Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

En toch kiezen voor de Fils Inderdaad maar dat is de schuld van mijn vrouw. Hoewel ik ben hier best happy hoor maar af en toe kriebelt het Ben ook maar een mensch van vleesch en bloed!!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pjottr

Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 17:15:09
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 16:59:31
Nou wordt ik ineens heel erg emotioneel en gaat het toch weer kriebelen als ik dit hoor zie. Ik denk dat ik mijn wortels vergeten heb mee te nemen naar hier.

Lear fan juster dream fan moarn en libje hjoed. (Leer van gisteren droom van morgen en leef vandaag).
Dat  einiget mei in moaie sin
Tige tank
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pjottr

Citaat van: huisman45 op zaterdag 11 augustus 2012, 05:04:25
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 10 augustus 2012, 21:19:54
Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 10 augustus 2012, 19:36:56
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:55:40

Friesland het mooiste land op aarde.



... en toch  kiezen voor de Fillies ...  :ikkeniebegrijp:
Die meerdere beetjes lagere temperaturen denk ik, tja en mooi, tis maar een mening. Rondom de meren is het wel aardig maar zo zijn er wel meer plaatsen.
En op het platteland geen last van karaoke.
Heb je de koeien etc nog niet gehoord :happy2:
maar ach laat ze een republiek worden die Friezen muur erom heen en nooit meer binnenlaten. :applaus: :lachen: :jajaja:
Wat heb jij toch tegen de Friezen?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Amice

Citaat van: Pjottr op zaterdag 11 augustus 2012, 06:19:27
Citaat van: huisman45 op zaterdag 11 augustus 2012, 05:04:25
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 10 augustus 2012, 21:19:54
Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 10 augustus 2012, 19:36:56
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:55:40

Friesland het mooiste land op aarde.



... en toch  kiezen voor de Fillies ...  :ikkeniebegrijp:
Die meerdere beetjes lagere temperaturen denk ik, tja en mooi, tis maar een mening. Rondom de meren is het wel aardig maar zo zijn er wel meer plaatsen.
En op het platteland geen last van karaoke.
Heb je de koeien etc nog niet gehoord :happy2:
maar ach laat ze een republiek worden die Friezen muur erom heen en nooit meer binnenlaten. :applaus: :lachen: :jajaja:
Wat heb jij toch tegen de Friezen?


Wat hebben die Friezen tegen de hollanders, dat ze nog steeds zelfstandig willen worden?

Die belgen hadden/hebben daar ook al last van.

We zijn toch niet echt n geliefd volk zo te zien.

En daar komt nog bij dat we de duitsers niet binnen wilden hebben,die probeerden we terug te sturen maar die wilde met alle geweld nu juist nederland wel hebben. :weetikniet:

Het kan verkeren.
:biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baliw-katok

Citaat van: Pjottr op zaterdag 11 augustus 2012, 06:17:51
Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 17:15:09
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 16:59:31
Nou wordt ik ineens heel erg emotioneel en gaat het toch weer kriebelen als ik dit hoor zie. Ik denk dat ik mijn wortels vergeten heb mee te nemen naar hier.

Lear fan juster dream fan moarn en libje hjoed. (Leer van gisteren droom van morgen en leef vandaag).
Dat  einiget mei in moaie sin
Tige tank
P

Hebben de Friezen een  officieel geschreven taal  (zoals  bv de Waray-Waray dit hebben) of schrijft iedereen op zijn eigen manier het Friese dialect zoals met het uitspreekt (zoals wij Westvlamingen doen als we ons dialect willen schrijven) ?

O.B.Bommel

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag 11 augustus 2012, 09:09:06
Hebben de Friezen een  officieel geschreven taal  (zoals  bv de Waray-Waray dit hebben) of schrijft iedereen op zijn eigen manier het Friese dialect zoals met het uitspreekt (zoals wij Westvlamingen doen als we ons dialect willen schrijven) ?
Het is een officiele taal en als zodanig ook erkend, meer dus als een dialect. Daar zijn ze dan op de een of andere rare manier weer trots op en de plaatsnaambordjes zijn dan weer tweetalig. Tjonge wat een maffe discussies over die taal tussen Limlanders, Twenten en Friezen, te kinderachtig voor woorden. Misplaatst territoriumgevoel.

En dat die Duitsers ons wilden hebben was niets anders dan dat zij ons (behalve als lompe kaaskoppen) zagen als een gelijksoortig volk.

In dat kader is het misschien wel aardig om de volgende anekdote te melden. Wij schijnen altijd iets tegen Duitsers te moeten hebben uit historische oorzaak maar dat is ons eigen beeld. Mijn echtgenote sprak de gevleugelde woorden dat de Nederlanders als ze naar de buren kijken eigenlijk graag Belg willen zijn maar het zijn Duitsers en dan nog een stuk lomper. Die grote mond die we hun toedichten past ons ook.
Maar we gaan behoorlijk  :offtopic: , volgens mij in dit topic niet erg, we halen toch de 200000 wel.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

#7036
De gewoonte om je af te zetten tegen anderen om je eigen superioriteitsgevoel te etaleren is wereldwijd. Zo heb je naast de West-Friezen (die op grond van hun taal wellicht eerder Brits zouden zijn) ook de Oost-Friezen in het Noord-Westen van Duitsland die daar ook regelmatig bespot worden. Nu was ik afgelopen week weer eens op vakantie in voormalig Oost-Duitsland en sprak met de Ossies (zo worden de voormalige DDR-burgers genoemd). Toen in het gesprek het Oost-Friezen gedoe ter sprake kwam sprak de Ossie de gevleugelde woorden: "Jetzt brauchen sie die nicht mehr, jetzt haben sie uns".

Er zijn nog veel Ossies die met plezier terug zouden willen naar de DDR-tijd. Als je je niet met de politiek bemoeide had je een redelijk best leven. Mooie terugkomst op Pjottr's opmerking dat je je soms beter nergens mee bemoeit in de Philippines.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

boomerang

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag 11 augustus 2012, 09:09:06
Citaat van: Pjottr op zaterdag 11 augustus 2012, 06:17:51
Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 17:15:09
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 16:59:31
Nou wordt ik ineens heel erg emotioneel en gaat het toch weer kriebelen als ik dit hoor zie. Ik denk dat ik mijn wortels vergeten heb mee te nemen naar hier.

Lear fan juster dream fan moarn en libje hjoed. (Leer van gisteren droom van morgen en leef vandaag).
Dat  einiget mei in moaie sin
Tige tank
P

Hebben de Friezen een  officieel geschreven taal  (zoals  bv de Waray-Waray dit hebben) of schrijft iedereen op zijn eigen manier het Friese dialect zoals met het uitspreekt (zoals wij Westvlamingen doen als we ons dialect willen schrijven) ?

Hé hé hé !!! De Friese taal is geen dialect doch een officieel erkende rijkstaal. De Fryske taal is in universitêre stúdzje.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

huisman45

Hier adem ik vrij en ben gelukkig

callebaut



Hé hé hé !!! De Friese taal is geen dialect doch een officieel erkende rijkstaal. De Fryske taal is in universitêre stúdzje.




Juist ....een officieel erkende rijkstaal in Friesland en Sleeswijk - Holstein