Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


gosternokke

#7551
Citaat van: bananacreek op donderdag 20 september 2012, 12:29:55
Waitresses in de disco mogen niet meer hun cellphone gebruiken on duty op straffe van P500..... :thumb: :thumb:






  Verstandige beslissing !   Is toch niet meer dan normaal dat je in de baas zijn tijd niet gaat spelen met je telefoon.

  Er moet aandacht zijn voor de klant, niet voor de telefoon.

  Kan me goed voorstellen hoe ergerlijk het is voor klanten, die een ladiedrink voor een meisje bestellen, en de dame in kwestie richt haar aandacht op de telefoon in plaats van de klant.

 Als je veel van zulk personeel heb kun je op termijn de tent wel sluiten.

  En helaas hebben veel meiden niet zoveel verantwoordelijkheids besef dat ze zelf inzien dat zoiets niet kan.

 

Rich

Citaat van: bananacreek op donderdag 20 september 2012, 12:29:55
Waitresses in de disco mogen niet meer hun cellphone gebruiken on duty op straffe van P500..... :thumb: :thumb:


Groot gelijk  :thumb: :thumb:
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Tis te hopen voor banacreek dat de dames niet massaal TAMPO krijgen , van zo een maatregel   :lachen: 

Kano

Creek, gaan de dames nu niet massaal naar de CR om te texten??
Er zijn werkgevers die bij het begin van de werktijd de cellphones innemen. Maar je raad het al, er zijn er die een oude inleveren en nog een tweede op zak hebben :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

#7555
Citaat van: bananacreek op donderdag 20 september 2012, 12:33:42
Je mag huren maar wel eerst de achterstallige rente van een ander betalen.......... :jajaja: :lachen: :lachen:

Idem dito hetzelfde gezeur wanneer je als huurder ergens intrekt en blijkt dat de vorige bewoner (huurder) niet zijn bills voor water en elektra heeft betaald. De bills staan dan wel op naam van de eigenaar van het pand maar als die laks is met het betalen van achterstallige rekeningen kan je als huurder je eigen rekening pas gaan betalen als alle oude uitstaande rekeningen zijn betaald. Beetje rare situatie. Heb daar een hele discussie over gehad met Noreco. Ook al als je hun tracht uit te leggen dat je als nieuwe huurder totaal niks met die oude onbetaalde rekeningen te maken hebt, krijg je het niet aan hun verstand gepraat. Uiteindelijk betaalt de eigenaar natuurlijk en zal die het op zijn beurt weer moeten gaan verhalen op de vorige huurder. Is dat alles in NL toch wat eenvoudiger geregeld. Daar staat o.a. de elektriciteitsrekening op naam van de huurder en niet op die van de eigenaar van een pand.

Kano

In Nederland is het makkelijker om iemand te traceren dan in de Filipijnen. Dat probleem legt men dus liever bij de eigenaar.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag 21 september 2012, 00:32:33
Creek, gaan de dames nu niet massaal naar de CR om te texten??
Er zijn werkgevers die bij het begin van de werktijd de cellphones innemen. Maar je raad het al, er zijn er die een oude inleveren en nog een tweede op zak hebben :haha:

Ik hoorde dat sommigen een plan hadden om de phone in de panty te stoppen......... :weetikniet: :weetikniet:

Ik zal dan vanavond (surprise inspection) beginnen met het controleren........... :thumb: :thumb: :atyourservice: :atyourservice:


Dubbele zakken?............ :happy: :happy:


bananacreek

Vaak zie je hier Filipijnen op hun cellphone "rammen" met hun vingers en ze kijken de andere kant op...... :lachen: :lachen:

Ik doe dat ding uit als ik geen belanrijk bericht verwacht en elke paar uur even aan, ik leef mijn eigen leven en wordt niet geleefd door de telefoonmaatschappij............. :jajaja:

GSM kan zeeeeer handig zijn maar kan ook levens bederven en wat dan ook............ :neeneenee:


bananacreek