Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 23 augustus 2012, 02:08:24
Problemen hier gisteren bij alled leden (dacht ik?)



Vraag: waarom?

Klopt, bij mij idem dito.............!!

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 21 augustus 2012, 14:02:25
Gisternacht kwam ik thuis om 0.200 uur en werd bij aankomst naast de bunker bijna doodgereden door een motorfiets zonder enkele verlichting........de flikkers........... :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:
Dat het een ongeregeld zooitje is in de  :smiley-philippines: hoef ik denk ik niemand meer uit te leggen, maar dat ze het op grote schaal rondrijden van voertuigen zonder verlichting na zonsondergang tot nu toe nog nooit hebben aangepakt is een grof schandaal, je reinste vorm van criminaliteit door een regering die zegt op te komen voor het welzijn van haar bevolking door o.a. een helmplicht in te voeren. Hoeveel boter kan iemand op zijn hoofd hebben.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op donderdag 23 augustus 2012, 04:51:00
Citaat van: bananacreek op dinsdag 21 augustus 2012, 14:02:25
Gisternacht kwam ik thuis om 0.200 uur en werd bij aankomst naast de bunker bijna doodgereden door een motorfiets zonder enkele verlichting........de flikkers........... :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:
Dat het een ongeregeld zooitje is in de  :smiley-philippines: hoef ik denk ik niemand meer uit te leggen, maar dat ze het op grote schaal rondrijden van voertuigen zonder verlichting na zonsondergang tot nu toe nog nooit hebben aangepakt is een grof schandaal, je reinste vorm van criminaliteit door een regering die zegt op te komen voor het welzijn van haar bevolking door o.a. een helmplicht in te voeren. Hoeveel boter kan iemand op zijn hoofd hebben.
Hoe je 't ook draait of keert, de  :smiley-philippines: is een ontwikkelingsland, dus dient een heel groot deel van de mensen nog ontwikkeld te worden. Ik ben helemaal geen neokolonialist, en je mag ook niet veralgemenen, maar er zijn veel filipinos/as die in sommige zaken enorm 'stupid' zijn. Zoals bijvoorbeeld in verband met het motorrijden: een helm verplichten? het is hier toch veel te warm daarvoor, dus gaat iedereen die zowizo afzetten als 'ze' het niet zien. Helm veilig? Het verkeer is hier zo druk dat ze max 30 per uur rijden, dus m.i. gewoon niet nodig, tezij je op een weg kan rijden waar toch enige snelheid kan gehaald worden...en inderdaad langs de andere kant in het donker laten rondrijden zonder verlichting, zouden ze beter eerst even aanpakken
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

callebaut

#7173
Citaat van: Ketelbinkie op donderdag 23 augustus 2012, 04:51:00
Citaat van: bananacreek op dinsdag 21 augustus 2012, 14:02:25
Gisternacht kwam ik thuis om 0.200 uur en werd bij aankomst naast de bunker bijna doodgereden door een motorfiets zonder enkele verlichting........de flikkers........... :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:
Dat het een ongeregeld zooitje is in de  :smiley-philippines: hoef ik denk ik niemand meer uit te leggen, maar dat ze het op grote schaal rondrijden van voertuigen zonder verlichting na zonsondergang tot nu toe nog nooit hebben aangepakt is een grof schandaal, je reinste vorm van criminaliteit door een regering die zegt op te komen voor het welzijn van haar bevolking door o.a. een helmplicht in te voeren. Hoeveel boter kan iemand op zijn hoofd hebben.

Heb enkele vragen ingestuurd naar de Negros Chronicle Newspaper op een artikel over het welzijn van de veiligheid ivm het dragen van een helm .
Kinderen onder de 10 jaar verboden op motorfiets , wat betreft het dragen van kinderhelmen ? Zijn er helmen verkrijgbaar maatje Small ?
De kleinste maat hier verkrijgbaar te dgte = Medium
Hoe zit het met hun veiligheid ?
Enkel de bestuurder of beide hoeven een helm te dragen ?
Het model van de helm , full faced , halve faced ...?
Tot heden zijn mijn vragen nog steeds onbeantwoord   :ikkeniebegrijp:

vvjoris

Citaat van: callebaut op donderdag 23 augustus 2012, 05:23:10
Citaat van: Ketelbinkie op donderdag 23 augustus 2012, 04:51:00
Citaat van: bananacreek op dinsdag 21 augustus 2012, 14:02:25
Gisternacht kwam ik thuis om 0.200 uur en werd bij aankomst naast de bunker bijna doodgereden door een motorfiets zonder enkele verlichting........de flikkers........... :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:
Dat het een ongeregeld zooitje is in de  :smiley-philippines: hoef ik denk ik niemand meer uit te leggen, maar dat ze het op grote schaal rondrijden van voertuigen zonder verlichting na zonsondergang tot nu toe nog nooit hebben aangepakt is een grof schandaal, je reinste vorm van criminaliteit door een regering die zegt op te komen voor het welzijn van haar bevolking door o.a. een helmplicht in te voeren. Hoeveel boter kan iemand op zijn hoofd hebben.

Heb een enkele vragen ingestuurd naar de Negros Chronicle Newspaper op een artikel over het welzijn van de veiligheid ivm het dragen van een helm .
Kinderen onder de 10 jaar verboden op motorfiets , wat betreft het dragen van kinderhelmen ? Zijn er helmen verkrijgbaar maatje Small ?
De kleinste maat hier verkrijgbaar te dgte = Medium
Hoe zit het met hun veiligheid ?
Enkel de bestuurder of beide hoeven een helm te dragen ?
Het model van de helm , full faced , halve faced ...?
Tot heden zijn mijn vragen nog steeds onbeantwoord   :ikkeniebegrijp:
Er was enkele maanden geleden een artikel over de hogere inkomprijs voor foreigners in het Sugbu weet ik veel museum hier in Cebu. Ik schreef toen ook een mail naar het dagblad waar dat verschenen was, en ik kreeg antwoord dat ze het aan de auteur doorgestuurd hadden. Die op zijn beurt antwoordde uiteraard niet, waarschijnlijk omdat ik al zijn idiote argumenten met  de grond gelijk had gemaakt....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: vvjoris op donderdag 23 augustus 2012, 06:01:11
Citaat van: callebaut op donderdag 23 augustus 2012, 05:23:10
Citaat van: Ketelbinkie op donderdag 23 augustus 2012, 04:51:00
Citaat van: bananacreek op dinsdag 21 augustus 2012, 14:02:25
Gisternacht kwam ik thuis om 0.200 uur en werd bij aankomst naast de bunker bijna doodgereden door een motorfiets zonder enkele verlichting........de flikkers........... :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:
Dat het een ongeregeld zooitje is in de  :smiley-philippines: hoef ik denk ik niemand meer uit te leggen, maar dat ze het op grote schaal rondrijden van voertuigen zonder verlichting na zonsondergang tot nu toe nog nooit hebben aangepakt is een grof schandaal, je reinste vorm van criminaliteit door een regering die zegt op te komen voor het welzijn van haar bevolking door o.a. een helmplicht in te voeren. Hoeveel boter kan iemand op zijn hoofd hebben.

Heb een enkele vragen ingestuurd naar de Negros Chronicle Newspaper op een artikel over het welzijn van de veiligheid ivm het dragen van een helm .
Kinderen onder de 10 jaar verboden op motorfiets , wat betreft het dragen van kinderhelmen ? Zijn er helmen verkrijgbaar maatje Small ?
De kleinste maat hier verkrijgbaar te dgte = Medium
Hoe zit het met hun veiligheid ?
Enkel de bestuurder of beide hoeven een helm te dragen ?
Het model van de helm , full faced , halve faced ...?
Tot heden zijn mijn vragen nog steeds onbeantwoord   :ikkeniebegrijp:
Er was enkele maanden geleden een artikel over de hogere inkomprijs voor foreigners in het Sugbu weet ik veel museum hier in Cebu. Ik schreef toen ook een mail naar het dagblad waar dat verschenen was, en ik kreeg antwoord dat ze het aan de auteur doorgestuurd hadden. Die op zijn beurt antwoordde uiteraard niet, waarschijnlijk omdat ik al zijn idiote argumenten met  de grond gelijk had gemaakt....
Off Topic, maar tich nog in verband met het vorige. Ik was daarnet - zonder Janice, dus als foreigner alleen - in Asia Home Appliances, zou een shellane (gasbrander) willen kopen, dat kort bijna niks, maar je hebt een 'regulator' nodig (veiligheid tussen de gasfles en de 'rubber hose') Vroeg of ze het hadden en wat de prijs was. 450 pesos durft die pinoy zeggen, terwijl ik weet dat de 'huisbazin' van mijn appartement hier me zei dat het 90 pesos kostte ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Citaat van: vvjoris op donderdag 23 augustus 2012, 06:01:11Off Topic, maar tich nog in verband met het vorige. Ik was daarnet - zonder Janice, dus als foreigner alleen - in Asia Home Appliances, zou een shellane (gasbrander) willen kopen, dat kort bijna niks, maar je hebt een 'regulator' nodig (veiligheid tussen de gasfles en de 'rubber hose') Vroeg of ze het hadden en wat de prijs was. 450 pesos durft die pinoy zeggen, terwijl ik weet dat de 'huisbazin' van mijn appartement hier me zei dat het 90 pesos kostte ....
Op afstand moeilijk te beoordelen, maar ik weet wel je hebt regulators en regulators. Hier in Dumaguete koop je bij een winkel in Chinese dump artikelen ook zoiets voor 90 peso. Een originele Shell regulator van betere kwaliteit kost inderdaad ietsjes meer. Maar mag aannemen dat de persoonlijke veiligheid niet op 360 peso blijft steken. Maar al te vaak gebeuren er regelmatig ongelukken vanwege de inferieure kwaliteit van de aansluiting van de gasfles naar de cooker, dus de keuze is up to you zoals een bekend gezegde in de  :smiley-philippines: luidt.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op donderdag 23 augustus 2012, 11:48:36
Citaat van: vvjoris op donderdag 23 augustus 2012, 06:01:11Off Topic, maar tich nog in verband met het vorige. Ik was daarnet - zonder Janice, dus als foreigner alleen - in Asia Home Appliances, zou een shellane (gasbrander) willen kopen, dat kort bijna niks, maar je hebt een 'regulator' nodig (veiligheid tussen de gasfles en de 'rubber hose') Vroeg of ze het hadden en wat de prijs was. 450 pesos durft die pinoy zeggen, terwijl ik weet dat de 'huisbazin' van mijn appartement hier me zei dat het 90 pesos kostte ....
Op afstand moeilijk te beoordelen, maar ik weet wel je hebt regulators en regulators. Hier in Dumaguete koop je bij een winkel in Chinese dump artikelen ook zoiets voor 90 peso. Een originele Shell regulator van betere kwaliteit kost inderdaad ietsjes meer. Maar mag aannemen dat de persoonlijke veiligheid niet op 360 peso blijft steken. Maar al te vaak gebeuren er regelmatig ongelukken vanwege de inferieure kwaliteit van de aansluiting van de gasfles naar de cooker, dus de keuze is up to you zoals een bekend gezegde in de  :smiley-philippines: luidt.
Volledig met je eens maar het verschil is toch wel erg groot, het is maal 5 é... Ik vraag het nog even aan Charmaine en de neef van Janice kent er precies ook iets van. Morgen even naar Mandaue, daar is zo'n hardware (niks met computers te maken  :lachen:) waar ze zo'n spullen hebben...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek



Ok, ik dacht dat de servers van het forumhoofdkantoor in Luxemburg waren gecrashed en dat alle topics verdwenen waren en ik dacht: ok, dit is de juiste tijd om de handoek in de ring te gooien, de helicopter in en springen maar... :ripba8: :ripba8:



Nee hoor, vergeet het maar........... :negatief: :negatief:

Lekke voorband.......... :jajaja: :jajaja:



bananacreek

Voetgangers moeten maar weer op straat lopen met alle gevaren vandien............ :negatief: :negatief: