Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Mooie historische gebouwen daar in Friesland (zoals gezien op de clip van het Friesche Volkslied)............ :thumb: :thumb:

Vraagje: Woner er in Friesland ook Marrokanen en Somaliers?.......... :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

boomerang

Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 augustus 2012, 15:20:45
Mooie historische gebouwen daar in Friesland (zoals gezien op de clip van het Friesche Volkslied)............ :thumb: :thumb:

Vraagje: Woner er in Friesland ook Marrokanen en Somaliers?.......... :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

Helaas zijn deze in Friesland ook nodig om de toiletten schoon te houden..........
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 15:28:42
Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 augustus 2012, 15:20:45
Mooie historische gebouwen daar in Friesland (zoals gezien op de clip van het Friesche Volkslied)............ :thumb: :thumb:

Vraagje: Woner er in Friesland ook Marrokanen en Somaliers?.......... :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

Helaas zijn deze in Friesland ook nodig om de toiletten schoon te houden..........

In de Republic Noord Holland deden de Italianen en Spanjaarden dat in de jaren '60 en later ook de Turken.... :jajaja:

Pjottr

Nou wordt ik ineens heel erg emotioneel en gaat het toch weer kriebelen als ik dit hoor zie. Ik denk dat ik mijn wortels vergeten heb mee te nemen naar hier.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 16:59:31
Nou wordt ik ineens heel erg emotioneel en gaat het toch weer kriebelen als ik dit hoor zie. Ik denk dat ik mijn wortels vergeten heb mee te nemen naar hier.

Lear fan juster dream fan moarn en libje hjoed. (Leer van gisteren droom van morgen en leef vandaag).
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

O.B.Bommel

Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 14:33:47
Ik zou daar niet al te veel opbouwen. Connecties kunnen heel makkelijk zijn maar het is net als de Mafia. Ze helpen je maar er komt een moment, dat ze jou nodig hebben voor iets wat  jij helemaal niet kunt leveren.
Nou dan heb je de poppen aan het dansen,.
... T'is een fantastisch land zolang je je nergens mee bemoeit
Waarvan akte.
Een hele interessante en o zo waar. Relaties moet je keuren en sommige relaties moet je niet willen hebben, er zitten hele verkeerde tussen.

Verder is Friesland heel mooi, helaas een paar graden kouder, doch daar hebben ze Beerenburger voor uitgevonden.
Er zitten relatief weinig Marocjes en Somalies, die hangen liever rond in de grotere steden.
In de zomer is het bij de meren bijna een Duitse enclave maar je kunt niet alles hebben.
Zit nog een stukje roots van moederskant, vandaar.....

Maar over dat praten en verstand, de Friezen zijn niet zo van die luloeren dus zegt het niet veel, praten wat meer dan de Groningers maar stellen zich wat bescheiden op, behalve tijdens hun onderlinge feestjes.....
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Baliw-katok

Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 17:15:09
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 16:59:31
Nou wordt ik ineens heel erg emotioneel en gaat het toch weer kriebelen als ik dit hoor zie. Ik denk dat ik mijn wortels vergeten heb mee te nemen naar hier.

Lear fan juster dream fan moarn en libje hjoed. (Leer van gisteren droom van morgen en leef vandaag).

dank voor de vertaling   :biggrinn:

Baliw-katok


O.B.Bommel

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 10 augustus 2012, 19:36:56
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:55:40

Friesland het mooiste land op aarde.



... en toch  kiezen voor de Fillies ...  :ikkeniebegrijp:
Die meerdere beetjes lagere temperaturen denk ik, tja en mooi, tis maar een mening. Rondom de meren is het wel aardig maar zo zijn er wel meer plaatsen.
En op het platteland geen last van karaoke.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

huisman45

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 10 augustus 2012, 21:19:54
Citaat van: Baliw-katok op vrijdag 10 augustus 2012, 19:36:56
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:55:40

Friesland het mooiste land op aarde.



... en toch  kiezen voor de Fillies ...  :ikkeniebegrijp:
Die meerdere beetjes lagere temperaturen denk ik, tja en mooi, tis maar een mening. Rondom de meren is het wel aardig maar zo zijn er wel meer plaatsen.
En op het platteland geen last van karaoke.
Heb je de koeien etc nog niet gehoord :happy2:
maar ach laat ze een republiek worden die Friezen muur erom heen en nooit meer binnenlaten. :applaus: :lachen: :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig