Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Misschien is het te simpel gedacht, maar ik waarom legt men geen plastic buis onder de grond waardoor de kabels getrokken kunnen worden??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Citaat van: Kano op zondag 23 september 2012, 14:19:36
Misschien is het te simpel gedacht, maar ik waarom legt men geen plastic buis onder de grond waardoor de kabels getrokken kunnen worden??

Idee is goed natuurlijk maar waarom men dat nog niet doet?


callebaut

Citaat van: Kano op zondag 23 september 2012, 14:19:36
Misschien is het te simpel gedacht, maar ik waarom legt men geen plastic buis onder de grond waardoor de kabels getrokken kunnen worden??

En wie gaat dan die plastic buis dan bekostigen ..... gedeelde kosten tussen de maatschappijen ? Zie het nog gebeuren eerst concureren ze mekander dood en daarna samenwerken ... :lachen:

boldy

Citaat van: Kano op zondag 23 september 2012, 14:19:36
Misschien is het te simpel gedacht, maar ik waarom legt men geen plastic buis onder de grond waardoor de kabels getrokken kunnen worden??

dat werkt niet om kabels honderden meters door ene buis heen te krijgen  laat staan kilometers (kleinere stukken gaan wel over tientallen meters als het niet alte dikke kabels zijn)  ,alleen als het glasvezel is lukt dat want dat blazen ze door de buis heen(is voor tel of internet). hier leggen ze ook geen buizen in de grond alleen om een weg over te steken  leggen ze vaak een mantelbuis neer  maar das maar over een meter of 5 of 6 . hier werkt het ook vreemd want als ze een sleuf gaan graven om er een plastic buisje in te leggen voor glasvezel zou ik zeggen pleur er meteen 4 in de grond ,nou vergeet het maar dat mag niet (wrom dat vraag ik mijzelf ook af) . als ze er een paar extra in pleuren  zijn de kosten ook minder want degene voor wie de buizen gelegd worden moet de gemeente per m2 een bepaald bedrag betalen.
het was hier zelf een paar jaar geleden zo erg dat wanneer de delta nuts ( de firma in zeeland die hier voor de elektra water en gas voorzieningen zorgt)   een huisaansluiting ging maken
voor het water ,gas en electra . dat eerst ze het water kwamen aansluiten  ze het gat dicht gooien  ons bellen  om het dicht te straten (moeten ze dus voor betalen)  en dan de volgende dag kwamen ze om het gas aan te sluiten ( ja ja dat is hetzelfde bedrijf) weer hetzelfde riedeltje (weer betalen) en dan 2 dagen later sloten ze het electra aan.  :crazy:
nou schiet mij maar lek . tegenwoordig werken ze wel normaal en doen ze alles in 1 keer    :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek


bananacreek


Kano

Creek, je hebt toch nog die twee radiatoren thuis die je kunnen opwarmen  :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn