Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Kano

De prijzen van de aardappelen zijn inderdaad hoog. Merkwaardig want de prijzen van camote (zoete aardappelen) zijn een stuk lager.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

Citaat van: Kano op donderdag 30 augustus 2012, 14:36:26
De prijzen van de aardappelen zijn inderdaad hoog. Merkwaardig want de prijzen van camote (zoete aardappelen) zijn een stuk lager.

Een zoete aardappel is dan ook iets totaal anders dan een aardappel. De aardappel behoort tot de familie van de Nachtschade, de Bataat tot de Winde. De Bataat groeit overal in de Filippijnen. De aardappelen worden in de Filippijnen tegenwoordig vooral uit China ingevoerd.

Die Fuji appels zijn ook duur. Worden per stuk verkocht en ik vond ze niet lekker.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek


Ketelbinkie

Citaat van: Luc op donderdag 30 augustus 2012, 14:59:13
Die Fuji appels zijn ook duur. Worden per stuk verkocht en ik vond ze niet lekker.
Klopt, zit echt helemaal maar dan ook helemaal geen smaak aan en met een beetje pech ook nog eens een keer zo droog als Sinterklaas zijn achterste.

Kano

Bedankt voor de info Luc. Wist ik niet. Die Fuji appels liggen overal, maar ik kan ze niet meer zien.  Sommige zoete peren zijn nog wel te eten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Budgie

Citaat van: Ketelbinkie op donderdag 30 augustus 2012, 15:19:52
Citaat van: Luc op donderdag 30 augustus 2012, 14:59:13
Die Fuji appels zijn ook duur. Worden per stuk verkocht en ik vond ze niet lekker.
Klopt, zit echt helemaal maar dan ook helemaal geen smaak aan en met een beetje pech ook nog eens een keer zo droog als Sinterklaas zijn achterste.

Inderdaad op de Filippijnen zijn ze smakeloos en als je ze hier koop zijn ze wel goed van smaak Om te zien zijn het wel dezelfde appels maar herkomst Frankrijk of Oostenrijk en zelden Nieuw-Zeeland  Koop ze regelmatig op de markt Asawa vind ze om zo op te eten heel lekker en ik vind ze vooral lekker om te koken met wat suiker en kaneel
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

weer internet problemen hier.............. :lachen: :lachen:

Kan alleen maar goed gaan voor een paar maanden hier in het heilige land...........

bananacreek

Ik denk dat dit de laatste is, ik gooi de handoek in de ring, dit werkt niet goed meer en ik kan pas later vanavond uitvinden of het elders hetzelfde is.

Deze appels zijn wat zuurder en met meer vocht maar tweemaal zo duur


bananacreek


bananacreek