van een 2-jaarcontract en dan 30000 zou dat een koopprijs maken van 3.6 miljoen. Het ziet er redelijk groot uit plus comfort van de 3000 m grond, het is ook geen hutje, volgens mij bouw je dat niet easy voor die prijs (stuk grond ook meerekenen).
Als het buiten het absolute budget gaat is het natuurlijk anders, maar relatief valt het me mee. Wel een beetje buiten het centrum maar ook weer niet in de rimboe.

En meningen kunnen veranderen door de omstandigheden. Wellicht dacht hij dat er wel een toekomst voor zijn kinderen inzat en is hij tot de conclusie gekomen dat het wat anders ligt dan gedacht.

De vraagprijs voor die villa was P11.000.000 en is inmiddels gezakt naar P9.000.000. Het geheel is laag gelegen aan de rivier en tijdens Sendong 17 december l.l. is er een stuk van de stenen omheining bij de rivier weggeslagen hetgeen het geheel wel gevoelig maakt voor een tweede natuurramp.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op vrijdag 28 september 2012, 12:49:20
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag 27 september 2012, 16:55:25
Citaat van: boomerang op donderdag 27 september 2012, 12:47:08
Citaat van: bananacreek op donderdag 27 september 2012, 12:24:45
Mooi maar kost een hoop geld

Another one bites the dust?......... :weetikniet: :weetikniet:





Hij wil graag terug naar US om zijn twee zonen daar een betere toekomst te gunnen.
Eigenlijk vind ik het helemaal niet duur, de huur tenminste. Ook in PH (in ieder geval Manila) geldt een vuistregel waarde is 10x de jaarhuur. Uitgaande van een 2-jaarcontract en dan 30000 zou dat een koopprijs maken van 3.6 miljoen. Het ziet er redelijk groot uit plus comfort van de 3000 m grond, het is ook geen hutje, volgens mij bouw je dat niet easy voor die prijs (stuk grond ook meerekenen).
Als het buiten het absolute budget gaat is het natuurlijk anders, maar relatief valt het me mee. Wel een beetje buiten het centrum maar ook weer niet in de rimboe.

En meningen kunnen veranderen door de omstandigheden. Wellicht dacht hij dat er wel een toekomst voor zijn kinderen inzat en is hij tot de conclusie gekomen dat het wat anders ligt dan gedacht.

De vraagprijs voor die villa was P11.000.000 en is inmiddels gezakt naar P9.000.000. Het geheel is laag gelegen aan de rivier en tijdens Sendong 17 december l.l. is er een stuk van de stenen omheining bij de rivier weggeslagen hetgeen het geheel wel gevoelig maakt voor een tweede natuurramp.

Juist hier zat ik gister aan te denken maar ik wist alleen dat het in de buurt moest zijn van een school en er is maar één school in die buurt en die is niet al tever van de rivier.

Ik had al vernomen dat na Sendiong de real estate prijzen in Palinpinon begonnen te "kelderen" want de vraag is gewoon wanneer hetzelfde zal gaan gebeuren als op December 17 2011.

Natuurlijk zijn ze aan het proberen om zoveel mogelijk toekomstige schade te voorkomen maar moeder natuur is moeilijk te temmen.



Men is er nog steeds niet over eens hoe velen van die reusachtige keien naar beneden kwamen









Een voorbeeld waarbij corruptie ook een rol speelt.

Niet al te ver van dat huis te koop vandaan halen ze zand en grind uit deze rivier (Okoy river) en soms wel 10 ten-wheeler trucks per dag.
In het verleden zijn daaromtrent veel klachten gemaakt omdat de rivieroevers begonnen af te breken.
Dat is allemaal in de loop der tijd onder de tafel geschoven omdat een aantal mensen bij de DENR onder de tafel werden betaald.

Men is niet alleen benauwd voor het water van de Okoy maar men begint nu ook rekening te houden dat het hele gebied tussen Lakes Balinsasayo & Danao en Dauin vulkanische oorsprong heeft en dat ook wel eens een probleem zou kunnen worden.

Lakes Balinsasayo & Danao zijn kraters van een oude vulkaan waar het water ongeveer 100 m diep is.


Mount talinis waar nog steeds zwaveldampen en stoom naar boven komt



Palinpinon op een afstand van ongeveer 2 km van het huis te koop en daar moet je niet vlakbij (500m) wonen met die giftige zwaveldampen.


Palinpinon Geothermal Powerplant




http://news.discovery.com/earth/looking-for-geothermal-energy-google-it-111026.html

Als je Geologie als hobby hebt dan woon je hier goed........ :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Mijn hobby........... :jajaja: :jajaja:





bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Deze man gaat het niet overleven in de gevangenis, want ze gaan hem castreren op z'n minst  :jajaja: :jajaja:

.

bananacreek