Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op dinsdag 10 juli 2012, 14:15:21
Citaat van: bananacreek op maandag  9 juli 2012, 07:59:32
Ok, dan k u en ga dat morgen even bekijken want moet nu klaarmaken voor de muziek........ :happy: :happy:

Nogmaals van hartelijken danken............ :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf:



@Cosyns Guy

CitaatDe datum van bouwjaar intrigeerde mij dus ben ik een paar uur aan het zoeken geweest op het net....en heb het gevonden,uw model werd gebouwd sinds het jaar 1980 als model K-311,de versie sinds 1998 is de gemoderniseerde versie van de K-311,de KM 450 dus

http://www.waymarking.com/waymarks/WMBHV8_K_311_Cargo_Truck_ROK_Korea_War_Memorial__Seoul_Korea
http://www.waymarking.com/gallery/image.aspx?f=1&guid=eca795d8-fda8-4615-aa5e-77ec3fc90ee3

en een website waar ze schaalmodellen verkopen van je Jeep,de firma is gevestigd in Korea.
http://www.ka-models.com/index.php?route=product/product&path=58_59&product_id=367


Ja, u heeft volkomen gelijk............. :thumb: :thumb: :atyourservice: :hoedjeaf:

Inderdaad is de Klootmobiel een K311

Ik heb een onderdelenboek hier en inderdaad op de eerste pagina staat het ook de K311 en de K313 is dan de ambulance uitvoering.



Dat heeft u even zeer netjes uitgezocht en u verdiend hierdoor 50 Air-Miles :thumb: :thumb:

Nogmaals veel dank voor de moeite............ :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Graag gedaan Creek,ben zelf normaal gesproken mekanieker,maar rij nu met de truck.Maar was wel  7 jaar mekanieker in het leger,dus mekaniek interesseerd me heel veel.
Blij dat ik kon helpen.

bananacreek

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 10 juli 2012, 15:16:25
Citaat van: bananacreek op dinsdag 10 juli 2012, 14:15:21
Citaat van: bananacreek op maandag  9 juli 2012, 07:59:32
Ok, dan k u en ga dat morgen even bekijken want moet nu klaarmaken voor de muziek........ :happy: :happy:

Nogmaals van hartelijken danken............ :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf:



@Cosyns Guy

CitaatDe datum van bouwjaar intrigeerde mij dus ben ik een paar uur aan het zoeken geweest op het net....en heb het gevonden,uw model werd gebouwd sinds het jaar 1980 als model K-311,de versie sinds 1998 is de gemoderniseerde versie van de K-311,de KM 450 dus

http://www.waymarking.com/waymarks/WMBHV8_K_311_Cargo_Truck_ROK_Korea_War_Memorial__Seoul_Korea
http://www.waymarking.com/gallery/image.aspx?f=1&guid=eca795d8-fda8-4615-aa5e-77ec3fc90ee3

en een website waar ze schaalmodellen verkopen van je Jeep,de firma is gevestigd in Korea.
http://www.ka-models.com/index.php?route=product/product&path=58_59&product_id=367


Ja, u heeft volkomen gelijk............. :thumb: :thumb: :atyourservice: :hoedjeaf:

Inderdaad is de Klootmobiel een K311

Ik heb een onderdelenboek hier en inderdaad op de eerste pagina staat het ook de K311 en de K313 is dan de ambulance uitvoering.



Dat heeft u even zeer netjes uitgezocht en u verdiend hierdoor 50 Air-Miles :thumb: :thumb:

Nogmaals veel dank voor de moeite............ :hoedjeaf: :hoedjeaf:



Graag gedaan Creek,ben zelf normaal gesproken mekanieker,maar rij nu met de truck.Maar was wel  7 jaar mekanieker in het leger,dus mekaniek interesseerd me heel veel.
Blij dat ik kon helpen.


Zeker, dat was goede hulp....... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag  8 juli 2012, 13:40:00
Dus moest de Generator van de Why Not draaien tussen 08.00 en 17.00......... :jajaja: :jajaja:

Dat is peperduur en gebruikt ongeveer 9 liter diesel per uur............ :negatief: :negatief:

Dit is een "silent" type generator en er zijn ook generators die een enorm lawaai maken.......

in ieder geval laadt de alternator nu weer bij........





FOUTJE:

Deze generator gebruikt niet 9 liters -maar 20 liters diesel per uur dus een brownout van 8 uur gaat 8x20x43,42=P6947 kosten............ :negatief: :negatief:

Maar als de generator niet zou werken dan zijn de kosten uiteindelijk veel hoger................

Marinero

Citaat van: bananacreek op dinsdag 10 juli 2012, 16:09:57
Citaat van: bananacreek op zondag  8 juli 2012, 13:40:00
Dus moest de Generator van de Why Not draaien tussen 08.00 en 17.00......... :jajaja: :jajaja:

Dat is peperduur en gebruikt ongeveer 9 liter diesel per uur............ :negatief: :negatief:

Dit is een "silent" type generator en er zijn ook generators die een enorm lawaai maken.......

in ieder geval laadt de alternator nu weer bij........





FOUTJE:

Deze generator gebruikt niet 9 liters -maar 20 liters diesel per uur dus een brownout van 8 uur gaat 8x20x43,42=P6947 kosten............ :negatief: :negatief:

Maar als de generator niet zou werken dan zijn de kosten uiteindelijk veel hoger................

Zozo... En hoeveel kilowattuur heb je dan opgewekt voor die 7000 pesos?

bananacreek

Daar kijk ik niet naar, want de meeste stroom wordt in de avonde tot 0.230 in de morgen gebruikt in de disco maar de (normale) maandelijkse electriciteit rekening is meer dan P200 duizend pesos............ :negatief: :negatief:

De generator staat aan de linkerkant op de foto (groen)


bananacreek

#6616
Citaat van: bananacreek op dinsdag 10 juli 2012, 14:30:36
Ok, de helmen ellende gaat beginnen en nu moeten we de door ons gekochte helmen laten registreren bij de DTI @P100............ :negatief: :negatief:



Probleem: Registration-forms.....OUT OF STOCK SIR @ 10.00 am............... :jajaja: :jajaja: :lachen:

De meesten hebben de helm in een zak of tas.... :lachen: :lachen:




Zoveel wilde taferelen op de radio en het publiek weet nog steeds niet duidelijk waar het aan toe is:

De GROTE vraag: Mogen we net zoals in Cebu City allerlei helmen kiezen?
Of mogen we alleen de helmen kopen zoals aangewezen door de LTO en DTI?.... :weetikniet: :weetikniet:

Men zegt nu: Zoals Cebu......zeker weten...?....... :weetikniet:
Zien we zondag wel in de krant en ik doe niets en wacht rustig af en kijk eerst wat er na 1 augustus op de weg gebeurd......... :jajaja: :jajaja:

Ik heb in principe geen probleem met een helmen wet zoals in Nederland al sedert ...... :weetikniet: :weetikniet: (vele jaren)

Maar die wet hier is in Manila gemaakt waar motoren niet gebruikt worden zoals hier in Dumaguete city.



Deel II van de helmet ellende:

Vele en vele klachten en dit is nooit zo'n heet topic geweest in Dumaguete en omgeving............. :neeneenee: :neeneenee:

Nog steeds weet ik niet welke helmen je dan wel of niet mag gebruiken, maar zoals op het formulier wat je moet laten invullen door de DTI heb je weinig keuze.



Je moet daarbij een kopie van je rijbewijs (alleen  :smiley-philippines: rijbewijs wordt geaccepteerd) brengen en een kopie van de registration van de motor................ :lachen: :jajaja:

Mensen hier zijn woedend omdat het maken van de DTI sticker P1,25 kost, maar je moet P100 betalen x 50 duizend helmen (reken op twee per motor) en dan kom je snel op 5,000.000 pesos, en waar gaat dat heen?

Waarschijnlijk om de eerste submarine te kopen???........... :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :weetikniet:


Een helm zoals ze willen dat je dat koopt kost meer dan 1000 pesos...........

Voor iemand die al zijn motor op afbetaling heeft gekocht tegen een prijs van bijna twee maal de cash-ppice en nog aanbetalingen doet en die een salaris heeft van P7000 per maand word dit duur als hij twee helmen nodig heeft.

Dan na 1 augustus mag er nog maar één passagier achter op de motor en kinderen beneden 10 jaar helemaal niet meer (daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee).


Nu maar wachten op deel 3............ :lachen:

Maar ik denk dat ik rustig 1 augustus af wacht en de zaak eerst bekijk............... :thumb:

Ik heb geen problemen in principe met een helm want dat kan je leven redden, maar alleen vuile corruptie en onduidelijkheid die er omheen zit zo te zien............... MARTIAL LAW IN DUMAGUETE........... :negatief: :negatief: :negatief:


bananacreek

#6617
2nd floor Silliman Medical Center OPD waar je nummer wordt afgeroepen en werkt uitstekend............ :thumb: :thumb:



Om 07.30 tot 08.00 je nummer halen en dan schatten hoe laat het gaat worden of met 50 peso de assistent van de doctor omkopen om jou even te teksten wanneer er twee wachtenden voor u zijn......... :thumb: :thumb:

Omkopen Kloot, dat is niet goed............... :neeneenee: :neeneenee:

Ik zeg maar:

IF YOU CAN'L LICK THEM BETTER JOIN THEM

Als u op uw nummer wacht dan kunt u hier vissen.............. :lachen: :lachen:



bananacreek


bananacreek