Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: bananacreek op zondag  1 juli 2012, 12:23:18
@Marinero:


CitaatKun je in de phills ook een hypotheek nemen? Lijkt me niet zo ongunstig, als de vlam in de pan slaat loop je rustig weg en laat je je bedriegster stikken met de financiele sores....

Alleen het huis als dat op je naam staat bij de Assesorsoffice, niet het land want dat kan niet op naam van een blanke, dus ook geen hypotheek (mortgage)  indien nodig.

Hoe zit dat in mekaar met Assessor's Office? Het gaat dus om de Filipina een stuk grond te laten kopen, dat dan uiteraard van haar is, als heeft de witneus het betaald, maar het huisje dat erop gebouwd wordt kan eigendom zijn van de foreigner?

Of er nu al dan niet een hypotheek is, en de vlam slaat zogezegd in de pan, dan zal het toch ook wel enige problemen geven als de grond van de zondenares is, maar het kot van de bedrogene? Beetje ingewikkeld ook als je op Palawan (zie ander topic) een beachlotje koopt van 5000 euro (in Or. Neg. kost het ietsje meer) , en er een huisje opzet van 20.000 euro....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero

Citaat van: xav op zondag  1 juli 2012, 13:21:24
Citaat van: bananacreek op zondag  1 juli 2012, 12:23:18
@Marinero:


CitaatKun je in de phills ook een hypotheek nemen? Lijkt me niet zo ongunstig, als de vlam in de pan slaat loop je rustig weg en laat je je bedriegster stikken met de financiele sores....

Alleen het huis als dat op je naam staat bij de Assesorsoffice, niet het land want dat kan niet op naam van een blanke, dus ook geen hypotheek (mortgage)  indien nodig.

ik denk dat Marinero bedoeld om de vrouw een hypotheek te laten openen, de witneus betaald zolang de relatie goed loopt... eens problemen, dan stoppen de betalingen...

Juist! Dat wou ik wete
Citaat van: vvjoris op zondag  1 juli 2012, 13:58:52
Citaat van: bananacreek op zondag  1 juli 2012, 12:23:18
@Marinero:


CitaatKun je in de phills ook een hypotheek nemen? Lijkt me niet zo ongunstig, als de vlam in de pan slaat loop je rustig weg en laat je je bedriegster stikken met de financiele sores....

Alleen het huis als dat op je naam staat bij de Assesorsoffice, niet het land want dat kan niet op naam van een blanke, dus ook geen hypotheek (mortgage)  indien nodig.

Hoe zit dat in mekaar met Assessor's Office? Het gaat dus om de Filipina een stuk grond te laten kopen, dat dan uiteraard van haar is, als heeft de witneus het betaald, maar het huisje dat erop gebouwd wordt kan eigendom zijn van de foreigner?

Of er nu al dan niet een hypotheek is, en de vlam slaat zogezegd in de pan, dan zal het toch ook wel enige problemen geven als de grond van de zondenares is, maar het kot van de bedrogene? Beetje ingewikkeld ook als je op Palawan (zie ander topic) een beachlotje koopt van 5000 euro (in Or. Neg. kost het ietsje meer) , en er een huisje opzet van 20.000 euro....

Ja, maar dan kan ze in principe misschien wel eisen dat jij je eigendom van haar terrein verwijderd? ik weet niet hoe dat zit in de wet in de phils?

Kano

Als de hypotheek niet betaald wordt dan gaat de bank grond en huis verkopen ("foreclosed property"). En voor de hypotheek moeten man en vrouw een handtekening zetten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#6503
Citaat van: vvjoris op zondag  1 juli 2012, 13:58:52
Citaat van: bananacreek op zondag  1 juli 2012, 12:23:18
@Marinero:


CitaatKun je in de phills ook een hypotheek nemen? Lijkt me niet zo ongunstig, als de vlam in de pan slaat loop je rustig weg en laat je je bedriegster stikken met de financiele sores....

Alleen het huis als dat op je naam staat bij de Assesorsoffice, niet het land want dat kan niet op naam van een blanke, dus ook geen hypotheek (mortgage)  indien nodig.

Hoe zit dat in mekaar met Assessor's Office? Het gaat dus om de Filipina een stuk grond te laten kopen, dat dan uiteraard van haar is, als heeft de witneus het betaald, maar het huisje dat erop gebouwd wordt kan eigendom zijn van de foreigner?

Of er nu al dan niet een hypotheek is, en de vlam slaat zogezegd in de pan, dan zal het toch ook wel enige problemen geven als de grond van de zondenares is, maar het kot van de bedrogene? Beetje ingewikkeld ook als je op Palawan (zie ander topic) een beachlotje koopt van 5000 euro (in Or. Neg. kost het ietsje meer) , en er een huisje opzet van 20.000 euro....

Een stuk land wordt geregistreerd onder het TORRES systeem bij de Register of Deeds op naam van de  :smiley-philippines: en als die vrouw met een buitenlander is getrouwd dan staat de naam van die buitenlander (+nationaliteit) ook op de title maar dat heeft alleen als doel om de civil status van de  :smiley-philippines: aan te geven en meestal staat daar achter vermeld dat het haar persoonlijk eigendom is.(paraphernal property)

Een huis kan wel op naam van de buitenlander geregistreerd staan, maar als er dan problemen komen met bijvoorbeeld "dissolution of conjugal properties" dan staat dat huis op het land van de vrouw.
In mijn geval moeten dan de huizen (conjugal properties (in dit geval) worden verkocht en de opbrengst verdeeld moet worden tussen mij en mijn ex.
Tenzij er een andere overeenkomst tussen de partijen is, maar mijn mijn ex niet mogelijk tot nu toe.

Als je huis dan op het land van je ex staat heb je kans dat je het land terug zou moet kopen en op naam van een andere  :smiley-philippines: moet zetten en dan gelijk van die persoon gaan leasen. (rottige daarvan is dat je het eerst hebt betaald en nu moet je het weer terugkopen voor een hogere prijs omdat de real estate prijzen meestal stijgen over de jaren).
Dat is dan een voorbeeld hoe slecht het kan gaan omdat er met mijn ex niet te onderhandelen valt.

Wat ook kan is het land voor je vrouw kopen voor het huwlijk is voltrokken en dan een lease aangaan voor 50 jaar (je mag geen lease aangaan met je echtgenote) en dan zou ze je er nooit vanaf kunnen trappen (in principe).
Dan ook het huis in uw naam en dan "zou" het voor elkaar zijn.....

Maar de  :smiley-philippines: zou kunnen zeggen: Ben je nou helemaal belazerd? Je houd niet van mij? Je vertrouwd mij niet?
Eeen redelijke vrouw zou dat misschien toestaan....maar ik zie dat niet zo zitten......maar alles is moegelijk.

Dit is alleen maar mijn mening en als ik het fout heb dan wordt ik wel door de andere leden op de vingers getikt... :moord: :moord: :moord:

Amice

Leasen voor 50 jaar is uit den boze en wordt gezien als verkapt eigendom.
Bij problemen zal dat lease contract makkelijk null en void verklaard kunnen worden.
Ik dacht dat (maximaal) 25 jaar toegestaan was? :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: Amice op zondag  1 juli 2012, 22:04:24
Leasen voor 50 jaar is uit den boze en wordt gezien als verkapt eigendom.
Bij problemen zal dat lease contract makkelijk null en void verklaard kunnen worden.
Ik dacht dat (maximaal) 25 jaar toegestaan was? :weetikniet:

Leasen op 25 jaar is al goed voor mij, want tegen dan ga ik toch bijna onder de zoden liggen  :ripba8:  :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: Amice op zondag  1 juli 2012, 22:04:24
Leasen voor 50 jaar is uit den boze en wordt gezien als verkapt eigendom.
Bij problemen zal dat lease contract makkelijk null en void verklaard kunnen worden.
Ik dacht dat (maximaal) 25 jaar toegestaan was? :weetikniet:

Ja, sorry, het moest zijn 25 years met een option voor een 25 years extra.

bananacreek

#6507
Terugkomend op de Canadees met de BPO om zijn nek:

Laten we even niet vergeten dat je hier getuigen KAN KOPEN want velen die geld nodig hebben hebben er geen probleem mee om een leugentje op de rechtbank te vertellen (natuurlijk met het risico van PERJURY), maar de BPO procedure is in principe met de Barangay Office, dus nog makkelijker.

Ik heb vele zaken gezien hier waarbij de getuigen gewoon gekocht werden in rapecases, murders, real estate zaken en noem maar op.
Geld koopt redelijk veel en het "product" is vaak niet: "OUT OF STOCK SIR"

Ten tweede ben je als blanke meestal in een WAT BENADEELDE POSITIE......... :lachen: :lachen:

Bijvoorbeeld: Huilende vrouw in Barangay office:  :sigs206fo3: :sigs206fo3: :sigs206fo3: :sigs206fo3:

"He beats me up so many times every day"...... :jajaja:

Barangay Chairman: " Do you have a witness who saw that?"

Vrouw: " Yes this is my niece/cousin and she/he saw that happen so many times so that now she is afraid to come to my house"... :weetikniet: :weetikniet:

Barangay Chairman to de cousin/niece: "Is that so?, Did you actually saw with your own eyes that the white man beated up this innocent Filipina?"

Witness: "Yes sir, I saw that so many times when I came to visit my niece"

Barangay Chairman: "Ok, thank you, no more questions."

Barangay Cairman to secretary of the Lupon: "Issue a BPO against the respondent"

"NEXT CASE ?" :............OUT OF STOCK SIR................. :benweg: :benweg:


bananacreek


bananacreek