Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Voor zakelijk gebruik is er gegarandeerde internetsnelheid (CIR=committed internet rate).
Maar van de prijzen sla je steil achterover en dat is ook de reden dat veel internetcafe's alleen een 4Mbps snelheid hebben



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Fail_over

Citaat van: Darko69 op zondag  2 september 2012, 12:07:40
Met zwaar downloaden is het vaak de HD die de snelheid niet bij kan benen(downloaden, parren, OS draaien bijv.).

Onzin. HD spint met 5400 of 7200 toeren en kan dat makkelijk bij benen. Als er geswaped wordt en het OS is druk met de HD heb je te weinig geheugen. En ben je naast het download te veel dingen tegelijk aan het doen.

De enigste bottleneck met internet is de aansluiting zelf, die is altijd het traagst.

In 2001 werkte we met een Gigabit netwerk, 1000 mb/s en het over copieren van grote bestanden 2 GB en up. Zelfs toen konden de pc's het makkelijk bijhouden en was het netwerk de bottleneck.  :jajaja:

Don't lecture me about computers, i work since 1982 with them.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bananacreek

#7302
Ok, dank voor alle reacties.

Ik gebruik mijn computers alleen voor huis, tuin en keuken gebruik en muziek en ik ben er tot zover tevreden mee.

Weet er niet veel vanaf, maar leer af en toe ietsje bij.........vandaar dank voor alle reacties........ :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Bovenstaande misschien in Manila of Cebu maar hier max tot 3Mb voor P3000/maand.
Zowel Globe als PLDT
5Mb DSL alleen downtown.

CitaatIn de praktijk zal een ideale download snelheid rond de 250 a 300 kilobite per seconden liggen.

Met mijn Globe verbinding kom ik soms 370 kbs download speed als ik iets van Piratebay download via uTorrent

Een tiental jaren geleden had je hier in Dumaguete alleen inbelverbindingen met Mozcom en kon je downloaden met 2kbs........... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen:

Nogmaals dank voor de reacties en al zijn sommige reacties niet dezelfde, danalsnog trek ik mijn conclusies daaruit zonodig............ :hoedjeaf: :hoedjeaf:




bananacreek

Camera kapot en morgen met de andere beginnen (Panasonic ZS-10)



Andere werkte voor iets meer dan twee jaar en ga proberen om dat ding (FX-40) naar Panasonic in Manila op te sturen en kijken of ze dat kunnen repareren.

Alles gaat kapot hier.........Videocard...UPS...........Camera.........ruitenwisser........autoband.........in 3 dagen tijd... :negatief: :negatief:

bananacreek


bananacreek

Met de nieuwe camara, maar neemt teveel ruimte in beslag.......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:





Fail_over

Citaat van: Darko69 op zondag  2 september 2012, 13:00:19
Dat het netwerk zelf trager is dan de schijf is begrijpelijk

IDD, en daar ging het dus om. Het internet(werk).

Tot zo ver het nerdgekwek.  :crazy:

Back to you Boss Creek !!!   :atyourservice:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bananacreek

Citaat van: Luke op zondag  2 september 2012, 05:07:54
Tijd voor een "upgrade" creek. win XP is veels te traag geworden. Win 7 of eind van't jaat win 8 geeft een groot verchil in gewone bewerkingen op je PC. Wel eerst even kijken of het "motherboard" gesupporteerd is... 



De anderen lopen op Win7 en het notebook kan wel op XP draaien maar NO VIDEO DRIVERS.......en ik heb hier NED en ENG Win7, maar ik heb liever XP als het aan mij ligt.

Als de crack goed is dan draait het uitstekend.
Kijk originele Windows en Office kost duur hier en zolang ze de prijzen niet naar beneden halen voor Jan met de Pet dan blijft de Piracy overleven

Hier staan ook de prijzen van bepaalde softwares bij
http://www.pcquickbuys.com/downloads.html




bananacreek

#7308
Citaat van: Darko69 op zondag  2 september 2012, 13:24:02
Citaat van: Fail_over op zondag  2 september 2012, 13:15:54
Citaat van: Darko69 op zondag  2 september 2012, 13:00:19
Dat het netwerk zelf trager is dan de schijf is begrijpelijk

IDD, en daar ging het dus om. Het internet(werk).

Tot zo ver het nerdgekwek.  :crazy:

Back to you Boss Creek !!!   :atyourservice:

Hopelijk heeft Creek er wat aan idd. Internet in Phil zal altijd wel de beperking zijn :lachen:

INTERNET HIER IN DE PROVINCIE LOOPT NOG VELE JAREN ACHTER OP MANILA EN EUROPA, HIER MOET JE ROEIEN MET DE RIEMEN DIE JE HEBT..........







bananacreek