Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:55:40
Het is Fries.  Het betekent: "Zo is het en niet anders, want als het anders was was het niet zo"
Dit in antwoord op Boomerang zijn vraag en hij is van Friesland het mooiste land op aarde.
Gr


Krekt Piter, in Hollander seit mear dan hy wit, in Fries minder.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:58:23
Nee je ziet het niet verkeerd maar hier wordt het spel anders gespeeld dan in Europa en hier is het vaak beter te zwijgen dan te roepen voor eigen veiligheid.
More Fun here you know!!

Ja als blanke is dat de meest veilige weg, en ik heb nog wat wraakgedachten op m'n hart (te lang op de  :smiley-philippines: woonachtig), maar inderdaad heeft Pjottr geheel gelijk, als is het wat pijnlijk voor mij om mijn kop te houden.................want in dit geval als ik hem voor de radio breng dan gaat hij af........en dat zou voor mij wel degelijk problemen kunnen opleveren.........ook voor zijn boss...........maar vandaag keken ze me allemaal aan (de traffic aids) dus het werkte wel dat kleine gesprekje op hun kantoor...maar daar was die Vendiola niet direct bij betrokken en ik neem het advies van Pjottr nu toch wel erg serieus........... :thumb: :thumb:

Dus kunnen we er op dit moment van uitgaan dat het forumlid Pjottr het leven van de Klootzak heeft gered........en tevens dit topic..... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Pjottr

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 14:07:05
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:55:40
Het is Fries.  Het betekent: "Zo is het en niet anders, want als het anders was was het niet zo"
Dit in antwoord op Boomerang zijn vraag en hij is van Friesland het mooiste land op aarde.
Gr


Krekt Piter, in Hollander seit mear dan hy wit, in Fries minder.


Klopt Pieter, in het Hollands zegt hij meer dan hij weet, in het Fries zegt hij minder dan hij weet?


Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 augustus 2012, 14:13:07
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:58:23
Nee je ziet het niet verkeerd maar hier wordt het spel anders gespeeld dan in Europa en hier is het vaak beter te zwijgen dan te roepen voor eigen veiligheid.
More Fun here you know!!

Ja als blanke is dat de meest veilige weg, en ik heb nog wat wraakgedachten op m'n hart (te lang op de  :smiley-philippines: woonachtig), maar inderdaad heeft Pjottr geheel gelijk, als is het wat pijnlijk voor mij om mijn kop te houden.................want in dit geval als ik hem voor de radio breng dan gaat hij af........en dat zou voor mij wel degelijk problemen kunnen opleveren.........ook voor zijn boss...........maar vandaag keken ze me allemaal aan (de traffic aids) dus het werkte wel dat kleine gesprekje op hun kantoor...maar daar was die Vendiola niet direct bij betrokken en ik neem het advies van Pjottr nu toch wel erg serieus........... :thumb: :thumb:

Dus kunnen we er op dit moment van uitgaan dat het forumlid Pjottr het leven van de Klootzak heeft gered........en tevens dit topic..... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Dus is het beter als men daar vast verblijft met zijn vrouw,je vrouw beter wat " relaties" heeft die akkefietjes voor je kunnen op lossen,in dat geval als ik ooit daar vast ga wonen ( eerst mijn pensioen halen) heb ik geluk,mijn vrouw heeft een paar familie leden bij de politie en nog wat kennisen van kennisen waarvan ik liefst niet zeg waar ze bij zijn.

Pjottr

Ik zou daar niet al te veel opbouwen. Connecties kunnen heel makkelijk zijn maar het is net als de Mafia. Ze helpen je maar er komt een moment, dat ze jou nodig hebben voor iets wat  jij helemaal niet kunt leveren.
Nou dan heb je de poppen aan het dansen,.
Beste is hier een zo neutraal mogelijk leben te leiden, je vooral nergens mee bemoeien en vooral niemand vertrouwen alleen je vrouw en je zelf.
Dus low profile leven en spreken. je bent kwetsbaar hier als witneus.
Leef je low profile dan kun je een harstikke mooi leven hebben hier echt waar. T'is een fantastisch land zolang je je nergens mee bemoeit
Waarvan akte.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

CitaatDus is het beter als men daar vast verblijft met zijn vrouw,je vrouw beter wat " relaties" heeft die akkefietjes voor je kunnen op lossen,in dat geval als ik ooit daar vast ga wonen ( eerst mijn pensioen halen) heb ik geluk,mijn vrouw heeft een paar familie leden bij de politie en nog wat kennisen van kennisen waarvan ik liefst niet zeg waar ze bij zijn
.

Probleem is ook dat de man die tegen het verkeer in reed een ex police - captain was en die man mag mij niet mij sedert een incident in 1987..................... :lachen: :lachen:

Die man is een nog grotere smeerlap en een schijnheil............ :jajaja: :jajaja:

Zo voor den Klootzak: Beter Snaveltjs toe en oogjes open.......... :jajaja: :jajaja: :thumb:

boomerang

Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 augustus 2012, 14:19:16
Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 14:07:05
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:55:40
Het is Fries.  Het betekent: "Zo is het en niet anders, want als het anders was was het niet zo"
Dit in antwoord op Boomerang zijn vraag en hij is van Friesland het mooiste land op aarde.
Gr


Krekt Piter, in Hollander seit mear dan hy wit, in Fries minder.


Klopt Pieter, in het Hollands zegt hij meer dan hij weet, in het Fries zegt hij minder dan hij weet?



De juiste vertaling is : Een Hollander praat meer dan hij verstand heeft, een Fries minder........
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 14:47:32
Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 augustus 2012, 14:19:16
Citaat van: boomerang op vrijdag 10 augustus 2012, 14:07:05
Citaat van: Pjottr op vrijdag 10 augustus 2012, 13:55:40
Het is Fries.  Het betekent: "Zo is het en niet anders, want als het anders was was het niet zo"
Dit in antwoord op Boomerang zijn vraag en hij is van Friesland het mooiste land op aarde.
Gr


Krekt Piter, in Hollander seit mear dan hy wit, in Fries minder.


Klopt Pieter, in het Hollands zegt hij meer dan hij weet, in het Fries zegt hij minder dan hij weet?



De juiste vertaling is : Een Hollander praat meer dan hij verstand heeft, een Fries minder........

FRIESLAND ONAFHANKELIJK BINNENKORT?........... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



http://www.geschiedenisbeleven.nl/Artikelen/Geschiedenis/Voor_Friese_onafhankelijkheid/

BOOMERANG: Staatsecretaris van Defensie
       PJOTTR:  Staatsecretaris van Financien
Den Klootzak: Ambassadeur van de Replublic of da Philippines

Everybody rise:.......... :atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:

[yt=640,505]1zNuRmfexMw [/yt]
     

bananacreek

[yt=640,505]hNAqaie9eGY [/yt]

De bovenwindse eilanden zoals Terschelling, Schiermonnikoog enz zijn al onder bestuur van Friesland?..... :weetikniet: :weetikniet: