Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Kijk om terug te komen op de zwarte blokken....ook mijn icon (avatar) was verdwenen in die periode en geprobeerd weer in te stellen maar lukte niet.............. :weetikniet: :weetikniet:

Boze geesten in mijn computer?

Wak-Wak? (aswang)



Of alleen maar dit?

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 september 2012, 14:19:30
Globe nu razend snel

Iemand bied mij een 3,7 Ghz processor aan voor P800 (normaal prijs ongeveer P6000 en ik heb nu (op deze comp) een 2.4 Ghz

Kan ik het verschil goed merken of niet?......... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:
Gisteren was Globe bij mij ook zo traag als stroop, vandaag weer normaal. Met een 3,7 Ghz processor zullen allerlei bewerkingen in diverse programma's aanzienlijk sneller verlopen, dat ga je dus merken mits ook je geheugen voldoende is en niet aan zijn maximum al zit. Is die processor geschikt voor je moederbord?

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag  1 september 2012, 15:03:48
Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 september 2012, 14:19:30
Globe nu razend snel

Iemand bied mij een 3,7 Ghz processor aan voor P800 (normaal prijs ongeveer P6000 en ik heb nu (op deze comp) een 2.4 Ghz

Kan ik het verschil goed merken of niet?......... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:
Gisteren was Globe bij mij ook zo traag als stroop, vandaag weer normaal. Met een 3,7 Ghz processor zullen allerlei bewerkingen in diverse programma's aanzienlijk sneller verlopen, dat ga je dus merken mits ook je geheugen voldoende is en niet aan zijn maximum al zit. Is die processor geschikt voor je moederbord?

Ja, volgens de man is die processor wel geschikt voor het moederboord op deze computer

Dus ook videos kunnen sneller downloaden?



Kano

Met een snellere processor gaat je downloadsnelheid niet omhoog Creek.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek


Fail_over

Even ter verduidelijking:

Processor snelheid is voor het aantal handelingen per keer. Hoe hoger de Ghz hoe sneller de pc een taak kan afhandelen binnen het beschikbare geheugen. Gangbaar voor het schrijven van een briefje, mailtje en surfen op het internet is 2,5 Ghz processor. Enkel, dual of quad. ( 1x, 2x of 4x het aantal gekoppelde processoren)

Gangbaar geheugen is tegenwoordig voor de "normale" gebruiker 2GB.

Internet snelheid is in MB per seconde. bv. 6 mb download en 1 mb upload. Via de telefoonlijn is dit vaak ADSL A staat voor asynchroon, een verschil in up- en download.
In de praktijk wordt deze snelheid echter zelden gehaald. Mede omdat het internet verkeer meer inhoud dan alleen het tellen van bits.

Als met een bestand van 10 mb wilt download, en men heeft een verbinding van 5 mb per seconde wil dit niet zeggen dat het bestand binnen 2 seconden binnen is.
In de praktijk zal een ideale download snelheid rond de 250 a 300 kilobite per seconden liggen. Allerlei factoren, zoals de afstand van je hus tot aan het eerste aansluit punt in de straat, het aantal aansluitingen van je buren, en het gezamenlijk tijdstip waarop iedereen online is maken deel uit van de snelheid.

Tegenwoordig zijn er een aantal methoden voor de internet aansluiting.

Bekabeld.

De pc heeft een netwerk aansluiting van 10/100 mb per seconden. Als je een internet abbonement hebt van boven de 10 mb per seconden ben je een gelukkig man, maar heb je nog voldoende breedte over.

Draadloos

Draadloos gaat over het algemeen via het b, g of n netwerk protocol.
11, 54 of 300 mb per seconden.

In de praktijk kan het dus voorkomen dat men een abonnement heeft van 4 mb down, en 512 kb upload snelheid. Deze komt met deze snelheid bekabeld het huis binnen, en wordt met een draadloze router verspreid via het N protocol, 300 mb per seconden.

Dit heeft echter weinig zin omdat het abonnement maar 4 mb/s is. En de realistische overdracht snelheid maar 200 kb/s.

Sneller internetten kan alleen gerealiseerd worden door de het aanbod van de provider te verhogen. Alle pc's en randapparatuur tegenwoordig hebben een overkill t.o.v. de internet snelheid. (Glasvezel daargelaten)

Tuurlijk zijn er normeer dingen over te vertellen, maar kort door de bocht is dit het.  :hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fail_over

Citaat van: boldy op zaterdag  1 september 2012, 20:20:27
volgens mij weet je totaal niet waar je over praat F_O :haha:

Nee, klopt, zwets maar zo wat an. Gemeen goed hier.  :lachen: :happy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 september 2012, 15:14:07
Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag  1 september 2012, 15:03:48
Citaat van: bananacreek op zaterdag  1 september 2012, 14:19:30
Globe nu razend snel

Iemand bied mij een 3,7 Ghz processor aan voor P800 (normaal prijs ongeveer P6000 en ik heb nu (op deze comp) een 2.4 Ghz

Kan ik het verschil goed merken of niet?......... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:
Gisteren was Globe bij mij ook zo traag als stroop, vandaag weer normaal. Met een 3,7 Ghz processor zullen allerlei bewerkingen in diverse programma's aanzienlijk sneller verlopen, dat ga je dus merken mits ook je geheugen voldoende is en niet aan zijn maximum al zit. Is die processor geschikt voor je moederbord?

Ja, volgens de man is die processor wel geschikt voor het moederboord op deze computer

Dus ook videos kunnen sneller downloaden?



Die snellere 3,7 Ghz processor is wel weer handig als je b.v. video wilt bewerken in een prog als Studio enz. Voor de rest zie de overige eerdere reacties van de andere leden.

Luke

Tijd voor een "upgrade" creek. win XP is veels te traag geworden. Win 7 of eind van't jaat win 8 geeft een groot verchil in gewone bewerkingen op je PC. Wel eerst even kijken of het "motherboard" gesupporteerd is...