Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Probleem met de plastic ban is dat als wanneer je bijvoorbeeld 2 kg rijst koopt in de market dan kan je niet meer om een "double bag" vragen en als je dan de enkele (slechte kwaliteit) bag op het stuur van de motor hangt, dan kom je niet ver weg..... :neeneenee: :neeneenee: :lachen:





bananacreek

Hier heeft de verkoopster haar cellphone niet nodig om uit te rekenen hoeveel een halve kilo kost als een kilo P28 kost....daar zijn vaak grote problemen mee............. :lachen: :lachen:


bananacreek

Altijd handig die extra handrem uit het stenen tijdperk......... :thumb: :thumb: :thumb: :happy:


bananacreek


O.B.Bommel

Citaat van: bananacreek op woensdag  5 september 2012, 13:21:28
Dit is een free for all topic.............geen probleem.................... :thumb: :thumb:
Des te eerder zit hij aan de 200000 kijkers  :floet: :benweg:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag  5 september 2012, 17:27:14
Citaat van: bananacreek op woensdag  5 september 2012, 13:21:28
Dit is een free for all topic.............geen probleem.................... :thumb: :thumb:
Des te eerder zit hij aan de 200000 kijkers  :floet: :benweg:

Juist precies............. :hoedjeaf:

Maar heeft men er geen zin meer in om dit te bekijken dan zie ik dat vanzelf wel en kan ik eerder stoppen.

Wil men dat ik doorga dan misschien de 250 duizend voor kerst?

Ik hoor het wel........... :jajaja: :jajaja:

Ik heb zoveel te doen hier........maar ik had dit forum gewoon als een nieuwe hobby benoemd en ik heb er wel plezier in....tot zover.. :jajaja: :jajaja:

Trouwens ik dacht dat ik zeer veel van dit forum heb mogen opsteken........ :thumb: :thumb:



Ketelbinkie

Ik bewonder en je moed en je discipline; want er gaat aardig wat tijd inzitten. Maar zolang jij het vol kunt houden, zullen de overige forumleden dat ook wel kunnen, is zo mijn inschatting. :applaus:.

vvjoris

Citaat van: bananacreek op woensdag  5 september 2012, 14:31:07
Vele klachten betreffende de plastic bag ban.......... :jajaja:

Maar ik heb er niet al teveel problemen mee want nu breng ik mijn eigen tas mee en ik heb een paar plastic bags uit Nederland sedert 2010 bewaard......... :thumb: :thumb:



Wanneer gaat die plastic bag ban in?

Ik ben sinds maandag terug in  :belgiesmiley:, en in de 7 weken  :smiley-philippines: zal ik toch wel een hondertal plastiek zakjes verzameld hebben (SM, Super Saver, Robinson, Metro, Gaisano => allemaal 'plastic' in overvloed....)

De 'ban' is ook vrij idioot vind ik, je gebruikt de zakjes toch als vuilzakjes, om iets in mee te nemen, om de vuile was in te steken....

Hebben ze dan ook niet zoals in  :belgiesmiley: herbruikbare 'betalende zakken' als alternatief? Je hebt er hier van 3 cent, 10 cent en 25 cent ... Carrefour, Delhaize, Match, Aldi (die scheuren altijd: rommel), Spar, Albert Heyn (maar die hollanders hebben hun betalende zakjes kleiner gemaakt  :lachen: :lachen: :lachen:)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam